Search
Close this search box.

بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا جهت مهاجرت به این کشور

استرالیا، یکی از مهم‌ترین کشورهای پذیرنده‌ی دانشجویان بین‌المللی است. این کشور، با دارابودن بیش از هزار دانشگاه و موسسه آموزشی و رشته‌های تحصیلی متنوع، پس از آمریکا و انگلیس، در رتبه سوم جهان ازنظر تعداد دانشجویان خارجی قرار دارد.

اگر این کشور را برای تحصیل در مقاطع بالاتر انتخاب کرده باشید، حتماً این سؤال برایتان مطرح شده است که بهترین رشته‌ برای مهاجرت به استرالیا کدام است؟ پاسخ به این سؤال به علایق و اولویت‌های شما بستگی دارد؛ اما درمجموع می‌توان رشته‌های مختلف را از نظر تعداد اپلای‌کنندگان، آینده‌ شغلی، پول‌ساز بودن رشته و ویژگی‌های این‌چنینی بررسی و بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا را انتخاب کرد. در ادامه مقاله، با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا، پول‌سازترین رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در این کشور را نیز بشناسید.

مزایای ادامه‌تحصیل در کشور استرالیا

قبل از معرفی بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا، بهتر است کمی با مزایای تحصیل در این کشور پهناور آشنا شویم. استرالیا، سرزمینی وسیع با اقتصادی روبه رشد است و با جمعیت اندک 24 میلیونی، هرساله صدها هزار دانشجو از نقاط مختلف جهان را به خود جذب می‌کند. در سال 2022، سی‌وهفت دانشگاه استرالیا در رنکینگ برترین دانشگاه‌های جهان تایمز (Times Higher Education World University Ranking 2022)، حضور داشتند که از این تعداد، 6 دانشگاه جزء 100 دانشگاه برتر بودند.

یکی از ارزان‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت به استرالیا، اپلای تحصیلی است. سطح علمی و مدارک دانشگاه‌های استرالیا هم از مقبولیت بالایی برخوردار است؛ به‌همین دلیل، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور درآمد بسیار بالایی در هر نقطه از جهان خواهند داشت. سایر مزایای تحصیل در استرالیا عبارت‌ هستند از:

  • تدریس در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است.
  • دانشگاه‌های استرالیا، در سطح استانداردهای بالای جهانی هستند.
  • ساختار آموزشی این کشور، پیشرو و توسعه‌یافته است.
  • امکان گرفتن ویزای کاری بعد از تحصیل وجود دارد؛ زیرا استرالیا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و نرخ بیکاری آن بسیار پایین است.

پرمتقاضی‌ترین و بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا

بخش زیادی از نیاز استرالیا به نیروی کار، از طریق مهاجران کاری و تحصیلی به این کشور تأمین می‌شود؛ به همین دلیل، اگر رشته‌ای که انتخاب می‌کنید بازار کار خوبی داشته باشد، بعد از اتمام تحصیل به‌راحتی می‌توانید یک شغل مناسب هم پیدا کنید. در جدول زیر، پرمتقاضی‌ترین و بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا را مشاهده می‌کنید:

رشته‌های مهندسی مهندسی نرم‌افزار مهندسی شیمی مهندسی مکانیک
مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی نفت
رشته‌های علوم پزشکی جراحی اعصاب و روان روان‌پزشکی متخصص گوش
هوش‌بری متخصص قلب اپتومتریست
سایر رشته‌ها حسابداری کشاورزی معماری
زیست پزشکی علوم زمین آی‌تی
روانشناسی مدیریت گردشگری فیزیک هسته‌ای

در ادامه، مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه‌های استرالیا را به‌طور جزئی‌تر بررسی می‌کنیم و به معرفی بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده هریک از رشته‌ها نیز می‌پردازیم:

حسابداری

حسابداری، یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا است و تقاضای زیادی، هم در سطح حرفه‌ای و هم سطح مبتدی دارد. شهریه تحصیل در این رشته، بسته به دانشگاه می‌تواند بین 30 تا 150 هزار دلار استرالیا برای دوره سه‌ساله کارشناسی و 40 تا 100 هزار دلار استرالیا برای دوره دوساله کارشناسی‌ ارشد باشد. پس از اتمام تحصیلات در حسابداری، می‌توانید به‌عنوان حسابدار، حسابرس و… به کار مشغول شوید. متوسط دستمزد حسابدار در استرالیا، 76175 دلار در سال است. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته به‌شرح زیر هستند:

  1. دانشگاه وسترن سیدنی
  2. دانشگاه فناوری سیدنی
  3. دانشگاه دیکین
  4. دانشگاه فناوری کوئینزلند
  5. دانشگاه RMIT
  6. دانشگاه ساوت
  7. دانشگاه کرتین
  8. دانشگاه لاتروب

مدیریت

امکان تحصیل در گرایش‌های مختلف مدیریت مانند مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی و حوزه‌هایی چون MBA و… در استرالیا وجود دارد. درمجموع، این رشته، یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا محسوب می‌شود و از بازار کار بسیار خوبی هم برخوردار است. هزینه تحصیل این رشته در مقاطع مختلف، بسته به گرایش و دانشگاه، چیزی بین 15 تا 33 هزار دلار استرالیا در سال است. متوسط دستمزد مدیریت در استرالیا، حدود 97612 دلار در سال خواهد بود. برخی گرایش‌های مدیریت، جزو رشته‌های شناور در استرالیا محسوب می‌شوند. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته، در ادامه معرفی شده‌اند:

  1. دانشگاه ملبورن
  2. دانشگاه موناش
  3. دانشگاه ساوت
  4. دانشگاه کوئینزلند

علوم کشاورزی

دانشجویان خارجی می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی و برای گرایش‌های مختلف علوم کشاورزی اپلای کنند. این رشته، یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا است و طرفداران بسیاری هم دارد. هزینه تحصیل این رشته، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است؛ ولی به‌طور متوسط، باید سالانه بین 38500 تا 48500 دلار استرالیا شهریه بپردازید، البته امکان گرفتن بورسیه نیز وجود دارد. پس از اتمام تحصیلات، یک مهندس کشاورزی به‌طور متوسط، 81338 دلار استرالیا در سال درآمد خواهد داشت. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته به شرح زیر هستند:

  1. دانشگاه سیدنی
  2. دانشگاه ملبورن
  3. دانشگاه آدلاید
  4. دانشگاه نیو سات ولز
  5. دانشگاه نیوکاسل
  6. دانشگاه موناش
  7. دانشگاه RMIT
  8. دانشگاه دیکین

معماری

مطالعه رشته معماری در مقطع کارشناسی، به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد. پس از اتمام تحصیل و گرفتن مدارک لازم، می‌توانید در استرالیا مشغول‌به‌کار شوید. برای خواندن این رشته، بسته به دانشگاه، باید سالانه بین 28 تا 60 هزار دلار استرالیا شهریه پرداخت کنید. پس از فارغ‌التحصیلی، یک معمار می‌تواند به‌طور متوسط، سالانه 98701 دلار استرالیا دستمزد دریافت کند. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه معماری عبارت هستند از:

  1. دانشگاه سیدنی
  2. دانشگاه ملبورن
  3. موسسه فناوری رویال ملبورن
  4. دانشگاه نیو ساوت ولز
  5. دانشگاه کرتین
  6. دانشگاه موناش

مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی هم یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی استرالیا محسوب می‌شود و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. برای مطالعه این رشته در استرالیا، باید سالانه حدود 35500 تا 52000 دلار استرالیا شهریه پرداخت کنید. پس از فارغ‌التحصیلی نیز امکان شاغل‌شدن در این رشته در استرالیا، بسیار زیاد است. متوسط دستمزد سالانه مهندسی پزشکی در این کشور، 110093 دلار استرالیا خواهد بود. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. دانشگاه ملبورن
  2. دانشگاه سیدنی
  3. دانشگاه موناش
  4. دانشگاه فناوری سیدنی
  5. دانشگاه RMIT
  6. دانشگاه گریفیث
  7. دانشگاه نیو سات ولز
  8. دانشگاه فناوری سوئین برن

علوم زمین

استرالیا، یکی از وسیع‌ترین جزیره‌های دنیا محسوب می‌شود و تقاضا برای علوم مرتبط با زمین‌شناسی مانند ژئوفیزیک در این کشور بسیار زیاد است. برای مطالعه این رشته در استرالیا، باید سالانه حدود 35072 دلار استرالیا شهریه پرداخت کنید. پس از فارغ‌التحصیلی، امکان اشتغال در استرالیا نیز برای شما فراهم است. متوسط دستمزد زمین‌شناسان در استرالیا، 116143 دلار استرالیا است. این رشته، یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا است؛ زیرا قبولی در مقطع کارشناسی آن در ایران به‌نسبت آسان است و شما می‌توانید برای کارشناسی‌ ارشد و دکتری این رشته اپلای کنید. در ادامه، فهرستی از برترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته در استرالیا را مشاهده می‌کنید:

  1. دانشگاه ملی استرالیا
  2. دانشگاه نیو ساوت ولز
  3. دانشگاه وسترن
  4. دانشگاه کرتین
  5. دانشگاه موناش
  6. دانشگاه تاسمانیا
  7. دانشگاه آدلاید
  8. دانشگاه ملبورن

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تحصیل در گرایش‌های مختلف علوم کامپیوتر مانند کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و آی‌تی و‌… در استرالیا امکان‌پذیر است و این رشته، بازار کار بسیار خوبی هم دارد. هزینه تحصیل این رشته در مقاطع مختلف، بسته به گرایش و دانشگاه، چیزی بین 16 تا 48 هزار دلار استرالیا در سال است. متوسط دستمزد یک فارغ‌التحصیل علوم کامپیوتر در استرالیا نیز حدود 104205 دلار در سال خواهد بود. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته به‌شرح زیر هستند:

  1. دانشگاه فناوری سیدنی
  2. دانشگاه آدلاید
  3. دانشگاه سیدنی
  4. دانشگاه نیو ساوت ولز
  5. دانشگاه ملی استرالیا
  6. دانشگاه ملبورن
  7. دانشگاه کوئینزلند
  8. دانشگاه موناش
  9. دانشگاه RMIT
  10. دانشگاه فناوری سوئین برن

آمار و داده‌ها

آمار و زیرشاخه‌های آن، مانند کلان‌داده، داده‌کاوی و… در استرالیا نیز همانند سایر نقاط جهان بسیار پرطرفدار هستند. هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی، حدود 33960 دلار استرالیا در سال است. فارغ‌التحصیلان این رشته با بازار کار قدرتمند و متوسط دستمزد 103894 دلار استرالیا در سال مواجه خواهند بود. بهترین دانشگاه‌ها برای مطالعه این رشته عبارت هستند از:

  1. دانشگاه ملبورن
  2. دانشگاه ملی استرالیا
  3. دانشگاه نیو ساوت ولز
  4. دانشگاه آدلاید
  5. دانشگاه مک کواری سیدنی
  6. دانشگاه فناوری کوئینزلند

مدیریت گردشگری و هتل‌داری

مدیرت هتل‌داری و گردشگری در کشور استرالیا، جزو رشته‌های با بازار کار خوب محسوب می‌شود. برای مطالعه این رشته در استرالیا، باید حدود 27500 دلار استرالیا در سال شهریه پرداخت کنید. متوسط دستمزد فارغ‌التحصیلان این رشته نیز 77,885 دلار استرالیا در سال است. بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای مطالعه این رشته، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. دانشگاه ادیت کرون
  2. دانشگاه لاتروب
  3. کالج بین‌المللی مدیریت سیدنی
  4. مدرسه تجارت کاپلان
  5. دانشگاه تاسمانیا
  6. دانشگاه ویکتوریا استرالیا
  7. دانشگاه گریفت

پول‌سازترین رشته‌های استرالیا

به‌خاطر رفاه بالای کشور استرالیا، درآمد برخی رشته‌های تحصیلی در این کشور نسبت به دیگر نقاط دنیا، بسیار بالاتر است. در ادامه، لیست مشاغل پردرآمد استرالیا را مشاهده می‌کنید که عمدتاً از گروه پزشکی هستند:

مشاغل درآمد متوسط
متخصص جراح (پزشکی) 394303
متخصص بیهوشی (پزشکی) 386065
متخصص داخلی (پزشکی) 304752
مشاور مالی (فایننس) 275984
روان‌پزشکی (پزشکی) 235558
حقوق 188798
مهندسی معدن 184507

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین رشته‌ها برای اپلای استرالیا را شرح دهیم. همان‌طور که مشاهده کردید، رشته‌های پزشکی جزء پول‌سازترین رشته‌های این کشور هستند؛ اما چون درآمد همه رشته‌ها در استرالیا نسبت به دیگر کشورها بالاتر است، می‌توان با لحاظ‌کردن معیاری غیر از درآمد نیز برای تحصیل در این کشور اقدام کرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و هموارسازی مسیر اپلای، می‌توانید با کارشناسان مجرب مهاجرتی در موسسه آکادمی اپلای تماس حاصل کنید. کارشناسان ما، در صفر تا صد مسیر مهاجرت تحصیلی، همراه شما عزیزان خواهند بود.

سؤالات متداول

1. پر متقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا چیست؟

پنج رشته پر متقاضی استرالیا به‌ترتیب شامل مهندسی پزشکی، مهندسی هسته‌ای، علوم زمین‌شناسی، علوم کامپیوتر و روان‌شناسی می‌شود.

2. کدام رشته‌ها در استرالیا بازار کار خوبی دارد؟

پرستاری، دبیری، مهندسی، معماری، روان‌شناسی و هتل‌داری ازجمله رشته‌های پولساز در استرالیا هستند و بازار کار خوبی دارند.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند