Search
Close this search box.

ددلاین دانشگاه‌های کانادا در سال 2024

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود؛ به‌طوری که بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، بیش از ۳۰ دانشگاه کانادایی در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا رتبه‌بندی شده‌اند.

دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدارس فنی و مؤسسات هنری و کاربردی این کشور، مدارک معتبری در طیف گسترده‌ای از رشته‌های مختلف آموزشی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. از آنجا که فرآیند پذیرش می‌تواند برای زمان قابل‌توجهی طول بکشد، به نفع شما است که اقدامات لازم را قبل از زمان‌بندی درنظرگرفته‌شده انجام دهید.

شما باید قبل از اپلای کانادا در یک آزمون زبان شرکت کنید تا فرصت ثبت‌نام در ترم پاییز را از دست ندهید. همچنین لازم است که جمع‌آموری مدارک موردنیاز برای پذیرش و سایر موارد را بدون هیچ تأخیری شروع کنید. با این اوصاف، برای موفقیت در پروسۀ پذیرش خود، لازم است که از ددلاین دانشگاه های کانادا مطلع باشید و تمام مراحل لازم را بر طبق زمان‌بندی تعیین‌شده پیش ببرید.

بهترین زمان برای اپلای دانشگاه‌های کانادا چه موقع است؟

به‌طور کلی، کلاس‌ها و ترم‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا در تمام طول سال به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. با این حال تنوع دوره‌های آموزشی و میزان رقابتی‌بودن پذیرش، در هر ترم متفاوت است.

معمولاً پیشنهاد می‌شود که برای پذیرش در ورودی موردنظر خود، دست‌کم یک سال را به آماده کردن فرم درخواست و مدارک لازم اختصاص دهید. اهمیت زیادی دارد که بهترین زمان اپلای دانشگاه های کانادا را بشناسید و مراحل لازم را بر این اساس پیش ببرید.

ددلاین دانشگاه‌های کانادا

ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای ترم بهار و تابستان

از آنجا که بیشتر دانشجویان طی فصل‌های بهار و تابستان در تعطیلات به سر می‌برند، متقاضیان پذیرش این ترم‌ها در اکثر دانشگاه‌های کانادا کمتر است. با این وجود اگر دورۀ آموزشی موردنظر شما در این مدت توسط دانشگاه یا کالجتان ارائه شده باشد، شانس بیشتری برای پذیرش دارید.

ددلاین دانشگاه های کانادا برای بهار و تابستان، به زمان‌بندی دانشگاه‌های مختلف بستگی دارد؛ اما بهتر است که درخواست خود را بین ماه‌های اکتبر و دسامبر سال قبل، آماده کنید. جدول زیر، فهرست دانشگاه‌هایی را که دوره‌های آموزشی خود را در ترم بهار/تابستان به دانشجویان ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد:

دانشگاه واترلو دانشگاه کانادا وست
دانشگاه رایرسون دانشگاه ترنت
دانشگاه مانیتوبا دانشگاه کاپیلانو
دانشگاه کارلتون دانشگاه مونت سنت وینسنت
دانشگاه اتاوا دانشگاه براک
دانشگاه کلگری دانشگاه لیک هد
دانشگاه بریتیش کلمبیا مؤسسۀ فناوری نیویورک
دانشگاه آلبرتا کالج صدساله
دانشگاه فریزر ولی کالج سنکا
داشتن پلی‌تکنیک کوانتلن کالج دولتی ونکوور

ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای ترم پاییز و زمستان

ددلاین دانشگاه های کانادا برای پاییز و زمستان، به شرح زیر است:

ترم پاییز

ترم پاییز، محبوب‌ترین ترم دانشگاه‌های کانادا است. از آنجا که اکثر دانشجویان برای پذیرش در این ورودی اپلای می‌کنند، احتمالاً صندلی‌ها نیز سریع‌تر پر می‌شوند.

اکثر دانشگاه‌ها ابتدا فرم درخواست دانشجویانی را بررسی می‌کنند که زودتر اپلای کرده‌اند؛ بنابراین برای اطمینان از پذیرش در مؤسسۀ آموزشی موردنظر خود، لازم است که درخواستتان را طبق زمان بندی اپلای کانادا ارسال کنید.
اگر قصد دارید که تحصیلات خود را از ماه سپتامبر آغاز کنید، توصیه می‌شود که تحقیقات خود را دربارۀ زمان اپلای دانشگاه های کانادا، از اوایل آوریل سال قبل شروع کنید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا اقدامات لازم مانند پیداکردن بورسیه‌های تحصیلی مناسب، آمادگی برای آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و جمع‌آوری مدارک لازم را به‌موقع انجام دهید.
لازم است که فرم درخواست خود را بین ماه‌های اوت و اکتبر یک سال قبل از شروع کلاس‌ها آماده و ارسال کنید. معمولاً تا ماه دسامبر یا اواخر مارس مهلت دارید؛ اما باید به یاد داشته باشید که ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم پاییز، با یکدیگر متفاوت است و اهمیت زیادی دارد که از زمان‌بندی دانشگاه موردنظر خود مطلع باشید.

دانشگاه دالهاوزی کالج کلمبیا
کالج بین‌المللی فریزر کالج جرج براون
دانشگاه لیکهد دانشگاه پلی‌تکنیک ساسکاچوان
دانشگاه تورنتو دانشگاه کوئینز
دانشگاه وسترن انتاریو دانشگاه مونترال

ترم زمستان

اگر ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم پاییز را از دست داده‌اید، می‌توانید نسبت به ثبت‌نام در ترم زمستان اقدام کنید. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دوره‌های زیادی در این ترم ارائه می‌کنند اما معمولاً نسبت به دوره‌های طول پاییز، محدودیت بیشتری دارند.

ترم زمستان، از ژانویه شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد. برای افزایش احتمال موفقیت پروسۀ پذیرش خود، بهتر است که تحقیقاتتان را از آوریل سال قبل شروع کرده و درخواست خود را طی ماه سپتامبر تا نوامبر، به دانشگاه‌های کانادا ارسال کنید.
توجه کنید که زمان‌بندی دانشگاه‌ها برای این ترم نیز با یکدیگر متفاوت است و پیش از هر چیز، باید از ددلاین‌های تعیین‌شده توسط مؤسسۀ آموزشی مدنظر خود آگاه باشید. برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌هایی که دوره‌های آموزشی خود را در ترم زمستان ارائه می‌کنند، عبارتند از:

دانشگاه اتاوا دانشگاه کوئین
دانشگاه مانیتوبا دانشگاه مونت سنت وینسنت
دانشگاه کیپ برتون کالج داگلاس
دانشگاه کارلتون دانشگاه تورنتو
دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه مک‌گیل
کالج فنشاو کالج صدساله
دانشگاه اتاوا دانشگاه کوئین
دانشگاه کیپ برتون کالج داگلاس
کالج فنشاو کالج صدساله

بهترین زمان بندی پروسه اپلای دانشگاه‌های کانادا

رعایت ددلاین دانشگاه های کانادا برای دانشجویانی که قصد دارند از طریق اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند، اهمیت زیادی دارد. زمان‌بندی‌ها بسیار سختگیرانه بوده و شانس پذیرش دانشجویانی که پس از پایان مهلت تعیین‌شده برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، تقریباً غیرممکن است!

سالانه دانشجویان زیادی به علت عدم رعایت ددلاین‌های پذیرش، یک سال برای تحصیل در مؤسسۀ آموزشی موردنظر خود عقب می‌افتند. با توجه به این نکته، به نفع شما است که به جدول زمانی دانشگاه موردنظر خود پایبند باشید و پروسۀ اپلای را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

زمان بندی پروسه اپلای دانشگاه‌های کانادا

اغلب مؤسسات، برنامه‌های پذیرش خود را از مدت‌ها پیش منتشر می‌کنند و شما می‌توانید دست‌کم از ۸ تا ۱۰ ماه قبل، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با آگاهی از زمان اپلای دانشگاه های کانادا و ددلاین‌های مربوطه، شانس پذیرش درخواست خود را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.

شرکت در آزمون‌های زبان

بسیاری از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا، به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌شوند. بسته به زبانی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، لازم است که سطح مهارت خود را با ارائۀ مدارک قابل‌قبول دانشگاه موردنظر اثبات کنید. آزمون‌های اصلی پذیرفته‌شده توسط دانشگاه‌های برتر این کشور برای زبان انگلیسی، عبارتند از:

  • آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)
  • PTE آکادمیک (PTE Academic)
  • C1 پیشرفته (C1 Advanced)
  • تافل iBT (TOEFL iBT)

همچنین برخی از دانشگاه‌ها ممکن است سایر آزمون‌های انگلیسی مانند موارد زیر را نیز قبول کنند:

  • CAEL (آزمون آکادمیک زبان انگلیسی کانادایی)
  • CanTEST (آزمون انگلیسی کانادایی برای دانش‌پژوهان و کارآموزان)
  • MELAB )آزمون ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان)

آزمون‌های زبان فرانسۀ موردقبول دانشگاه‌های کانادا نیز عبارتند از:

  • DALF
  • DELF
  • TEF
  • TCF
  • TestCan

به محض دریافت نمرۀ آزمون زبان، لازم است که فرآیند جمع‌آوری مدارک و ارسال درخواست خود را آغاز کنید.

نگارش رزومه، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه

دانشگاه‌های مختلف کانادا، معمولاً خواسته‌های مختلفی از دانشجویان دارند و زمان‌بندی مشخصی برای هر یک از مراحل اپلای تعیین کرده‌اند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برای پذیرش در اکثر از دانشگاه‌ها، توصیه‌نامه (LOR) و انگیزه‌نامه (SOP)، از مهم‌ترین مدارکی هستند که باید به همراه فرم درخواست و رزومۀ تحصیلی متقاضیان ارسال شوند. با توجه به این نکته، باید از استادان خود بخواهید که توصیه‌نامه را در اسرع وقت برای شما ارسال کنند.

انگیزه‌نامه نیز از مهم‌ترین مدارک درخواستی دانشگاه‌های کانادا است که هر یک از مؤسسات، معیارهای خاصی برای بررسی و قبول آن دارد. شما باید برای نوشتن رزومه برای اپلای به اندازۀ کافی وقت بگذارید و آن را با در نظر گرفتن این معیارها بنویسید.

تهیهٔ مدارک لازم

هرگونه تأخیر در ارسال مدارک لازم، تأثیر مستقیمی بر پذیرش شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی خواهد داشت. لازم است که تمام مدارک موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را از قبل آماده کرده باشید تا بتوانید آن‌ها را سر موقع و پیش از ددلاین تعیین‌شده به همراه فرم درخواست خود ارسال کنید.

زمان بندی اپلای با توجه به ددلاین دانشگاه

دانشگاه‌هایی که در ترم‌های مختلف دانشجو می‌پذیرند را پیدا کنید و به وبسایت رسمی آن‌ها سر بزنید. به‌طور معمول، ددلاین دانشگاه های کانادا و زمان‌بندی مراحل لازم برای اپلای، در این وبسایت‌ها ثبت شده است که بر اساس آن‌ها می‌توانید نسبت به ارسال موارد لازم اقدام کنید.

مکاتبه با استادان دانشگاه

در برخی موارد برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، باید با استادانی که رزومۀ شما را بررسی کرده‌اند مصاحبه یا مکاتبه کنید. در این مرحله، لازم است که انگیزۀ خود از ادامۀ تحصیل در دانشگاه مقصد، مهارت‌های علمی، مقالات ارائه‌شده و مواردی از این قبیل را به استادان مربوطه ارائه کنید.

تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال مدارک به دانشگاه

هنگامی که نتایج آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها منتشر شد و نمرۀ لازم برای پذیرش را کسب کردید، باید روند ارسال درخواست را شروع کنید. اهمیت زیادی دارد که فرم درخواست خود را با دقت زیادی کامل کنید و اگر می‌توانید، از وکلای مهاجرت تحصیلی ما کمک بگیرید. همچنین بهتر است که قبل از ارسال فرم و مدارک خود در پورتال دانشگاه، تمام اسناد را چندین بار بررسی کنید تا هیچ نقصی نداشته باشند.

هرچه زودتر برای ارسال مدارک لازم اقدام کنید، وقت بیشتری برای ارسال مدارکی که دانشگاه از شما خواسته یا تغییراتی که لازم است پیاده کنید، دارید. معمولاً پروسۀ اپلای از یک سال قبل از ترم تحصیلی آغاز می‌شود؛ اما برای دوره‌هایی که مهلت کمی دارند، باید به‌سرعت و بدون تأخیر درخواست دهید.

پذیرش از دانشگاه

پس از ارسال فرم درخواست و تمامی مدارک لازم، مقامات دانشگاه مقصد درخواستتان را بررسی کرده و در صورت واجدشرایط‌بودن، نامه‌ای به نام «نامۀ پذیرش» برای شما ارسال می‌کنند.

دریافت نتایج اپلای و بورسیه تحصیلی

پس از دریافت نتایج رسیدگی به درخواست و نامۀ پذیرش خود، می‌توانید دربارۀ بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مؤسسۀ آموزشی موردنظر خود تحقیق کرده و در زمان‌بندی تعیین‌شده، نسبت به دریافت وام دانشجویی اقدام کنید.

شرکت در مصاحبه‌ها

پس از اینکه دانشگاه فرم درخواست شما را به همراه تمام مدارک ارسالی پردازش کرد، از شما می‌خواهد که برای شرکت در مصاحبه‌های شخصی حاضر شوید. در این صورت، شما از دانشگاه ایمیلی دریافت می‌کنید و باید برای انجام مصاحبه‌های مجازی در ماه‌های ژانویه تا مارس، آماده باشید.

پذیرش از دانشگاه

پس از ارسال فرم درخواست و تمامی مدارک لازم، مقامات دانشگاه مقصد درخواستتان را بررسی کرده و در صورت واجدشرایط‌بودن، نامه‌ای به نام «نامۀ پذیرش» برای شما ارسال می‌کنند.

دریافت نتایج اپلای و بورسیه تحصیلی

پس از دریافت نتایج رسیدگی به درخواست و نامۀ پذیرش خود، می‌توانید دربارۀ بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مؤسسۀ آموزشی موردنظر خود تحقیق کرده و در زمان‌بندی تعیین‌شده، نسبت به دریافت وام دانشجویی اقدام کنید.همیشه ایمیل خود را چک کنید تا هیچ تأخیر بی‌موردی در فرآیند پذیرش شما ایجاد نشود.

پس از انجام مصاحبه‌های شخصی، اگر توسط دانشگاه پذیرفته شده باشید، نامۀ پذیرش خود را طی چند هفته پس از مصاحبه دریافت خواهید کرد و باید پاسختان را به آن ارسال کنید. همچنین لازم است که مبلغ مشخصی را به عنوان ودیعۀ غیرقابل استرداد بپردازید تا نشان دهید که قصد دارید در دانشگاه تحصیل کنید. ددلاین مشخصی برای ارسال پاسخ نامه وجود دارد که برای دریافت ویزای تحصیلی، باید آن را رعایت کنید.

اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

بلافاصله پس از دریافت نامۀ پذیرش، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید. پروسۀ پردازش درخواست دریافت این ویزا، معمولاً دو هفته طول می‌کشد؛ اما نباید به این موضوع مطمئن باشید! در برخی از موارد، مقامات به زمان بیشتری برای بررسی درخواست و مدارک شما نیاز دارند.

آماده شدن برای مهاجرت و شروع کلاس‌ها

پس از صدور ویزای تحصیلی خود، لازم است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اقامت خود تا زمان شروع کلاس‌های دانشگاه آماده شوید. بهتر است یک تا دو ماه قبل از شروع کلاس‌ها برای این کار اقدام کنید تا خود را با زندگی و تحصیل در یک کشور جدید، وفق دهید.

خدمات آکادمی اپلای برای زمان بندی اپلای کانادا

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به یکی از اولین انتخاب‌های دانشجویان تبدیل شده است. فرآیند پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و دریافت ویزای تحصیلی، پروسه‌ای طولانی و خسته‌کننده است؛ اما در نهایت ارزش همۀ زحماتی را که برای آن می‌کشید دارد! بنابراین جهت موفقیت در این روند، لازم است که صبر و حوصلۀ زیادی به خرج دهید.

برای از دست ندادن ددلاین دانشگاه های کانادا و رعایت معیارهای موردنظر مؤسسۀ آموزشی مقصد، می‌توانید از خدمات وکیلان مهاجرتی و مشاوران ما در آکادمی اپلای استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند