Search
Close this search box.

۱۰ تا از بهترین رشته های هنر برای مهاجرت 🎓️ + درآمد

یک مطالعه (توسط Health and Workplace Benefits Survey) در سال ٢٠١٨ از کارکنان نهاد‌های هنری محلی در کشور آمریکا نشان داد که آن‌ها نسبت به سال قبل از آن، ۶۲ درصد افزایش حقوق داشتند؛ در‌عین‌‌حال از اکثر مزایای شغلی مانند بیمه پزشکی، برنامه‌های بیمه بازنشستگی و پیشرفت شغلی همانند دیگر شغل‌ها نیز بهره‌مند بودند. افرادی که در رشته هنر تحصیل می‌کنند، مهارت‌های خوبی می‌آموزند که به آن‌ها اجازه انجام کار‌های موفق و پردرآمد را می‌دهد. پس اگر به‌دنبال مهاجرت از طریق هنر هستید و قصد شناخت بهترین رشته های هنر برای مهاجرت را دارید، مطالعه این مقاله به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. 

۱. طراحی گرافیک؛ یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی رشته هنر

رشته طراحی گرافیک پتانسیل کسب درآمد بالایی دارد و به همین دلیل یکی از رشته های هنری پرطرفدار در کانادا محسوب می‌شود. با‌توجه‌به تقاضای تمام‌نشدنی سایت‌های اینترنتی برای خلق تصاویر، صفحه‌آرایی، و ویدیو‌های گرافیکی منحصر‌به‌فرد، تصادفی نیست که طراحی گرافیک در لیست بهترین رشته های هنر برای مهاجرت قرار داشته باشد. علیرغم پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم به طراحان برای تولید تصاویر و چیدمان صفحه مجلات چاپی، روزنامه‌ها، تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند. بسیاری از طراحان گرافیک به‌صورت فریلنسری کار می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌ها در شرکت‌های طراحی نیز استخدام می‌شوند. 

افرادی که به‌طور‌مستقل کار می‌کنند باید تجربه و خلاقیت بیشتری داشته باشند تا قرارداد‌هایی بهتری با کارفرما ببندند. همچنین توانایی همگام شدن با آخرین پیشرفت‌های فناوری برای این دسته افراد ضروری است. میانگین حقوق یک طراح گرافیک، ٧٠٠٠٠ دلار در سال (۲۰۲۴) است.

۲. طراحی داخلی؛ رشته‌ای برای علاقه‌مندان به توسعه طراحی محصولات

دانشجویان علاقه‌مند به هنر، مهندسی و کسب‌و‌کار از علاقه‌مندان به رشته طراحی داخلی هستند و این رشته برای آن‌ها جزو بهترین رشته های هنر برای مهاجرت محسوب می‌شود. عمده تمرکز در رشته طراحی داخلی روی بهبود طراحی محصولات است. محصولاتی مانند اتومبیل ورزشی، پاکت شیر یا یک قهوه‌ساز از این دسته هستند. متوسط حقوق یک طراح داخلی، در حدود ۶۴۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) است. 

۳. موسیقی؛ یکی از رشته های مهاجرت پذیر هنر

درست است که رشته موسیقی جزو گران‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت از طریق رشته هنر محسوب می‌شود، اما با ساز زدن در اوقات فراغت می‌توانید بخشی از هزینه‌های مرتبط با تحصیل در رشته موسیقی را کاهش دهید. علاوه‌بر این، موسیقیدانان با استعداد که به تدریس موسیقی علاقه‌مند هستند، امکان کسب درآمد با تدریس خصوصی موسیقی را نیز خواهند داشت. کشور آمریکا یکی از کشور‌هایی است که اهمیت بالایی برای موسیقی و موسیقی‌دان‌ها قائل است و حتی ویزایی را برای مهاجرت بی‌دردسر نخبگان موسیقی جهان به این کشور در نظر گرفته است؛ بنابراین، تحصیل در رشته موسیقی در کشور آمریکا گزینه مناسبی برای مهاجرت با رشته هنر به نظر می‌رسد. 

برای تحصیل در آمریکا، آشنایی با انواع ویزای تحصیلی آمریکا و اخذ ویزای مناسب برای تحصیل در رشته هنر در کشور آمریکا اهمیت بالایی دارد. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزا‌ی تحصیلی آمریکا را دارید، با کمی جست‌و‌جو در سایت آکادمی اپلای، اطلاعات مهمی درباره دانشگاه‌ها، نظام آموزشی و به‌طور‌کلی، مهاجرت به آمریکا کسب خواهید کرد. افراد شاغل در حوزه موسیقی در کشور آمریکا به‌طور‌میانگین سالانه ۶۰۰۰۰ دلار (۲۰۲۴) درآمد دارند.

رشته موسیقی؛ یکی از بهترین رشته های هنری برای مهاجرت از نظر درآمد

۴. نقاشی و طراحی؛ رشته‌‌ای برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری

نقاشان و طراحان همانند هنرمندان مجسمه‌ساز، در شاخه نقاشی هنری جای دارند. این شاخه هنری یکی از انتخاب‌های همیشگی افراد دوست‌دار خلاقیت برای مهاجرت از طریق هنر نقاشی است. یکی از مزایای تحصیل در رشته نقاشی، منعطف بودن آن است؛ به این معنی که امکان کار مستقل، کارمندی و معلمی را در این رشته خواهید داشت. 

درآمد متوسط سالانه برای این هنرمندان در حدود ۵۰۰۰۰ دلار (۲۰۲۴) است. هنر در کشور کانادا محبوبیت بالایی دارد و اگر قصد تحصیل در رشته نقاشی و طراحی در این کشور را دارید، ابتدا باید ویزای تحصیلی در کانادا را اخذ کرده و بعد از آن مهاجرت تحصیلی رشته هنر را انجام دهید.

رشته هنر؛ دارای تنوع شغلی گسترده نسبت به سایر رشته‌ها 

۵. فیلم‌سازی؛ تحصیل و کسب درآمد از تولید فیلم

دانشجویان رشته فیلم‌سازی، روش‌های روایت داستان، کار با دوربین و فرآیند تولید یک فیلم را فرا می‌گیرند. رشته فیلم‌سازی یک رشته چند منظوره است و با تحصیل در آن امکان فعالیت و کار در بسیاری از شاخه‌ها مانند تولید فیلم، تیزرهای تبلیغاتی و بازاریابی هنری را خواهید داشت. 

میانگین درآمد یک فیلمساز حدود ۶۷۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) است. کشور انگلستان پیشینه هنری و نمایشی قوی دارد و از دیرباز برای فیلم‌های منحصربه‌فرد و جذابش شناخته شده است. به همین دلیل، فیلم‌سازی یکی از بهترین رشته های هنر برای مهاجرت به کشور انگلستان است. شما با اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان در رشته فیلم‌سازی را خواهید داشت.

فیلم‌سازی؛ کسب درآمد از تولید فیلم و تیزر تبلیغاتی

۶. هنرهای دیجیتال؛ کسب درآمد از پیاده‌سازی تکنیک‌های هنری در رایانه

هنر‌های دیجیتالی یک مجموعه کامل از تکنیک‌های هنری است که در آن از کامپیوتر‌ برای طراحی استفاده می‌کنند؛ از عکاسی دیجیتال گرفته تا مدل‌سازی سه‌بعدی همه با کامپیوتر خلق می‌شوند. با گذراندن دوره‌های آموزشی در انیمیشن، تولید صدا و علوم کامپیوتر این فرصت را خواهید داشت تا مجموعه مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها گسترش دهید و در نتیجه فرصت شغلی بهتری پیدا کنید. با‌توجه‌به وسعت گرایش‌های رشته هنرهای دیجیتال، برنامه‌های تحصیلی در این حوزه دسترسی به شغل‌های با دستمزد بالا‌ را فراهم می‌کنند؛ به همین دلیل این رشته یکی از بهترین رشته های هنر برای مهاجرت به خارج از کشور است. 

کشور آمریکا یکی از متقاضیان نیروی متخصص در زمینه هنرهای دیجیتال است و افرادی که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا را دارند، بهتر است این رشته تحصیلی را نیز در نظر داشته باشند. افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید از انتخاب حوزه مورد علاقه خود اطمینان حاصل کنند تا با این کار از یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار طراحی دیجیتال اطمینان حاصل کنند. متوسط حقوق یک متخصص هنرهای دیجیتال، ۱۷۰۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) است.

۷. طراحی مد؛ کسب درآمد از طراحی لباس برای تولیدکنندگان پوشاک

رشته طراحی مد و لباس، فرصت‌های شغلی متعددی از طراحی لباس شخصی گرفته تا کار کردن برای برند‌های معتبر و تولیدکنندگان را به روی فارغ‌التحصیلان آن می‌گشاید؛ از‌این‌رو جزو بهترین رشته های هنر برای مهاجرت محسوب می‌شود. رشته طراحی مد و لباس پتانسیل بزرگی برای رشد شغلی و درآمدزایی دارد، اما صنعتی بسیار رقابتی محسوب می‌شود. تنها عیب رشته طراحی مد و لباس، رو به افول بودن این شغل است؛ بنابراین به‌دست‌آوردن جایگاه‌ شغلی خوب در این رشته مانند سابق آسان نیست. 

طراحان مد سالانه درآمدی در حدود ۷۵۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۴) خواهند داشت. اگر درباره آینده شغلی رشته هنر مردد شده‌اید، تحصیل در بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت جایگزین خوبی برای شما خواهد بود. رشته‌های اقتصاد، بازرگانی و مدیریت در کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکا و کانادا پرطرفدار بوده و درآمدهای خوبی دارند.

۸. هنرهای نمایشی؛ بهترین رشته‌ هنری برای مهاجرت علاقه‌مندان به بازیگری

رشته تئاتر و هنرهای نمایشی یکی از رشته‌های سنتی و محبوب در زمینه هنر است که از طریق تحصیل در آن امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی خوبی را خواهید داشت. بیشترین علاقه‌مندان به این رشته، بازیگران و کارگردانانی هستند که تمایل دارند در تولید تئاتر کار کنند. تهیه‌کنندگان و کارگردانان هنرهای نمایشی به‌طور‌میانگین سالانه در حدود ۷۶۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۴) درآمد خواهند داشت. 

۹. انیمیشن و گرافیک؛ کسب درآمد بالا از ساخت کارتون و تصاویر متحرک

تا چندی قبل، هر تصویری که برای ایجاد تصویر متحرک لازم بود به‌صورت دستی نقاشی می‌شد. اما اکنون، دفترچه طراحی و میز طراحی هنرمند از انواع گسترده‌ای از ابزار‌های نقاشی مبتنی بر فناوری تشکیل شده است. حتی طرح‌هایی که به‌صورت اولیه بر روی کاغذ کشیده می‌شوند، احتمالا تبدیل به تصاویر دیجیتالی خواهند شد. انیماتور‌های حرفه‌ای امکان کار در صنعت فیلم و تلویزیون به‌عنوان سازندگان افکت‌های ویژه (VFX) را خواهند داشت. 

تقاضا برای سازندگان انیمیشن و گرافیک در سراسر جهان بسیار بالاست و به‌همین دلیل این رشته یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت از طریق هنر محسوب می‌شود. از آنجایی‌که کشور استرالیا یکی از کشورهای هنردوست و علاقه‌مند به هنر است، تحصیل در رشته انیمیشن و گرافیک از طریق پذیرش تحصیلی استرالیا گزینه خوبی برای ورود به بازار کار این کشور پس از اتمام تحصیل به نظر می‌رسد. متوسط حقوق حرفه‌های انیمیشن سازی، ۷۲۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) است.

۱۰. طراحی بازی؛ بهترین رشته هنری برای علاقه‌مندان گیم

بازی‌های ویدیویی اکنون یک کسب‌وکار بسیار پر رونق، محبوب و کاربردی هستند و برای ساخت یک بازی معروف گاها صد‌ها نفر دخیل هستند. شرکت راک استار برای ساخت و تولید بازی Grand Theft Auto V مبلغ عظیمی (٢٦۵ میلیون دلار) در‌نظر گرفته بود. تخمین‌زده می‌شود که آن‌ها حدود ٦ میلیارد دلار از فروش این بازی درآمد کسب کردند. در نتیجه، رشته طراحی بازی را قطعا باید در لیست بهترین رشته های هنر برای مهاجرت جای داد. حتی کشوری مانند هلند نیز در چند سال اخیر اقدام به جذب نیروی متخصص قابل توجهی در زمینه طراحی بازی کرده است و در آینده نزدیک، بازار کار خوبی برای طراحان بازی در این کشور خواهد داشت. 

اگر قصد تحصیل در رشته طراحی بازی در کشور هلند را دارید و نگران هزینه آن هستید، در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی هلند را خواهید داشت. کافی است شرایط خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی هلند به‌وسیله کارشناسان موسسه آکادمی اپلای ارزیابی کنید. طراحان بازی به‌طور‌متوسط سالانه ۷۰۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۴) حقوق دریافت می‌کنند. 

طراحی بازی؛ بهترین رشته هنر برای مهاجرت علاقه‌مندان بازی‌سازی

تحصیل در رشته‌های هنری؛ فرصتی برای کسب درآمد بالا در خارج از کشور

مهاجرت به‌عنوان یک مسیر جذاب برای افراد علاقه‌مند به رشته‌های هنری، از‌جمله طراحی گرافیک، موسیقی، فیلم‌سازی، هنر‌های دیجیتال، طراحی مد، انیمیشن و گرافیک، و طراحی بازی، با مزایای بسیاری همراه است. این رشته‌ها فرصت‌های شغلی متنوعی را ارائه می‌دهند که از‌جمله طراحی مستقل، کار در صنایع هنری و سازمان‌های مختلف، و حتی تدریس به‌عنوان مسیر حرفه‌ای مورد‌توجه هستند. همچنین، تقاضای بالای این رشته‌ها در کشور‌های مختلف نشان‌دهنده فرصت‌های بی‌شماری است که برای مهاجران در این حوزه‌ها وجود دارد. 

به‌عنوان مثال، کشور‌هایی مانند کانادا، آمریکا، انگلستان، استرالیا و هلند بازار‌های بسیار خوبی برای فعالیت در رشته‌های هنری ارائه می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها برنامه‌های بورسیه و ویزای ویژه برای جذب نیرو‌های متخصص در این حوزه‌ها دارند. با‌توجه‌به این وضعیت، افرادی که علاقه‌مند مهاجرت از طریق هنر هستند، با انتخاب یکی از رشته‌های معرفی شده در این مقاله امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسبی را در سراسر جهان خواهند داشت.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند