Search
Close this search box.

همه چیز درباره تحصیل رشته‌های مهندسی در کشور استرالیا

هنگامی‌ که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، رشتۀ موردنظر برای تحصیل نقش مهمی در انتخاب مقصد دارد. تحصیل مهندسی در استرالیا، می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات برای آینده کاری و زندگی شخصی شما باشد. چرا که افراد زیادی در این مسیر، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. البته اگر آگاهانه و با نقشه راه درست، در مسیر رسیدن به این هدف حرکت کنید.

از آن‌جا که دولت استرالیا همواره به دنبال پیشرفت و بهبود زیرساخت‌های صنعتی کشور خود است، آیندۀ شغلی مناسبی را نیز برای دانشجویان مهندسی فراهم کرده است. تمامی این شرایط موجب شده است که بسیاری از افراد به دنبال تحصیل مهندسی در استرالیا باشند. در این مطلب با آکادمی اپلای همراه باشید تا از صفر تا صدِ شرایط تحصیل در استرالیا را برای رشته‌های مختلف مهندسی بررسی کنیم و نکات مهم مربوط به هر یک از آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

شرایط اپلای مهندسی در استرالیا

اولین قدم برای تحصیل مهندسی در استرالیا بررسی شرایط اپلای در مقاطع مختلف است. اگرچه ممکن است دانشگاه‌های مختلف شرایط متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان در نظر داشته باشند، اما بسیاری از الزامات عمومی برای پذیرش در بسیاری از آن‌ها یکسان است. البته این شرایط در مقاطع متفاوت فرق‌هایی بایکدیگر دارد.

تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی در قدم اول لازم است در یکی از آزمون‌های آیلتس یا تافل شرکت کنند و حداقل نمرۀ موردنیاز دانشگاه را به‌دست آورند. علاوه بر این، تمامی داوطلبان باید دیپلم ۱۲ سالۀ خود را از دبیرستان دریافت کرده باشند. داشتن معدل و نمرات بالا در دورۀ دبیرستان نقش مهمی در اخذ پذیرش خواهد داشت.

تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی در استرالیا

تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی نمرات قابل قبولی کسب کنند. همچنین لازم است تحصیلات خود را در زمینۀ مرتبط با رشتهٔ تحصیلی در دوران کارشناسی خود ادامه دهند. در این دوره نیز ریزنمرات مقطع کارشناسی و معدل آن موردبررسی قرار می‌گیرد و به همین دلیل کسب نمرات بالا امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

از آن‌جا که مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به دو بخش آموزش‌محور و پژوهش‌محور تقسیم می‌شود، دانشجویان باید فعالیت‌های علمی، سوابق کاری یا تحقیقاتی مرتبط با رشتۀ خود را نیز برای دانشگاه ارسال کنند.

تحصیل مهندسی در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری نیز تقریبا مشابه کارشناسی ارشد است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائۀ مدرک زبان؛
  • معدل بالا و تحصیلات مرتبط با رشتهٔ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد؛
  • ارائۀ نمرۀ آزمون GRE یا آزمون GMAT برای برخی از رشته‌ها؛
  • ارائۀ مقالات و سوابق کاری مرتبط.

گرایش های رشته مهندسی برای تحصیل در استرالیا

رشته های مهندسی در استرالیا گرایش‌های مختلفی دارند که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی هوا و فضا، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و سازه، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع ، مهندسی معدن، مهندسی منابع طبیعی، مهندسی نفت و… می‌شود.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • تحصیل مهندسی مکانیک در استرالیا
    مهندسی مکانیک یکی از گرایش‌های محبوب برای تحصیل در استرالیا است که زیرشاخه‌های متعددی را پوشش می‌دهد. از شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و ریلی تا شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ خدمات آسانسور یا حتی بزرگترین نیروگاه‌ها به مهندس مکانیک برای طراحی، توسعه، نصب، آزمایش یا تعمیر دستگاه‌های خود احتیاج دارند. فارغ‌التحصیلان رشتۀ مکانیک در استرالیا می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند مهندسی کنترل پروژه، مهندسی صنعتی، طراحی مکانیک یا حتی هوافضا مشغول به کار شوند. حقوق متوسط سالانه برای مهندس مکانیک در استرالیا بین ۶۱.۰۰۰ تا ۱۱۰.۰۰۰ دلار استرالیا در سال است که باتوجه به سوابق کاری تعیین می‌شود.
  • تحصیل مهندسی عمران در استرالیا
    متقاضیان می‌توانند با تحصیل در رشتۀ مهندسی عمران در استرالیا طراحی، ساخت و نگهداری محیط فیزیکی یا طبیعی مانند پل‌ها، سد، خطوط فاضلاب و لوله‌ها، راه‌آهن و سازه‌های ساختمانی را بیاموزند. از آن‌جا که مهندسی عمران نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های یک جامعۀ مدرن دارد، دریافت مدرک تحصیلی در این رشته می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی را در استرالیا برای داوطلبان رقم بزند.
    فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان مهندس عمران، مهندس ژئوتکنیک، نقشه‌بردار، مهندس سازه یا مهندس حمل‌ونقل مشغول به کار شوند. به صورت متوسط، حقوق یک مهندس عمران از ۹۰.۰۰۰ تا ۱۱۰.۰۰۰ دلار استرالیا در سال است، اما مهندسان باتجربه ممکن است تا ۱۴۱.۰۰۰ دلار استرالیا در سال نیز درآمد داشته باشند.
  • تحصیل مهندسی معدن در استرالیا
    یکی دیگر از رشته‌هایی که می‌توان برای تحصیل مهندسی در استرالیا انتخاب کرد، مهندسی معدن است که مهارت‌های ارتباطی، فنی و حل مسئلۀ لازم برای ارزیابی و فرآوری ذخایر معدنی را به دانشجویان می‌آموزد. علاوه بر این، با تحصیل در این رشته می‌توانید سیستم‌های تولید زیرزمینی، نیرو و خدمات معدن، عملیات استخراج سطحی و … را نیز بیاموزید.
  • تحصیل مهندسی نفت در استرالیا
    مهندسی نفت رشته‌ای است که درک، اکتشاف و استفاده از منابع نفت و گاز را به دانشجویان آموزش می‌دهد. مهندسان نفت، انرژی و مواد را برای طیف گسترده‌ای از صنایع فراهم می‌کنند و از این جهت جایگاه مهمی برای دولت استرالیا دارند.
    بازار کار برای مهندسان نفت به سرعت و با شاخص ۱۵.۱٪ در حال رشد است. میزان حقوق مهندسان نفت جزء بالاترین دستمزدها محسوب می‌شود و سالانه به صورت متوسط بین ۱۳۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ دلار استرالیا است.

دوره‌های ارائه شده در استرالیا جهت تحصیل در مقطع مهندسی

برنامه حرفه‌ای مهندسی که توسط آموزش مهندسی استرالیا (EEA)، توسعه یافته و توسط وزارت امور داخلی منتشر شده، شامل آموزش و کارآموزی مهندسی برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از دانشگاه‌های استرالیا است. این یک برنامه کاری، 44 هفته‌ای است که به دانشجویان بین‌المللی، اجازه می‌دهد تا از تجربیات ارزشمند نیروی کار استرالیا استفاده و 5 امتیاز مهاجرت اضافی برای اقامت دائم خود کسب کنند.

در حال حاضر و در کشور استرالیا، شما امکان تحصیل در بیش از 4647 دوره مهندسی را خواهید داشت. موارد ذیل، از جمله مدارک رسمی است که در دانشگاه‌های این کشور، به‌عنوان یک مهندس رسمی به شما ارائه داده خواهد شد.

  • دیپلم مهندسی
  • گواهینامه فارغ‌التحصیل مهندسی
  • مدرک کاردانی مهندسی
  • لیسانس مهندسی (با گرایش‌ها)
  • فوق‌دیپلم مهندسی
  • کارشناسی ارشد مهندسی (با تخصص)
  • دکترای فلسفه – مهندسی
  • دیپلم پیشرفته فناوری مهندسی
  • گواهی III در مهندسی
  • گواهینامه IV در مهندسی

هزینه تحصیل مهندسی در استرالیا

هزینه‌های تحصیل در رشته‌های مهندسی در استرالیا به فاکتورهایی مانند مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه موردنظر بستگی دارد. به صورت کلی هزینۀ تحصیل در رشته‌های مهندسی در استرالیا از ۲۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا در سال متغییر است.

هزینه تحصیل، با توجه به عوامل زیادی از جمله دانشگاه، برنامه تحصیلی و محل تحصیل شما متفاوت خواهد بود. البته این هزینه تنها مربوط به شهریۀ دانشگاه است و متقاضیان تحصیل در استرالیا باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، خورد و خوراک، پوشاک، اسکان و … را نیز در نظر داشته باشند. این هزینه‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد و موقعیت مکانی نیز نقش مهمی در میزان هزینه‌های زندگی ایفا می‌کند.

هزینه‌های تحصیل در رشته‌های مهندسی در استرالیا

به‌طور میانگین، هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد در تعدادی از دانشگاه‌های برتر استرالیا، به‌شرح ذیل است:

  • دانشگاه نیو ساوت ولز: 47,760 دلار استرالیا
  • دانشگاه ملبورن: 44,736 دلار استرالیا
  • دانشگاه موناش: 46,000 دلار استرالیا
  • دانشگاه سیدنی: 40,227 دلار استرالیا
  • دانشگاه ملی استرالیا: 44,347 دلار استرالیا

بورسیه‌ تحصیل مهندسی در استرالیا

بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا برای کاهش هزینه‌های تحصیل و تشویق دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در این کشور بورسیه‌های مختلفی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. بورسیه‌های تحصیلی استرالیا به صورت کلی به دو نوع مبتنی بر نیاز و مبتنی بر شایستگی تقسیم می‌شود اما دانشجویان بین‌المللی تنها می‌توانند از بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی استفاده کنند.

بورسیه های مهندسی استرالیا معمولا تا ۱۵.۰۰۰ دلار استرالیا از هزینه‌های دانشجویان را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌ تحصیلی رشته مهندسی در استرالیا، به‌صورت دوره‌ای و بر اساس ترم ارائه می‌شود. بخش زیادی از این بورسیه‌ها در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و برای دانشجویان بومی در نظر گرفته شده است. wemakescholars یکی از وب‌سایت‌های معتبر در این زمینه است که با ورود به آن، شما می‌توانید لیست جامعی از بورسیه‌ها را از روی این پورتال، کنترل و بررسی کنید. عنوان‌های ذیل، از جمله مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلیِ مربوط به مهندسی در استرالیا است:

  • دانشگاه سیدنی – بورسیه‌های افتخاری در استرالیا، 2022
  • دانشگاه گریفیث – بورسیه‌های بین‌المللی تعالی مقطع کارشناسی در استرالیا، 2022
  • بورس تحصیلی رهبران جامعه موناش 2022
  • برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی CSIRO
  • برنامه‌های بورسیه دانشگاه کرتین
  • بورسیه تحصیلی Moordtij Yorga 2023

توجه داشته باشید که این بورسیه‌ها،‌ یا به‌صورت پرداخت بخشی از مبلغ است، یا به‌صورت فول فاند، تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را پوشش میدهد. ضمناً اگر بورسیه تحصیلی برای عموم دانشجویان غیربومی و بومی در دسترس باشد، با عنوان Open to all nationalities، از دیگر موارد، مشخص خواهد شد. به‌طور کلی، بورسیه تحصیلی رشته مهندسی در استرالیا، پُر تعداد و مختلف است و این موضوع، تحصیل در این رشته را جذاب‌تر می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل مهندسی

اگرچه تمامی دانشگاه‌ها در استرالیا از کیفیت آموزشی استاندارد و بالایی برخوردارند، اما برخی از آن‌ها طبق معیارهای جهانی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها برتری دارند. در جدول زیر تعدادی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در گرایش‌های مهندسی را مشاهده می‌کنید:

شماره نام دانشگاه رنکینگ جهانی براساس QS
۱ دانشگاه ملی استرالیا ۲۷
۲ دانشگاه سیدنی ۴۱
۳ دانشگاه نیو ساوت ولز ۴۵
۴ دانشگاه کوئینزلند ۴۷
۵ دانشگاه ‌موناش ۵۷
۶ دانشگاه ‌‌RMIT‌ ۷۴
۷ دانشگاه استرالیای غربی ۹۰
۸ دانشگاه آدلاید ۱۳۲
۹ دانشگاه ولونگونگ ۱۸۵
۱۰ دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند ۲۲۲

در حال حاضر، استرالیا دانشگاه‌های بسیار معتبر و شناخته شده‌ای در رنک‌های جهانی دارد.از جمله آن‌ها، می‌توان به 3 دانشگاه برتر در تمامی فهرست‌های بین‌المللی اشاره کرد که شامل دانشگاه‌های ذیل است:

1. دانشگاه ملی استرالیا (ANU)

دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، برترین دانشگاه استرالیا است. تقریباً در تمام شاخص‌ها، از جمله شهرت و جایگاه علمی، اعضای هیئت‌علمی بین‌المللی، دانشجویان بین‌المللی و همچنین در بین 50 دانشگاه برتری که در سراسر جهان قرار دارند، امتیاز بسیار خوبی کسب کرده است.

2. دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی دومین دانشگاه برتر استرالیا است و در رتبه ۴۰ جهان قرار دارد. در شاخص‌های بین‌المللی اساتید و دانشجویان، توانسته نمرات عالی کسب کند و برای تحصیل مهندسی در استرالیا، یک انتخاب بینظیر است.

3. دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن، امسال در رتبه‌بندی جهانی، سه پله سقوط کرد و در رتبه ۴۱ جهان قرار گرفت. این دانشگاه که یکی از اعضای گروه هشت است، عنوان بالاترین رتبه دانشگاه استرالیا را از نظر اعتبار علمی و کارفرمایی به خود اختصاص داده و رده 30 جهانی را کسب کرده است.

درامد رشته های مهندسی در استرالیا

جالب است بدانید که مهندسان رشته مهندسی در استرالیا، نسبت به کشورهای آسیایی، خاورمیانه، افریقایی و بسیاری از کشورهای اروپایی و قاره امریکا، به‌مراتب درآمد بهتری دارند. به صورت متوسط درآمد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در استرالیا ۱۰۷.۸۰۲ دلار استرالیا در سال و ۵۵.۲۸ دلار استرالیا در ساعت است. افرادی که به تازگی در این کشور آغاز به کار می‌کنند، معمولا ۸۴.۹۲۹ دلار استرالیا در سال و افرادی که جزء متخصصان این حوزه هستند تا ۱۷۱.۵۷۱ دلار استرالیا در سال نیز درآمد دارند.

در جدول زیر میانگین درآمد سالانۀ رشته‌های مهندسی در استرالیا در سال ۲۰۲۳ طبق آمار سایت Talent بیان شده است:

شغل درآمد سالانه (دلار استرالیا)
مدیر عملیات ۱۲۰.۰۳۷ دلار
مهندس پروژه ۱۲۰.۰۰۰ دلار
مهندس ۱۱۲.۳۵۸ دلار
مهندس مکانیک ۱۱۰.۰۰۰ دلار
مهندس طراح ۱۰۷.۱۳۲ دلار
مهندس عمران ۱۰۵.۲۶۵ دلار
نقشه‌بردار ۱۰۳.۰۲۸ دلار
مهندس خدمات ۸۷.۶۲۵ دلار

بر اساس گزارش ملی سازمان GOS ، در سال 2021 میلادی، حدود 80 درصد از فارغ‌التحصیلان مهندسی در سال‌های 2020 و 2021، به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار بودند. ضمناً در این گزارش، اشاره شده است که فارغ‌التحصیلان مهندسی، در ۵ رده‌‌ی اول از نظر بالاترین میزان دریافت حقوق از دانشگاه، با میانگین حقوق 70,000 دلار قرار دارند. از نظر جنسیتی نیز، فارغ‌التحصیلان مرد، نرخ بالاتری دریافت می‌کنند. در مجموع، رشته‌های ذیل، از پردرآمدترین و بهترین گزینه‌ها برای فعالیت در بازار کار استرالیا شمرده می‌شوند:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی معدن
  • متخصصان شبکه‌های کامپیوتری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی بنادر

در واقع شما با تحصیل مهندسی در استرالیا و دریافت مدارک لیسانس و فوق‌لیسانس در هرکدام از حوزه‌های مذکور، می‌توانید به‌راحتی وارد جامعه کار شوید. چرا که در این رشته‌ها، پتانسیل‌ها و موقعیت‌های شغلی فراوانی در سرزمین کانگروها وجود دارد. درآمد ماهیانه 9 هزار دلار، طبیعتاً یک رقم ایده‌آل برای زندگی در یک کشور درحال‌توسعه و پیشرفته است که روزبه‌روز نسبت به گذشته، به سمت شکوفایی اقتصادی، گام‌های بلندی برمی‌دارد. این می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای جامعه محصلانی باشد که به‌دنبال آینده‌ای درخشان در شغل خود هستند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیل مهندسی در استرالیا

داوطلبان تحصیل در رشته‌های مهندسی در استرالیا باید مدارک مختلفی را جهت اخذ ویزای دانشجویی جمع‌آوری کنند. برخی از این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در استرالیا

یکی از اصلی‌ترین الزامات تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است. آیلتس و تافل جزء معتبرترین آزمون‌های زبان به شمار می‌روند که تقریبا تمام دانشگاه‌های استرالیا نتایج آن را می‌پذیرند. با این وجود برخی از دانشگاه‌ها ممکن است نتایج آزمون‌های دیگر مانند PTE، CAE یا حتی آزمون دولینگو را نیز قبول کنند. بنابراین بهتر است جزئیات موردنظر را در وب سایت دانشگاه خود برررسی کنید.

به طور کلی متقاضیان برای تحصیل مهندسی در استرالیا در مقاطع مختلف باید بتوانند حداقل نمرات آیلتس زیر (یا معادل آن در آزمون‌های دیگر) را به ‌دست آورند:

  • مقطع کارشناسی: حداقل نمرۀ ۶؛
  • مقطع کارشناسی ارشد: نمرۀ ۶.۵ با حداقل نمرۀ ۶ در هر یک از بخش‌ها؛
  • مقطع دکتری: نمرۀ ۷ با حداقل نمرۀ ۶.۵ در هر یک از بخش‌ها.

شرایط کار حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند، می‌توانند پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه و در حین تحصیل به مدت حداکثر ۵۰ ساعت در دو هفته مشغول به کار شوند. البته طبق قوانین موقت اعلام‌شده، دانشجویان تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ می‌توانند بدون محدودیت زمانی از شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا بهرمند شوند.

شرایط کار برای مهندسان پس از فارغ‌التحصیلی در استرالیا بسیار مناسب است و از آن‌جا که مدرک تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا بسیار معتبر است، فارغ‌التحصیلان می‌توانند در زمینۀ تحصیلی خود وارد حوزۀ کاری شوند. البته در صورتی که پس از فارغ‌التحصیلی قصد کار در استرالیا را داشته باشید باید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید تا بتوانید در این کشور بمانید.

مزایای تحصیل مهندسی در استرالیا

تحصیل مهندسی در استرالیا، می‌تواند مزیت‌های زیادی برای علاقه‌مندان این حوزه داشته باشد. دانشگاه‌های عالی، ارزش بالای مدرک تحصیلی و… از جمله این مزایا هستند. اما به‌طور کلی، برخی از این مزیت‌های مهم، شامل موارد ذیل است:

آموزش باکیفیت، در کلاس جهانی

بر اساس رتبه‌بندی‌های مهندسی و فناوری دانشگاه‌های جهانی تایمز 2018-2019، استرالیا دارای 7 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته مهندسی است.

شرایط استخدام عالی و موقعیت‌های کاری فراوان

با افزایش نیاز استرالیا به مهندسانِ بیشتر، فارغ‌التحصیلان دوره‌های مهندسی می‌توانند از گستره وسیع تقاضاها استفاده کنند و در این حوزه، خودی نشان دهند.

پاداش و درآمد عالی

می‌توان گفت که در همه جای دنیا، معمولاً در بین مشاغل سطح ورودی و مبتدی، مهندسان هستند که بالاتر از دیگران دستمزد می‌گیرند. این موضوع در مورد کشور استرالیا نیز صدق می‌کند.

امکان استفاده از مدرک، حتی خارج از استرالیا

مزیت مهمِ بعدی، دریافت یک مدرک باکیفیت، معتبر و با اعتبارسنجی استاندارد، با قابلیت بهره‌گیری در سراسر دنیا است. مرکز اعتباربخشی مهندسی استرالیا (AEAC)، برنامه‌های مهندسی را در سطوح مهندس حرفه‌ای، فنی مهندسی و دانشیار مهندسی ارزیابی می‌کند که می‌توانید مدرک خود را بر این‌ اساس، تأیید و حتی در کشورهای دیگر نیز استفاده کنید.

مدارک و دوره‌های متنوع و جذاب

معمولاً دانشجویان بین‌المللی فقط می‌توانند دوره‌هایی را که توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر در سراسر استرالیا ارائه می‌شود، انتخاب کنند. اما برای تحصیل مهندسی در استرالیا، تعداد این دوره‌ها بسیار زیاد و متنوع است. عمران، مکانیک، برق، کامپیوتر و… از جمله آن‌ها هستند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید طبق سلیقه و توانمندی‌های‌تان، در این رشته‌ها تحصیل کنید.

بازار کار تشنه، با احتمال پذیرش زیاد

موضوع مهم بعدی، بازار کار گسترده و با پتانسیل بالا در این رشته است. می‌دانیم که کشور استرالیا بسیار پهناور است و طبیعتاً تحصیل در این حوزه، می‌تواند بازار کار گسترده‌ای را برای شما در این سرزمین فراهم کند.

کلام آخر

رشته‌های مهندسی جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دانشجویانی است که می‌خواهند از خلاقیت خود برای تغییر جهان استفاده و به پیشرفت صنعت نیز کمک کنند. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های مختلف مهندسی را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهند و شرایط اخذ پذیرش در هرکدام از آن‌ها تفاوت‌هایی بایکدیگر دارد.

در این مطلب ضمن بررسی شرایط تحصیل مهندسی در استرالیا، به معرفی برخی از بهترین رشته‌های این حوزه پرداختیم. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی یا بخش دیدگاه در این مطلب بپرسید تا متخصصان و وکلای ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. برای ارزیابی شرایط و مشاورهٔ رایگان با وکلای مهاجرتی همین حالا با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

هزینه تحصیل مهندسی در استرالیا چقدر است؟

این رقم بسته به نوع رشته و مقطع، معمولاً بین 20 تا 50 هزار دلار استرالیا است.

آیا واقعاً تحصیل مهندسی در استرالیا ارزش دارد؟

مدارک دانشگاه‌های استرالیا، در تمام دنیا معتبر هستند و هزینه تحصیل نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کم‌تر است. همچنین موقعیت‌های کار در این حوزه، زیاد است.

آیا می‌توانم از بورسیه برای تحصیل مهندسی در استرالیا استفاده کنم؟

بله بورسیه‌های زیادی برای تحصیل در مقاطع مختلفِ رشته مهندسی در استرالیا وجود دارد که البته شامل غیربومی‌ها نیز می‌شود.

بهترین شهر برای تحصیل مهندسی در استرالیا کدام است؟

ملبورن، سیدنی، کانبرا و آدلاید از بهترین شهرها برای تحصیل در این رشته هستند و شرایط ایده‌آلی دارند.

بهترین دانشگاه‌های تحصیل مهندسی در استرالیا کدامند؟

دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه تکنولوژی سیدنی و دانشگاه موناش.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند