Search
Close this search box.

آشنایی با شرایط تحصیل در استرالیا و سیستم آموزشی این کشور

استرالیا یکی از کشورهای بی‌نظیر برای مهاجرت و تحصیل به شمار می‌رود، تا آن‌جا که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در لیست 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌‌اند. علاوه بر این، شرایط عمومی این کشور، رفاه و اقتصاد رو به رشد آن، استرالیا را به چهارمین مقصد محبوب برای تحصیل تمام دانشجویان و دانش‌آموزان در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

همین موضوع موجب شده است که افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برای این‌ که بتوانید آرزوی تحصیل در این کشور فوق‌العاده را محقق کنید، پیش از هرچیز باید راجع به سیستم آموزشی این کشور و شرایط مختلف آن اطلاعاتی به‌دست آورید. در این مطلب، شرایط تحصیل در استرالیا و مزایا و معایب آن را برای شما شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

مزایا و معایب تحصیل در استرالیا

تحصیل در کشورهای خارجی، به خودی خود مزایا و معایب مختلفی دارد. در طول سال‌های مختلف، هزاران دانش‌آموز و دانشجو برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه استرالیایی تلاش می‌کنند. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، بهتر است شرایط تحصیل در استرالیا را به همراه مزایا و معایب آن بشناسید.

آموزش باکیفیت:

در طول سال‌ها، کشور استرالیا جهت تبدیل شدن به برترین مقصد تحصیلات عالی برای دانشجویان سراسر دنیا، تلاش بسیار زیادی کرده است. از طرفی، دولت تمامی شرایط را برای حضور دانشجویان بین‌المللی آسان کرده و تا حد ممکن به دنبال جلب توجه آن‌ها بوده است. برخی از عوامل مهمی که در دستیابی به این موضوع موثر هستند، عبارتند از:

  • سبک زندگی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه؛
  • امتیازات ویژه برای دانشجویان بین‌المللی؛
  • بهبود مستمر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در لیست جهانی؛
  • تمرکز شدید بر قانون، نظم و ایمنی دانشجویان خارجی؛
  • ارائه کمک هزینه‌های تحقیقاتی و بورسیه به دانشجویان؛
  • نرخ بیکاری پایین؛
  • هزینه آموزش کمتر و سطح باکیفیت در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا.

معتبر بودن مدارک دانشگاه‌های استرالیا در دنیا:

اگر شما قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته یا فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از استرالیا باشید، این موضوع می‌تواند برای حرفه شما معجزه کند. در واقع عبارت «دانشجوی فارغ‌التحصیل استرالیا» برای بسیاری از کارفرمایان، ارزش زیادی دارد. دانشگاه‌ها در پروژه‌های متعدد خود، با شرکت‌های مختلفی همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند که دانشجویان به صورت عملی تمام دروس خود را آموخته‌اند.

بنابراین علاوه بر دوره‌های کارآموزی، یک مدرک اضافی از تجربه حرفه‌ای به رزومه دانشجو اضافه می‌شود. در نهایت، اکثر دوره‌ها و آموزش‌های انجام شده توسط دانشجویان بین‌المللی در استرالیا تحت پوشش چارچوب صلاحیت این کشور (AQF) قرار می‌گیرد که شهرت و حضور بین‌المللی بالایی دارد.

امکان دریافت اقامت دائم:

امکان دریافت اقامت دائم نیز یکی دیگر از دلایلی است که استرالیا را به مقصدی مطلوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. دولت استرالیا انواع مختلفی از ویزا را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا بتوانند در نهایت، اقامت دائم خود را دریافت کنند.

فرصت کار و تحصیل همزمان:

برخلاف برخی از کشورها، استرالیا این امکان را به دانشجوها می‌دهد که 20 ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را به راحتی بپردازند.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی:

همان‌طور که گفتیم، کشور استرالیا تمام تلاش خود را می‌کند تا دانشجویان بین‌المللی با شرایط مناسبی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین هر ساله مبلغ هنگفتی را صرف پرداخت بورسیه تحصیلی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌کند.

اگرچه این کشور مزایای متعددی را برای دانشجویان فراهم کرده است، زندگی دانشجویی ممکن است افراد را با چالش‌هایی روبرو کند. برخی از معایب تحصیل در استرالیا شامل موارد زیر می‌شود:

سیستم حمل و نقل:

یکی از مشکلاتی که ممکن است در استرالیا با آن روبرو شوید، سیستم حمل و نقل این کشور است که به راحتی قابل دسترسی نیست. البته این مشکل بیشتر در حمل و نقل بین شهری اتفاق می‌افتد و با توجه به طولانی بودن مسیرها ، هزینه سفر جاده‌ای معمولاً زیاد است. با این حال، دولت استرالیا، امتیازاتی به دانشجویان بین‌المللی برای رفت و آمد ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از دوره‌ها در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند تا نیاز به سفر دانشجویان را تا حد زیادی کاهش دهند.

شرایط آب و هوایی:

این کشور، تابستان‌های بسیار گرم، خشک و طولانی در مناطق مرکزی بیابانی خود دارد که دمای آن‌هاتا 40 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد! تحمل روزهای بسیار طولانی و گرم برای دانشجویانی که از مناطق سردتر می‌آیند، کمی دشوار است. زمستان نیز در مناطق مرتفع استرالیا بسیار سرد است که می‌تواند برای دانشجویانی که از کشورهای گرمسیری می‌آیند، سخت باشد.

با این حال به دلیل این‌ که ایران تابستان‌های گرمی دارد، بسیاری از دانشجویان با این موضوع مشکلی ندارند. از طرفی با پوشیدن لباس مناسب در فصل سرما، این مسئله را نیز کنترل می‌کنند.

شرایط کلی تحصیل در استرالیا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را داشته باشید، باید از شرایط کلی تحصیل در این کشور آگاه باشید. برخی از این شرایط شامل موارد زیر است:

  • مهارت زبان انگلیسی؛
  • تمکن مالی؛
  • انگیزه نامه؛
  • توصیه نامه؛
  • رزومه؛
  • مدرک مقطع تحصیلی پیشین.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا، تقریبا بدون محدودیت خاصی است و افراد تا هر زمان که بتوانند پذیرش دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنند، اجازه اخذ ویزای تحصیلی آن را دارند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آموزشی استرالیا

استرالیا مانند هر کشور دیگری، الزامات خاص خود را برای پذیرفتن دانشجویان دارد. بنابراین شرایط تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف، به شرح زیر است:

تحصیل در مقطع کارشناسی:

یکی از شرایط تحصیل در استرالیا برای مقطع کارشناسی این است که پس از ارسال درخواست خود به دانشگاه، در دوره فاندیشن (که تقریبا معادل پیش‌دانشگاهی) شرکت کنید. به علاوه، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • مدرک زبان: حداقل نمره آیلتس 6 یا بالاتر؛
  • معدل: معدل بالای 15؛
  • هزینه‌ها: حدوداً بین 25000 تا 35000 دلار در سال برای هزینه شهریه دانشگاه؛
  • تمکن مالی: افراد باید بتوانند تمکن مالی خود را طبق آن‌چه دانشگاه موردنظر اعلام می‌کند، اثبات کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

  1. دوره‌های پژوهشی (Master by research): با هدف به‌کارگیری دانش جهت امور تحقیقی
  2. دوره آموزش محور (Master by course): با هدف استفاده از دانش برای کار حرفه‌ای

بنابراین اولین قدم، انتخاب یکی از این دسته‌ها خواهد بود. جهت تحصیل در این مقطع، باید مدرک لیسانس خود را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید. علاوه بر این، رشته تحصیلی که برای آن اقدام می‌کنید، باید با رشته کارشناسی شما مرتبط باشد. شرایط تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • مدرک زبان: حداقل مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 ( در برخی از رشته‌ها 7) یا کارشناسی افتخاری HONOR؛
  • معدل: معدل کارشناسی بالای 15؛
  • هزینه‌ها: شهریه تحصیلی بین 22000 تا 50000 دلار استرالیا؛
  • تمکن مالی: فرد باید به میزانی که دانشگاه اعلام می‌کند، تمکن مالی داشته باشد.

تحصیل در مقطع دکترا:

شرایط تحصیل در مقطع دکترا؛ کمی دشوارتر از مقاطع دیگر است. در این مقطع، بورسیه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر این شما باید تعدادی مقاله و پژوهش بین‌المللی داشته باشید تا بتوانید برای اخذ پذیرش دکترا در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنید. برخی دیگر از شرایط تحصیل در استرالیا در این مقطع، شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدرک زبان: مدرک آیلتس 7، تافل 79 یا PTE 66؛
  • معدل: مدرک کارشناسی ارشد با حداقل معدل 65%؛
  • هزینه‌ها: هزینه شهریه دکترا با بورسیه تحصیلی بین 15000 تا 35000دلار استرالیا؛
  • تمکن مالی: فرد باید به میزان اعلام شده توسط دانشگاه تمکن مالی خود را اثبات کند.

سیستم آموزشی استرالیا و قوانین آن

زبان رسمی در سیستم آموزشی استرالیا، انگلیسی است و تنها تعداد معدودی از برنامه‌های تحصیلی، به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند. سیستم آموزشی استرالیا در هر استان به صورت مجزا مدیریت می‌شود و شرایط خاص خود را دارد.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال و مقطع دکترا، بین 3 تا 4 سال زمان می‌گیرد. این کشور رتبه 8 را در بین نظام‌های آموزشی جهان دارد و هرساله دانشجویان بین‌المللی متعددی را به خود جذب می‌کند.

شرایط کار حین تحصیل در استرالیا

دانشجویانی که در کشور استرالیا تحصیل می‌کنند، می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. اما یکی از مهم ترین شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا، حفظ تعادل میان کار و تحصیل است.

علاوه بر این، دانشجویان باید همچنان به تحصیل مشغول بوده و بتوانند حضور رضایت‌بخشی در دوره تحصیلی خود داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است ویزای تحصیلی خود را از دست بدهند.

حداقل دستمزد در استرالیا، حدود ۲۰ دلار در ساعت است و دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق جبران کنند. برخی از بهترین کارهای دانشجویی می‌توانند شامل موارد زیر شوند:

  • فروشنده؛
  • تدریس خصوصی دروس یا زبان انگلیسی؛
  • دوره‌های کارآموزی؛
  • فروش و بازاریابی تلفنی؛
  • نقش‌های اداری یا دفتری پاره‌وقت.

اخذ اقامت دائم استرالیا پس از تحصیل

پس از این که افراد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، می‌توانند برای اخذ ویزای 485 اقدام کنند. در این صورت testosterone enanthate tablets باید بتوانند شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابند. در صورتی که افراد در مقطعی پایین‌تر از کارشناسی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنند، اعتبار آن 18 ماه و در صورتی که در مقاطع بالاتر باشند، حدود 3 تا 4 سال می‌توانند با این ویزا در استرالیا بمانند.

شیوه درخواست ویزای اقامت دائم استرالیا پس از تحصیل، به صورت کاغذی و آنلاین است که فرد می‌تواند بنا به ترجیح خود، از هر کدام استفاده کند.

شرایط بورسیه تحصیلی در استرالیا

همان‌طور که پیش از این مطرح شد، این کشور بورسیه‌های تحصیلی متعددی به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد. اگرچه ارائه بورسیه‌ تحصیلی استرالیا در دوره لیسانس تقریبا غیرممکن است، دریافت بورسیه برای مقطع دکترا رواج زیادی دارد.

نکات مهم برای تحصیل در استرالیا

زندگی در استرالیا می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر برای هر فرد باشد و شرایط تحصیل در استرالیا نیز به نحوی است که بسیاری از افراد می‌توانند برای آن اقدام کنند. با این حال پیش از هر چیز، بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید:

  • بهتر است تلاش کنید که نمره زبان بالایی را به‌دست بیارید تا شرایط پذیرش برای شما آسان‌تر باشد؛
  • علاوه بر مدرک زبان، داشتن معدل بالا نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند؛
  • از آن‌جا که هزینه تحصیل در استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد، باید شرایط دانشگاه و رشته مدنظر خود را برای تعیین آن بسنجید؛
  • در صورتی که قصد اپلای برای دانشگاه‌های استرالیا را دارید، بهتر است ددلاین آن‌ها را مشاهده کرده و در زمان مناسب برای درخواست خود اقدام کنید.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به استرالیا

تحصیل در استرالیا می‌تواند برای بسیاری از افراد، یکی از اهداف بزرگ زندگی باشد. اما برای موفقیت در این این مسیر لازم است که از افراد متخصص کمک بگیرید. بنابراین اگر به دنبال تحصیل در این کشور هستید، اعزام دانشجو به استرالیا تخصص ماست. شما می‌توانید در هر زمان از مشاوره رایگان و تخصصی آکادمی اپلای کمک بگیرید.

کلام آخر

استرالیا یکی از بهترین کشور‌ها برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به حساب می‌آید. علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که این کشور برای دانشجویان بین‌المللی خود قرار داده است، افراد می‌توانند پس از پایان دوره تحصیل خود برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

در این مقاله به بررسی تمامی شرایط تحصیل در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می‌شود چنانچه قصد تحصیل در این کشور را دارید برای دریافت مشاوره و راه و روش‌های مهاجرت تحصیلی با مشاوران آکادمی اپلای در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 4]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند