Search
Close this search box.

شرایط تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا چیست؟

آیا به دنبال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی هستید؟ در این صورت، می‌توان گفت که کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای شما خواهد بود. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، کورس‌های متنوع و حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا دورۀ مدیریت بازرگانی خود را در بهترین شرایط بگذرانید. بنابراین، اگر تصمیم به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا را دارید، بهتر است اطلاعات کاملی راجع‌به شرایط این رشته به‌دست آورید.

در این مطلب همراه ما باشید تا تمامی نکات مهم برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌‌های کانادا را برای شما مطرح کنیم.

گرایش های رشته مدیریت بازرگانی در کانادا

رشته مدیریت بازرگانی گرایش‌های مختلفی دارد که دانشجویان می‌توانند باتوجه به علاقه و اهداف خود هر یک از این مسیرها را دنبال کنند. برخی از پرطرفدارترین آن‌ها عبارتند از:

  1. ارتباطات: این گرایش به بررسی و توسعهٔ مهارت‌های ارتباطات تأثیرگذار برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازد. دانشجویان می‌توانند در زمینۀ ارتباطات بین‌فردی، نگارش تجاری، روابط رسانه‌ای و … بیاموزند.
  2. حسابداری: این گرایش به صورت تخصصی بر امور مالی و آنالیز آن‌ها، مالیات و … متمرکز است؛
  3. امورمالی: دانشجویان با تحصیل در گرایش امور مالی در زمینهٔ پول، سرمایه‌گذاری و سایر دارایی‌های مالی مهارت‌ کسب می‌کنند. همچنین موضوعای مانند تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی مالی، مدیریت ریسک و… را می‌آموزند.
  4. بازاریابی: گرایش بازاریابی بر یادگیری و بررسی رفتار مشتریان و توسعه استراتژی‌های بازاریابی تمرکز دارد. این موارد شامل بررسی بازار، تبلیغات، برندینگ و بازاریابی دیجیتال می‌شود.

دروس رشته مدیریت بازرگانی در کانادا

دانشجویانی که قصد اپلای مدیریت بازرگانی در کانادا را دارند، بهتر است با دروس این رشته نیز آشنا باشند و مطمئن شوند که به آن علاقه‌مند خواهند بود. برخی از دروس پایه در این رشته عبارتند از:

  • حسابداری مالی؛
  • اقتصاد و آمار؛
  • مالیات؛
  • حقوق تجارت؛
  • مدیریت منابع انسانی؛
  • رفتار سازمانی؛
  • مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک؛
  • مدیریت ریسک؛
  • مدیریت مشتریان؛
  • مدیریت بازاریابی دیجیتال؛
  • مدیریت فروش.

شرایط پذیرش برای تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا

تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا شرایط و الزامات خاص خود را دارد که این موارد ممکن است در هر یک از دانشگاه‌های کانادا متفاوت باشد. به صورت کلی، دانشجویان باید برای مهاجرت تحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا شرایط زیر را برآورده کنند:

  • تحصیلات خود را در دبیرستان به اتمام برسانند و حداقل معدل ۳.۰۰ از ۴.۰۰ را کسب کرده باشند؛
  • در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنند و حداقل نمرۀ مورنیاز را به‌دست آورند؛
  • ثابت کنند که توانایی مالی کافی برای تحصیل و زندگی در کانادا را خواهند داشت؛
  • در صورت نیاز در آزمون‌های ورودی موردنظر دانشگاه شرکت کنند و حداقل نمرۀ موردنیاز را به‌دست آورند.

از آن‌جا که ممکن است برخی از دانشگاه‌ها شرایط دیگری را نیز برای پذیرش دانشجویان در نظر بگیرند، بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی مدیریت بازرگانی در کانادا

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا را دارند باید مدارک مختلفی را برای ارسال به دانشگاه موردنظر جمع‌آوری کنند. اگرچه هر دانشگاه ممکن است باتوجه به مقطع تحصیلی یا دیگر شرایط مربوط به خود مدارک خاصی را از متقاضیان درخواست کند، اما بسیاری از این مدارک در تمام دانشگاه‌ها مشترک است. مدارک موردنیاز برای اپلای مدیریت بازرگانی کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر؛
  • انگیزه‌نامه؛
  • توصیه‌نامه؛
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس؛
  • نتایج آزمون GRE یا GMAT باتوجه به درخواست دانشگاه؛
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی؛
  • مدارک تحصیلی دورههٔ پیشین؛
  • ریزنمرات دورهٔ پیشین.

در ادامه جزئیات مربوط به یکی از مهم‌ترین این مدارک را بررسی می‌کنیم:

مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین مدارکی که معمولا تمام دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا درخواست می‌کنند، مدرک زبان است. متقاضیان ممکن است باتوجه به دانشگاه موردنظر خود به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی نیاز داشته باشند. اگرچه هر دانشگاه جزئیات مربوط به حداقل نمره موردنیاز خود را مشخص می‌کند، اما در بسیاری از مواقع این موضوع تقریبا مشابه است.

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی لازم است حداقل نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا تافل ۸۸ را کسب کنند. همچنین در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در کانادا را داشته باشید، باید حداقل نمرۀ آیلتس ۷ یا معادل آن در دیگر آزمون‌های موردقبول دانشگاه را به‌دست آورید.

معادل سازی مدرک مدیریت بازرگانی در کانادا

برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا باید مدارک خود را معادل‌سازی کنید. برای انجام این کار لازم است که تمامی مدارک تحصیلی شما توسط یکی از سازمان‌های ارزیاب موردتأیید ادارۀ مهاجرت بررسی شود. در این مرحله مدارک‌تان بررسی شده و سپس مدرکی معادل آن به شما داده می‌شود.

در صورتی که نیاز به معادل‌سازی مدرک از این طریق نباشد، متقاضیان باید تمامی مدارک تحصیل و ریزنمرات خود را پیش از ارائه به دانشگاه به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنند؛ سپس می‌توانند این ترجمه‌ها را به همراه اصل مدرک به دانشگاه موردنظر ارسال کنند.

هزینه های تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا

یکی از مهم‌ترین مواردی که متقاضیان باید برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا مدنظر داشته باشند، هزینه‌های این پروسه است. این هزینه‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • میزان شهریهٔ دانشگاه؛
  • اسکان؛
  • خورد و خوراک؛
  • بیمه؛
  • حمل و نقل؛
  • هزینه‌های شخصی.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش مربوط به هزینه‌های مهاجرت مدیریت بازرگانی به کانادا مربوط به شهریۀ دانشگاه است. شهریۀ دانشگاه باتوجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه موردنظر، متفاوت است، اما به صورت متوسط دانشجویان بین‌المللی باید حدوداً سالانه ۱۹.۰۰۰ تا ۶۰.۰۰۰ دلار کانادا برای شهریۀ خود درنظر بگیرند.

دومین هزینۀ مهم نیز مربوط به اسکان است که دانشجویان برای کاهش آن می‌توانند از خوابگاه‌های دانشگاه استفاده کنند. دیگر هزینه‌های مربوط به تحصیل در کانادا به سبک زندگی افراد و شهر محل تحصیل آن‌ها بستگی دارد.

طول مدت تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا

مدت زمان تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. معمولا دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی حدود ۴ سال زمان صرف کنند. مدت زمان اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در کانادا نیز معمولاً ۱ تا ۲ سال زمان‌ می‌برد. علاوه بر این موارد، دانشگاه‌های مختلف دوره‌های مختلف دیگری را نیز برای یادگیری مدیریت بازرگانی ارائه می‌دهند که ممکن است بین چند ماه تا چند سال طول بکشد.

بورسیه و فول فاند مدیریت بازرگانی در کانادا

در جدول زیر برخی از بورسیه‌های مناسب برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا را دارند معرفی کرده‌ایم:

نام بورسیه ارزش
Education Future International Scholarship ۳.۲۳۲ تا ۱۶.۱۶۴ دلار کانادا
Conestoga College International Degree Entrance Scholarships ۱.۹۰۰ دلار کانادا
Ambedkar Overseas Vidya Nidhi Scholarships For SC ۱۶.۱۶۴ دلار کانادا
NTR Videshi Vidyadharana Overseas Scholarship ۱۶.۱۶۴ دلار کانادا

شرایط ویزای همراه دانشجویان مدیریت بازرگانی در کانادا

یکی از مسائلی که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با آن روبه‌رو هستند، دوری از خانواده است. دولت کانادا این فرصت را فراهم کرده است که دانشجویان بین‌المللی در طول مدت تحصیل خود والدین یا همسر و فرزندان را نیز با خود به کانادا ببرند. برای این‌کار لازم است که افراد برای دریافت ویزای همراه دانشجویی اقدام کنند.

اخذ ویزای همراه دانشجویی شرایط و الزامات خاص خود را دارد. افراد با دریافت این ویزا می‌توانند در طول مدت تحصیل دانشجو در کانادا همراه وی بمانند. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید به صفحۀ ویزای همراه دانشجویی مراجعه کنید.

شرایط کار درحین تحصیل و بعد از تحصیل رشته مدیریت بازرگانی در کانادا

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا را دارند، می‌توانند از زمان آغاز تحصیل خود از شرایط کار حین تحصیل بهرمند شوند. دانشجویان می‌توانند به مدت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در داخل دانشگاه و بدون داشتن مجوز کاری مشغول به کار شوند. همچنین می‌توانند با داشتن مجوز کار در خارج از دانشگاه نیز کار کنند. علاوه بر این موارد، دانشجویان مجازند که در مدت تعطیلی دانشگاه به مدت بیش از ۲۰ ساعت در هفته نیز مشغول به کار شوند.

شرایط کار پس از تحصیل برای رشته مدیریت بازرگانی

از آن‌جا که رشتۀ مدیریت بازرگانی ارتباط تنگاتنگی با بازار کسب‌وکار دارد، شرایط فارغ‌التحصیلان این رشته برای کار در کانادا بسیار مناسب است؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ به افراد متخصص در این زمینه احتیاج دارند تا بتوانند کسب‌وکار خود را بهبود ببخشند.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کار کنند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تحلیل‌گر اکچوئری؛
  • تحلیل‌گر داده؛
  • مدیر بازرگانی؛
  • مشاور استراتژی بازرگانی؛
  • مدیر توسعه و کسب‌وکار؛
  • مشاور مدیریتی.

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند سالانه حدود ۶۰.۰۰۰ دلار کانادا درآمد داشته باشند. البته حقوق مدیریت بازرگانی در کانادا برای افراد متخصص سالانه حدوداً ۹۴.۴۸۷ دلار کانادا است. با این وجود افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند تا سالانه بیش از ۱۰۰.۰۰۰ دلار کانادا نیز درآمد داشته باشند.

وضعیت اقامت پس از تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا

از آن‌جا که افراد با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا ویزای دانشجویی این کشور را دریافت می‌کنند، پس از پایان دوران تحصیل، ویزای آن‌ها منقضی می‌شود و باید از این سرزمین خارج شوند. خوشبختانه دولت کانادا شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده است که بتواند بسیاری از افراد متخصص را پس از فارغ‌التحصیلی نیز در کشور خود جذب کند.
دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی با دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا که PGWP نام دارد، برای گذراندن دوران کارآموزی یا یافتن شغل مناسب اقدام کنند. پس از گذشت این دوره، متقاضیان می‌توانند با داشتن سابقۀ کار در کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت این کشور را دریافت کنند. این برنامه‌های مهاجرتی شامل فدرال اسکیل ورکر، تجربهٔ کار کانادایی، برنامهٔ مهاجرت استانی و… می‌شود.

بهترین دانشگاه های مدیریت بازرگانی کانادا

اصلی‌ترین تصمیم برای مهاجرت مدیریت بازرگانی به کانادا انتخاب دانشگاه مقصد است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا رشته مدیریت بازرگانی را برای دانشجویان ارائه می‌دهند، با این حال تعدادی از این دانشگاه‌ها و موسسات برای تحصیل در این رشته بهتر هستند. در جدول زیر تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا به همراه نکات مهم مربوط به آن‌ها مشخص شده است:

نام دانشگاه منطقه میانگین شهریه (CAD)
University of Toronto تورنتو، آنتاریو ۱۱۶.۵۴۲
University of British Columbia بریتیش کلمبیا ۱۶.۰۰۰ تا ۶۷.۰۰۰
McGill University مونترال، کبک ۵۷.۰۰۰
Western University لندن، آنتاریو ۵۰.۰۰۰
Queen's University کینگستون، آنتاریو ۶۳.۰۰۰
York University تورنتو، آنتاریو ۵۰.۰۰۰

مشاوره مهاجرتی آکادمی اپلای برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا

تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا یک فرصت ویژه برای افراد مختلف است. با این وجود اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا دشوارتر از آن‌چه به‌نظرمی‌رسد، است. در این موقعیت، داشتن یک تیم خبره و متخصص در زمینۀ مهاجرت تحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید چالش‌های پیش‌رو را با خیال آسوده‌تری پشت سر بگذارید.

تیم مهاجرتی آکادمی اپلای با داشتن ده‌ها وکیل و مشاور متخصص در زمینۀ مهاجرت به کانادا به شما کمک می‌کند که تک تک مراحل مهاجرت خود را با موفقیت به اتمام برسانید.

برخی از خدمات سازمان مهاجرتی آکادمی اپلای عبارتند از:

  • نگارش انگیزه‌نامه؛
  • تدوین رزومه؛
  • مشاوره برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی؛
  • اخذ پذیرش دانشگاه؛
  • دریافت بورسیه؛
  • مشاورهٔ تخصصی و بسیاری خدمات دیگر.

کلام آخر

تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در کانادا یک فرصت ایدئال برای افرادی است که به رشته‌های حوزهٔ کسب‌وکار علاقه‌ دارند. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های بی‌نظیر شغلی پس از فارغ‌التحصیلی نیز بهرمند شوند. در این مطلب تمامی نکات لازم برای تحصیل در این رشته را برای شما بیان کردیم. در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دارید، می‌توانید با مشاورین ما در آکادمی اپلای تماس بگیرید تا برای رسیدن به این هدف به شما کمک کنند.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند