Search
Close this search box.

لیست جامع مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2024

اگر علاقه‌مند به ارتقای مهارت‌های خود یا شروع یک مسیر شغلی جدید با فرصت‌های فراوان هستید، یا اینکه مهارت‌های شما با خواسته‌های فعلی بازار کار استرالیا مطابقت دارد، کار در استرالیا مناسب شماست. کشور استرالیا در حال حاضر به مهارت‌های مختلفی در مشاغل مختلف نیاز دارد و دولت این کشور قصد دارد مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2024 را از طریق مهاجران متخصص تامین کند. نرخ بیکاری استرالیا در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و شرکت‌ها در سراسر استرالیا در حال تلاش برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خود هستند. اگر قصد اطلاع از بهترین شغل‌های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا مانند پرستاری، مهندسی عمران و تکنسین برق را دارید، مطالعه این مقاله برای شما در این زمینه مفید خواهد بود.

پرستاری؛ کسب درآمد با کمک به دیگران

تقاضا برای پرستاران رسمی در سراسر استرالیا بالا است و بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و خانه‌های سالمندان، بیشترین متقاضی پرستاران رسمی در استرالیا هستند. به‌عنوان یک پرستار رسمی، امکان کار در بخش‌های مختلفی از‌جمله مراقبت‌های اورژانسی، مراقبت از سالمندان، سلامت روان، مراقبت‌های کودکان و مطب عمومی را دارید. پرستاران نقش اساسی را در مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کنند و شغل پرستاری که جزو لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده، برای افرادی که از کمک کردن به مردم لذت می‌برند بسیار ایده‌آل است. بیشترین تقاضا برای تخصص‌های شغلی پرستاری در استرالیا برای مراقبت از سالمندان، پرستاری بیماران قسمت بهداشت روان و پرستاری بخش مراقبت‌های ویژه است.

برای تبدیل شدن به یک پرستار رسمی، باید لیسانس پرستاری داشته باشید. اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، پس از اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا امکان تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های این کشور برای شما وجود دارد. با این کار، امکان اشتعال به‌عنوان انترن پرستاری حین تحصیل پرستاری نیز برای شما وجود خواهد داشت. اگر تصمیم شما برای کار در استرالیا قطعی است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مهاجرت پرستار به استرالیا را مطالعه کنید تا اطلاعات شما در این موضوع کامل شود.

پرستاری در استرالیا و کسب درآمد بالا 

برنامه نویسی؛ کسب درآمد از توسعه‌ نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها

اگر به برنامه‌نویسی علاقه دارید، بهتر است بد‌انید که این شغل یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا است و نیاز دائمی به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌ها در کشور استرالیا وجود دارد. به‌عنوان یک برنامه‌نویس، امکان ایجاد، آزمایش و بهبود برنامه‌های کاربردی وب و موبایل و همچنین برنامه‌های نرم‌افزاری برای طیف گسترده‌ای از صنایع و شرکت‌ها را خواهید داشت. تقاضا برای استخدام مهندسان نرم‌افزار در استرالیا به دلیل روند رو‌به‌رشد فناوری دیجیتال و نیاز به ارائه راه‌حل‌های نرم‌افزاری در حوزه امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی و تجارت الکترونیک در حال افزایش است. 

تحصیل در رشته فناوری اطلاعات یک راه عالی برای توسعه مهارت‌ها و تجربه شما در برنامه‌نویسی، مهندسی نرم‌افزار و توسعه اپلیکیشن است. اگر قصد شروع مسیر شغلی در حوزه برنامه‌نویسی را دارید، امکان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا در رشته فناوری اطلاعات یا رشته نرم‌افزار و یادگیری آکادمیک برنامه‌نویسی را خواهید داشت. برای تحصیل در استرالیا ابتدا باید برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

مهندسی عمران؛ مهم‌ترین شغل‌ مورد نیاز استرالیا برای توسعه شهری

مهندسان عمران نقشی حیاتی در توسعه، طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت‌های ضروری مانند جاده‌ها، پل‌ها، راه‌آهن‌ها و سیستم‌های آبی لازم برای عملکرد جوامع ما دارند؛ از‌این‌رو مهندسی عمران، یکی از مهم‌ترین شغل‌های مورد نیاز استرالیا محسوب می‌شود. اگر ریاضیات و علوم شما خوب است و در حل مسئله عالی هستید و از نظارت بر پروژه‌ها لذت می‌برید، این مسیر شغلی مناسب شماست. یک مهندس عمران امکان همکاری با آژانس‌های دولتی، شرکت‌های مشاوره خصوصی یا شرکت‌های ساختمانی بزرگ در استرالیا را خواهد داشت.

مهندسان عمران در زیبا‌سازی بافت شهری استرالیا و ساختن پل‌ها و جاده‌ها نقش بسزایی دارند. تقاضای کار برای مهندسان عمران در استرالیا در صنایع مختلف از‌جمله حمل‌و‌نقل (جاده‌ها، راه‌آهن، فرودگاه‌ها و پل‌ها) و مدیریت فاضلاب، بسیار بالاست. تقاضا برای تحصیل عمران در دانشگاه های استرالیا نیز بالاست و هر ساله تعداد قابل‌توجهی دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل عمران در استرالیا درخواست می‌دهند.

مهندسان عمران؛ موثر در توسعه، طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت‌های ضروری استرالیا

معلم مهد کودک؛ شغلی مناسب علاقه‌مندان به کار با کودکان

آموزش‌و‌پرورش در استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاکید روی آموزش کودکان در استرالیا بسیار بالا است. از‌آنجایی‌که خانواده‌های بیشتری به‌ دنبال آموزش کودکان در سنین کم‌ برای فرزندان خود هستند، تقاضا برای مربیان مهد در‌ کشور استرالیا رو به افزایش است و شغل معلمی مهد در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا جای دارد. اگر به‌ کار کردن با کودکان علاقه دارید، فرصت‌های شغلی متعددی برای معلمان مهد در مهدکودک‌ها و مراکز مراقبت از کودکان در استرالیا وجود دارد. 

به‌عنوان یک معلم مهد در استرالیا، امکان مشارکت فعالانه در رشد آموزشی، اجتماعی و عاطفی جوانان از یادگیری مبتنی بر بازی را داشته و تاثیر قابل‌توجهی روی ذهن کودکان و تاثیرگذاری روی آینده آنها خواهید داشت. اگر قصد مهاجرت به‌عنوان یک معلم مهد به کشور استرالیا را دارید، بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه زندگی در استرالیا، ابتدا در ایران تحصیلات خودتان را به اتمام رسانده و بعد از آن برای مهاجرت کاری به استرالیا درخواست دهید. 

معلم مهد کودک؛ یکی از مشاغل مهم از نظر دولت استرالیا

آشپزی؛ شغل مورد‌نیاز هتل‌ها و رستوران‌ها در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل چند ملیتی بودن و وجود مهاجران از ملیت‌های مختلف، تنوع غذایی گسترده‌ای دارد. به همین دلیل، تقاضا برای استخدام سرآشپز در استرالیا بالا است و این شغل نیز در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار می‌گیرد. هتل‌ها و رستوران‌های کشور استرالیا به‌طور‌پیوسته در پی استخدام سرآشپز‌های ماهر هستند و بستری را برای درخشش افراد خلاق و با‌استعداد فراهم می‌کنند. امکان پیشرفت شغلی در صنعت هتلداری برای سرآشپز‌ها در کشور استرالیا بالا می‌باشد. 

بیشترین تقاضای نیرو در حوزه آشپزی مربوط به رستوران‌های سطح بالا، بارهای دنج، هتل‌ها و شرکت‌های خدمات پذیرایی هستند. تهیه غذا‌های لذیذ، نوشتن منو، تامین مواد اولیه و مدیریت کارکنان از ضروری‌ترین مسئولیت‌های یک سرآشپز در کشور استرالیا است. برای تصدی شغل آشپزی در استرالیا، نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید، اما اگر به‌ منظور توسعه مهارت‌ها و ارتقای سطح دانشتان مشتاق به تحصیل در استرالیا هستید، پس از اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا امکان شرکت در دور‌ه‌های آشپزی را خواهید داشت.

تکنسین برق؛ یکی از مشاغل فنی حرفه ای مورد نیاز استرالیا

تکنسین‌های برق ستون فقرات شبکه انرژی استرالیا هستند و مسئولیت نصب، نگهداری و تعمیر سیستم‌های الکتریکی در سراسر استرالیا با آنهاست. با تغییر رو‌به‌رشد استرالیا به سمت انرژی پایدار، نیاز به متخصص در این زمینه بیشتر شده و از این لحاظ، شغل تکنسین برق یکی از مهم‌ترین مشاغل فنی مورد نیاز استرالیا محسوب می‌شود. شما به‌عنوان یک تکنسین برق در استرالیا اجازه کسب‌و‌کار و فعالیت در محیط‌های مختلف خانگی، تجاری یا صنعتی را دارید. مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی یک تکنسین برق در استرالیا در صنایع تولید، ساخت‌و‌ساز و معدن هستند.

اگر مدرک مهندسی برق دارید و کشور استرالیا را برای ادامه تحصیل در رشته برق انتخاب شما نیست، به شما تحصیل در کشور انگلستان را پیشنهاد می‌کنیم. کشور انگلستان، بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده و کیفیت آموزشی بالایی دارد. در نتیجه، امکان تحصیل شما در رشته برق تا سطح تحصیل دکتری در انگلستان فراهم است. کافی است در این زمینه با کارشناسان آکادمی اپلای مشورت کنید.

تکنسین برق؛ یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا برای تامین انرژی پایدار

لوله‌کشی و مکانیک موتور؛ دو نمونه از پرمتقاضی‌ترین مشاغل مشاغل فنی مورد نیاز استرالیا

متخصصان ماهر در بخش‌های مختلف، از‌جمله لوله‌کشی و مکانیک خودرو، تقاضای زیادی در استرالیا دارند. این مشاغل خدمات ضروری را ارائه می‌دهند که به توسعه رفاه و زیرساخت‌های کشور استرالیا کمک می‌کند. حرفه لوله‌کشی و مکانیک خودرو که یکی از بهترین مشاغل فنی حرفه‌ای مورد نیاز استرالیا محسوب می‌شود، برای حفظ سیستم‌های لوله کشی و زیرساخت‌های آب (دسترسی به آب تمیز و زهکشی کارآمد) ضروری است. مکانیک‌های موتور متخصصانی هستند که به تشخیص، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه می‌پردازند و شبکه حمل‌و‌نقل را فعال نگه می‌دارند.

تمرکز استرالیا بر پایداری و پیشرفت در این زمینه‌ها فرصت‌های شغلی عالی را برای متخصصان ماهر ایجاد می‌کند. اگر علاقه و مهارتی دارید که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارد، کار در استرالیا فرصتی برای رشد و شکوفایی شغلی شما خواهد بود. اگر به تحصیل پزشکی بیشتر از کار به‌عنوان یک لوله کش و مکانیک خودرو علاقه دارید و کشور استرالیا مقصد مهاجرت نهایی شماست، پیشنهاد می‌کنیم در سایت آکادمی اپلای درباره شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا تحقیق کنید.

نصاب ماشین آلات صنعتی؛ یکی از مهم‌ترین مشاغل مورد‌نیاز صنعت در استرالیا

تقاضا برای شغل نصاب ماشین‌آلات صنعتی در استرالیا بالا است و بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استرالیا نیازمند نصاب ماهر ماشین‌آلات هستند. این افراد نقشی مهمی در ساخت و تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فلزی ایفا می‌کنند مسئولیت‌های یک نصاب ماشین‌آلات صنعتی شامل ساخت، مونتاژ و تعمیر قطعات فلزی می‌شود. بخش‌های صنعتی و تولیدی استرالیا آینده‌های امیدوارکننده‌ای را برای نصاب ماشین‌آلات صنعتی ارائه می‌دهند و تخصص نصاب ماشین‌آلات صنعتی در صنایع مختلف از‌جمله تولید، مهندسی و فلزکاری مورد نیاز است.

اگر با وجود رشته‌های معرفی شده، علاقه شما به مهاجرت از طریق رشته‌های پزشکی بیشتر است، پیشنهاد می‌کنیم به تحصیل داروسازی در استرالیا فکر کنید. درآمد داروسازی در استرالیا بالاست و این شغل یکی از بهترین مشاغل مورد نیاز استرالیا محسوب می‌شود.

کمک گرفتن از متخصص مهاجرت؛ یکی از مهم‌ترین نکات موفقیت در اخذ ویزای کار استرالیا 

کار در استرالیا برای همه افراد مناسب نیست و برای مهاجرت کاری به استرالیا باید شغل و تخصص شما در شغل های مورد نیاز استرالیا وجود داشته باشد؛ پس بهتر است قبل از اقدام به درخواست ویزای کاری استرالیا، با یک متخصص مهاجرتی در این زمینه مشورت کنید. متخصص مهاجرت به استرالیا شما را برای محاسبه امتیاز ویزای کار استرالیا و پیگیری پروسه مهاجرت کاری یاری می‌کند. اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید تا پس از آن امکان کار در استرالیا برای شما فراهم باشد، مشاوره گرفتن از متخصص مهاجرت تحصیلی بسیار مفید خواهد بود. کارشناسان آکادمی اپلای با سابقه خوب در زمینه اخذ ویزای تحصیلی، به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. اگر سوالی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا دارید، آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند