Search
Close this search box.

شرایط تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا چیست؟

دیجیتال مارکتینگ، نیروی محرکه کسب‌وکارها در دنیای امروز است. این رشته آینده بازاریابی است و نقشی بزرگ در سال‌های آتی در دنیا ایفا خواهد کرد. زمانی که دیجیتال مارکتینگ را با سایر سایر صنایع در سال ۲۰۲۲ مقایسه کنیم، خواهیم دید که در میان برترین مشاغل در بازار کار کانادا قرار گرفته است. بازاریابی دیجیتال به دلیل تقاضای زیاد و فرصت‌های شغلی مرتبطی که دارد، بسیار متمایز از سایر رشته‌ها تلقی می‌شود.

این رشته در میان بازاریابان مطلوب‌ترین رشته برای ادامه تحصیل در سطح عالی است. به علاوه، دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا به دلیل اینکه در سطح بالایی برگزار می‌شوند، رتبه عالی جهانی دارند و دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کنند. اما تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا به چه صورت است و چه شرایطی دارد؟ در صورتی که قصد دارید دررشته بازاریابی دیجیتال در کانادا تحصیل نمایید، با ما در این مقاله همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

درباره تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

رشته دیجیتال مارکتینگ به دلیل جهانی شدن تجارت با سرعت بالایی در کشور کانادا در حال رشد است. برآوردها نشان می‌دهند که این روند به مدت طولانی ادامه خواهد یافت. بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر صنایع رونق بسیار زیادی در کانادا داشته است. نکته شایان توجه اینکه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل نیز در میان پردرآمدترین‌ مشاغل قرار دارد. به علاوه فرصت‌های شغلی دیجیتال مارکتینگ نیز در این کشور زیاد است. از این رو، تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا طرفداران زیادی را در سال‌های اخیر به دست آورده است.

متوسط درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در کانادا

به گزارش وبسایت تلنت (Tlent)، متوسط درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در کانادا در سال ۲۰۲۳  سالانه ۶۰۴۸۵ یا ساعتی ۲۱.۰۲ دلار است. اگر به عنوان یک فرد با تجربه متوسط وارد این شغل شوید، دستمزدتان از ۵۰ هزار دلار در سال شروع می‌شود و اگر از متخصصین باتجربه باشید حدود ۹۷۰۹۵ در سال درآمد خواهید داشت.

شرایط پذیرش و مدارک لازم برای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

هر دانشگاهی که دوره کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ در کانادا را برگزار می‌کند، معیارهای خاص خود را برای پذیرفتن دانشجو دارد. از این رو، همواره توصیه می‌شود از همان دانشگاهی که برای تحصیل در این رشته انتخاب کرده‌اید در مورد شرایط پذیرش دانشجو سوال کنید. با این حال اصلی‌ترین معیارها برای اخذ پذیرش در رشته دیجیتال مارکتینگ در غالب دانشگاه‌های کانادا به قرار زیر است:

  • کسب نمره حداقل ۵۸۰ (یا بالاتر) در GMAT
  • مجوز تحصیلی معتبر برای کانادا
  • دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی یا سایر رشته‌های مرتبط با معدل حداقل ۳.۵
  • نمره آیلتس بین ۶.۵ تا ۷.۵
  • انگیزه نامه که قصد شما برای پیوستن به این برنامه تحصیلی در آن مشخص شده است
  • گواهی سابقه کار در این زمینه (در صورت وجود)
  • ریز نمرات (ترجمه شده)
  • رزومه به‌روز
  • مدرک کارشناسی
  • کپی گذرنامه معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • توصیه نامه

همچنین در صورتی که تمایل دارید در مقطع کارشناسی دیجیتال مارکتینگ در کانادا تحصیل کنید باید اصل مدرک دیپلم‌تان را همراه با ریز نمرات ارائه دهید. معیار اخذ پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان ریزنمرات است. در واقع نمره‌ها توسط مسئولین دانشگاهی که برای تحصیل در آن اقدام کرده‌اید، بررسی می‌شود. به علاوه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز باید ارائه دهید.

عامل موثر دیگری که احتمال پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان را افزایش می‌دهد، آماده کردن یک انگیزه نامه حرفه‌ای است.

هزینه تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

هزینه تحصیل در  رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا بسته به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. اما به طور کلی هزینه‌ها در مقاطع مختلف به قرار زیر است:

هزینه تحصیل: هزینه دوره‌های بازاریابی دیجیتال در کانادا بر اساس مقطعی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. در حالی که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ در کانادا حدود ۲۵ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار در سال هزینه دارد، برای مقطع کارشناسی باید حدود ۲۰ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار در سال بپردازید.

همچنین در صورتی که بخواهید در مقطع دکترای این رشته در کانادا تحصیل کنید باید حدود ۱۵ هزار دلار در سال بپردازید. امکان تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کالج‌های کانادا نیز وجود دارد که در این صورت هزینه‌ها به مراتب کمتر خواهد بود.

هزینه زندگی: در کنار هزینه‌ای که بابت تحصیل می‌پردازید باید هزینه‌های زندگی را نیز مد نظر داشته باشید. میانگین هزینه ماهانه زندگی در کانادا از 800 تا 1500 دلار کانادا متغیر است. این هزینه بر اساس اجاره خانه به اضافه نیازهای ضروری فرد از جمله غذا، پوشاک، حمل و نقل و سایر هزینه‌های جانبی محاسبه شده است.

طول مدت تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

بسته به دوره تحصیلی و نوع برنامه تحصیلی، طول مدت تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، در دوره لیسانس، معمولاً طول مدت تحصیل بین 3 تا 4 سال است، در حالی که دوره کارشناسی ارشد، ممکن است 2 سال طول بکشد.

برنامه های مختلفی برای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا از جمله برنامه های کوتاه مدت و گواهینامه‌های حرفه‌ای نیز در دسترس هستند. بنابراین، بهتر است با مراجعه به سایت دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مورد نظرتان، اطلاعات دقیق‌تری درباره طول مدت تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا کسب کنید.

همچنین بد نیست بدانید که یکی از پرطرفدارترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ دوره ارشد یا Master است. دلیل محبوبیت مقطع تحصیلی ارشد در کانادا این است که کالج‌‌های دیجیتال مارکتینگ، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای برای فارغ‌التحصیلان بومی و خارجی این رشته و مقطع ارائه می‌دهند.

بورسیه و فول فاند دیجیتال مارکتینگ در کانادا

با توجه به هزینه بالای دانشگاه و زندگی در کانادا، طبیعی است که دریافت بورسیه برای بسیاری از دانشجویان جذابیت زیادی دارد. أنواع مختلفی از بروسیه‌های تحصیلی برای بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در کانادا وجود دارد که می‌توانید برای استفاده از آن‌ها اقدام کنید. لازم به ذکر است که بورسیه‌های تحصیلی کانادا تنها به افرادی اعطا می‌شود که شرایط خاصی داشته باشند. برخی از بورسیه‌های تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا به قرار زیر است:

  • بورسیه پیشرفت علمی یا Academic Improvement که ۲۰۰۰ دلار ارزش دارد
  • بورسیه دانشجوی بین المللی یا International Student Scholarship که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار دلار کاناداست

برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی در این رشته باید معدل بالایی داشته باشید و امتیاز مهارت زبان انگلیسی‌تان هم بالا باشد. به علاوه، در صورتی که سابقه علمی پژوهشی خوبی داشته باشید راحت‌تر می‌توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید. در واقع شایستگی اصلی‌ترین ملاک برای اعطای بورسیه و فاند تحصیلی است و دانشجو باید با ارائه مدارک بتواند ثابت کند که از سطح علمی مناسبی برخوردار است. بورسیه‌های تحصیلی در کانادا ممکن است از طرف سازمان های دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه‌ها به دانشجویان داده شوند.

شرایط کار درحین تحصیل و بعد از تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

به طور کلی کار کردن دانشجویان خارجی در کانادا با محدودیت زمانی مواجه است. در واقع شما در زمان تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا یا هر رشته دیگری می‌توانید تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. کار کردن بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته به معنای نقض شرایط تحصیل‌تان است. این امکان وجود دارد که در صورت تخلف اجازه دانشجویی را از دست بدهید و در آینده هم نتوانید مجوز کار یا تحصیل به دست آورید. همچنین ممکن است مجبور به ترک کانادا شوید.

اما پس از آن‌که فارغ التحصیل شدید می‌توانید به مدت ۳ سال در کانادا اقامت داشته باشید و در این مدت مشغول به کار شوید. در واقع طی مدت این ۳ سال امکان این وجود دارد که شرایط کاری مناسبی را ایجاد کنید. زمانی که کار پیدا می‌کنید این امکان را دارید که ویزای کاری این کشور را دریافت کنید و در نتیجه قادر خواهید بود که اقامت موقت کانادا را به دست آورید. با گذشت ۳ سال از زمان دریافت مجوز کار در کانادا، می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی اقدام کنید.

وضعیت اقامت پس از تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

چنانچه گفتیم تا سه سال بعد از اتمام تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید و به دنبال کار بگردید. زمانی که کار پیدا کردید می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کنید و در نهایت اقامت موقت این کشور را به دست آورید. با گذشت بیش از ۳ سال از اقامت کاری نیز قادر خواهید بود اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورید.

بهترین دانشگاه های دیجیتال مارکتینگ کانادا

برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا را در جدول زیر می‌بینید:

ایالت عنوان دانشگاه
ایالت بریتیش کلمبیا دانشگاه بریتیش کلمبیا
کبک دانشگاه لاوال
ادمونتون دانشگاه آلبرتا
انتاریو، تورنتو دانشگاه رایرسون
انتاریو، همیلتون دانشگاه مک مستر
انتاریو، نورنتو دانشگاه یورک
انتاریو، نورنتو کالج جورج براون
انتاریو، واترلو دانشگاه واترلو
انتاریو دانشگاه تکنولوژی انتاریو
انتاریو، نورنتو دانشگاه متروپلیتن تورنتو

مشاوره مهاجرتی آکادمی اپلای برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا

اگر تصمیم گرفته‌اید برای تحصیل در کانادا و به ویژه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا اقدام کنید، می‌توانید از مشاوره مهاجرتی آکادمی اپلای بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره به روز و دقیق از آکادمی اپلای می‌توانید با ما تماس بگیرید یا فرم ارزیابی آنلاین را پر کنید.

جمع بندی

در این مقاله به تفصیل از شرایط تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا برایتان نوشتیم. در مورد شرایط اخذ پذیرش، دریافت بورسیه و بهترین دانشگاه‌های این رشته که می‌توانید در آن‌ها تحصیل کنید، اطلاعاتی به شما دادیم که امیدواریم به سوالات شما پاسخ داده باشد. چنان‌چه سوالات بیشتری در خصوص تحصیل در دانشگاه‌های دیجیتال مارکتینگ کانادا دارید با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 4]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند