Search
Close this search box.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان چگونه است؟

انگلستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم جهانی در آموزش عالی، قطعا می‌تواند در راس گزینه‌های شما برای تحصیل کارشناسی ارشد قرار بگیرد. طیف گسترده‌ای از مدارک کارشناسی ارشد، رویکردهای آموزشی مدرن، دوره‌های منعطف، اساتید فوق‌العاده و چشم‌اندازهای عالی از جذابیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان هستند. دانشگاه‌های بریتانیا شهرت جهانی دارند و دارای سابقه طولانی و افتخارآمیز علمی هستند.

این نوشتار اطلاعات مهمی را در مورد تحصیل فوق لیسانس در انگلستان، از شرایط اخذ پذیرش گرفته تا بورسیه و هزینه‌های تحصیل در اختیار شما قرار خواهد داد.

شرایط عمومی تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

شرایط اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان می‌تواند بسته به دانشگاه متفاوت باشد اما به طور کلی،‌ موارد زیر را برای ورود به کارشناسی ارشد نیاز دارید:

  • مدرک کارشناسی در یک موضوع مرتبط: بسته به برنامه و موسسه، ممکن است در مقطع کارشناسی خود به درجه 2.1 نیاز داشته باشید، اما همیشه اینطور نیست.
  • مهارت زبان: اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، باید سطح دانش زبانی‌تان عالی باشد، چیزی که معمولاً از طریق آزمون زبان مشخص می‌شود.
  • تجربه حرفه‌ای: برای برخی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ممکن است داشتن تجربه حرفه‌ای الزامی باشد.
  • آزمون‌های ورودی: این آزمون‌ها فقط در زمینه‌های موضوعی و مدارک خاص، از جمله MBA، مورد نیاز است.
  • تمکن مالی: ممکن است از شما خواسته شود مدارکی نشان دهید دال بر این‌که از عهده تامین هزینه کارشناسی ارشد برمی‌آیید.
  • حضور در مصاحبه: برای برخی از دوره‌ها، لازم است در مصاحبه به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنید. این یک فرصت عالی برای متقاضیان است تا ثابت کنند که به رشته مورد نظرشان علاقمند هستند. قبل از شرکت در مصاحبه کارشناسی ارشد، می‌توانید برای آماده بودن در جلسه، مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که برای شرکت در دوره‌های فوق لیسانس در انگلستان محدودیت سنی وجود ندارد.

شرایط تحصیل آنلاین در انگلستان چگونه است؟

مدارک مورد نیاز پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

خواه خودتان برای تحصیل در انگلستان درخواست بدهید و خواه از کمک موسسات مهاجرتی برای اپلای کارشناسی ارشد در انگلستان استفاده کنید، چک لیست زیر را داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را برای اخذ پذیرش آماده کرده‌اید:

  • مدرک کارشناسی
  • کپی پاسپورت/ویزا (در صورت وجود)
  • کارنامه تحصیلی
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی – آزمون آیلتس / تافل PTE / و سایر موارد
  • بیانیه شخصی
  • رزومه
  • فرم درخواست تکمیل‌شده
  • ریزنمرات تحصیلات قبلی
  • مدرک زبان

مدرک زبان تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

در صورتی که قرار است در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل کنید و انگلیسی زبان اول شما نیست، لازم است که در یک آزمون انگلیسی نمره قابل قبول بگیرید. آزمون‌های مورد قبول برای شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد در انگلیس به شرح زیر است:

  • آیلتس: حداقل نمره قابل قبول آیلتس ۶.۵ است. هم‌چنین باید نمره تمامی مهارت‌ها حداقل ۶ باشد.
  • تافل: حداقل نمره تافل برای ورود به کارشناسی ارشد ۹۰ است.
  • مدرک زبان کمبریج: معمولا حداقل نمره آزمون زبان کمبریج برای ورود به کارشناسی ارشد ۱۷۶ است.
  • آزمون انگلیسی پیرسون (PTE): حداقل نمره قابل قبول مدرک زبان پیرسون ۷۴ است.

طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

دوره کارشناسی ارشد تمام وقت در انگلستان معمولا یک یا دو سال تحصیلی است، در حالی که برنامه‌های پاره وقت بین دو تا چهار سال طول می‌کشند.

انواع دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان

به طور کلی، دو نوع اصلی مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد: آموزش محور (Taught) و پژوهش محور (Research). کارشناسی ارشد آموزش محور دوره‌های ساختاریافته‌ای است که از طریق سخنرانی‌ها، سمینارها، کار آزمایشگاهی یا آموزش از راه دور تدریس می‌شوند، در حالی که دوره کارشناسی ارشد پژوهش محور دانشجو را ملزم می‌کند که یک یا چند پروژه تحقیقاتی را در یک رشته تحصیلی انجام دهد. دوره‌های تحقیقاتی معمولاً کمی بیشتر از دوره‌های آموزش محور (Taught) طول می‌کشند.
مقطع کارشناسی ارشد را هم‌چنین می‌توان از نظر موضوع، سطح تخصص، نوع دروس و شرایط ورودی طبقه‌بندی کرد. در فهرست زیر انواع دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان را مشاهده می‌کنید:

کارشناسی ارشد هنر (Master of Arts)

کارشناسی ارشد هنر (MA) معمولاً برای رشته‌هایی است که تحت عنوان هنر یا علوم اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند، مانند ارتباطات، آموزش، زبان، زبان شناسی، ادبیات، جغرافیا، تاریخ و موسیقی. داوطلبان این دوره‌ها از طریق ترکیبی از سخنرانی‌ها و سمینارها آموزش می‌بینند و از طریق آزمون، پایان نامه یا هر دو بر اساس یک پروژه تحقیقاتی مستقل ارزیابی می‌شوند.

کارشناسی ارشد علوم (Masetr of Science)

کارشناسی ارشد علوم (MS, MSc) معمولاً برای رشته‌هایی است که تحت عنوان علوم طبقه بندی می‌شوند مانند زیست شناسی، شیمی، مهندسی، بهداشت و آمار. برخی از رشته‌ها مانند اقتصاد و علوم اجتماعی می‌توانند در دسته‌بندی هنر و علوم قرار بگیرند، و موسسات تصمیم می‌گیرند که برنامه کارشناسی ارشد خود را تحت چه عنوانی ارائه دهند. در چنین موضوعاتی، ممکن است MS مؤلفه تحقیقاتی قوی‌تری داشته باشد و طبیعی است که وزن بیشتری نسبت به کارشناسی ارشد هنر در برخی صنایع دارد.

کارشناسی ارشد تحقیقات (MRes)

مدرک کارشناسی ارشد تحقیقات (MRes) به منظور پرورش محققان آینده طراحی ‌شده است. MRes که شامل یک عنصر تحقیقاتی بسیار بزرگتر از برنامه‌های ارشد علوم یا ارشد هنر است، برای داوطلبان این امتیاز را دارد که می‌توانند دکترا را راحت‌تر دنبال کنند یا وارد مشاغل پژوهشی شوند.

کارشناسی ارشد پژوهش-محور (MPhil)

کارشناسی ارشد پژوهش-محور (MPhil) یک مدرک پیشرفته مبتنی بر تحقیق است که به داوطلب اجازه می‌دهد روی یک موضوع خاص به طور عمقی و مستقل تمرکز کند و یک پروژه تحقیقاتی بزرگ را تکمیل کند. مدرک این شکل از کارشناسی ارشد اغلب به عنوان پیش زمینه‌ای برای دکترا در نظر گرفته می‌شود و توسط موسسات ارائه می‌شود تا دانشجویان قبل از شروع دوره دکترا آمادگی لازم را پیدا کنند. این نوع کارشناسی ارشد معمولا زمان زیادی هم طول می‌کشد.

کارشناسی ارشد مطالعات (MSt)

مدرک کارشناسی ارشد مطالعات (MSt) که تنها در چند دانشگاه (از جمله آکسفورد و کمبریج) تدریس می‌شود، قابل قیاس با کارشناسی ارشد هنر یا علوم است که هم آموزش کلاسی و هم تکمیل پایان نامه و امتحان دارد. MSt در برخی موارد می‌تواند به عنوان دوره موقت برای دکترا عمل کند.

بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان در برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد پیشرو هستند. ما با توجه به محبوبیت، کیفیت آموزش، رویکردهای آموزشی منحصر به فرد، و چشم انداز آن‌ها، بهترین رشته‌های کارشناسی ارشد در انگلیس را فهرست کرده‌ایم:

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی
  • آموزش و پرورش
  • کسب و کار و مدیریت
  • معماری
  • ریاضیات
  • روانشناسی
  • دامپزشکی
برای اطلاع از بهترین رشته‌ های تحصیلی در انگلستان کلیک کنید

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

دانشگاه‌های زیادی در انگلیس دوره کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند و از استاندارد آموزشی بالایی هم برخوردارند. در جدول زیر برخی از برترین دانشگاه‌ها را همراه با هزینه تحصیل در آن‌ها و رتبه QC آن‌ها قید کرده‌ایم:

دانشگاه رتبه هزینه تحصیل
کمبریج ۲ ۳۲۲۱۴ پوند
آکسفورد ۴ ۳۰۰۰۰-۳۲۷۶۰ پوند
کالج امپریال لندن ۶ ۳۹۴۰۰-۴۲۰۰۰ پوند
کالج لندن ۸ ۲۵۸۰۰-۳۶۹۰۰ پوند
دانشگاه ادینبرو ۱۵ ۲۵۰۰۰-۳۸۵۰۰ پوند
دانشگاه منچستر ۲۸ ۳۲۵۰۰ پوند
کینگز کالج لندن ۳۷ ۳۱۰۸۰-۳۴۹۲۰ پوند
مدرسه اقتصاد لندن ۵۶ ۲۵۹۲۰-۳۴۱۲۸ پوند
دانشگاه بریستول ۶۱ ۱۶۴۰۰-۴۷۲۰۰ پوند
دانشگاه وارویک ۶۴ ۱۶۰۰۰-۴۹۹۵۰ پوند
برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های انگلستان کلیک کنید

هزینه‌های تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است اما می‌توان گفت هزینه سالانه رقمی بین ۱۶ هزار تا ۵۰ هزار پوند است.

مزایا و معایب تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان با مزایا و معایبی همراه است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

مزایای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان:

  1. انگلستان دارای برترین دوره‌های تخصصی ارشد است. انواع دوره‌های کارشناسی ارشد تخصصی‌ در زمینه بازرگانی، مهندسی، مدیریت و بسیاری دیگر تدریس می‌شود.
  2. آموزش در این کشور به زبان انگلیسی است.
  3. فرصت اشتغال بیشتری در انگلستان وجود دارد. در واقع تحصیلات در انگلستان در سطح بسیار بالایی قرار دارد، بنابراین دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از انگلستان گرفته‌اند فرصت‌های شغلی بیشتری در بازار دارند.
  4. در انگلستان، دانشجویان می‌توانند کارشناسی ارشد خود را یک ساله به پایان برسانند.
  5. امکان تحصیل در دانشگاه‌هایی را خواهید داشت که در سطح بین‌‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند و رتبه بسیار بالایی دارند.
  6. در انگلستان امکان کار در حین تحصیل وجود دارد. مشاغل پاره وقت برای دانشجویان در دسترس است تا بتوانند در حین تحصیل درآمد کسب کنند.

معایب تحصیل فوق لیسانس در انگلستان:

  1. در انگلستان هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است.
  2. لازم است مدرکی که از انگلستان گرفته‌اید در وطن‌تان اعتبارسنجی شود.
  3. رشته‌های مجاز برای ارشد با محدودیت‌هایی همراه است. شما فقط می‌توانید در دوره‌های متناسب با مدرک لیسانس‌تان تحصیل کنید و امکان انتخاب رشته متفاوت وجود ندارد.
  4. از آنجایی که دوره‌های کارشناسی ارشد یک ساله هستند، مطالب آموزشی بسیار سنگین خواهند بود.
  5. در مقایسه با دوره کارشناسی، تعامل اجتماعی بسیار کمتر می‌شود، زیرا زمان محدود و کارتان زیاد است.
  6. بیشتر مساحت محل اقامت برای دانشجویان مقطع لیسانس در نظر گرفته شده، بنابراین یافتن محل اقامت مناسب و راحت برای دانشجویان ارشد دشوار است.
شرایط تحصیل دکتری در انگلستان چگونه است؟

شرایط کار دانشجویی و پس از تحصیل در انگلستان در مقطع فوق لیسانس

در صورتی که دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش‌محور یا Taught باشید اجازه دارید تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. البته ساعات کاری در دوران تعطیلات افزایش می‌یابد و امکان اشتغال تمام وقت وجود دارد. اما اگر دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش محور (Search) باشید، می‌توانید بعد از هماهنگی با سوپروایزر در روزهای تعطیلی‌تان کار کنید. بعد از ارائه پروژه نیز امکان کار تمام وقت وجود دارد.

بعد از اتمام تحصیلات‌تان نیز این امکان وجود دارد که برای ویزای Graduate Route اقدام کنید و دو سال در انگلستان بمانید تا کار مورد نظرتان را پیدا کنید. با پیدا کردن کار نیز می‌توانید برای اقامت دائم و پاسپورت انگلستان اقدام کنید.

بورسیه تحصیلی انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه‌های تحصیلی انگلیس برای کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

بورسیه Chevening برای کارشناسی ارشد

این بورسیه به افرادی ارائه می‌شود که پتانسیل رهبری بالایی از خود نشان دهند و نتایج تحصیلی چشمگیری داشته باشند. بورسیه چونینگ نه تنها هزینه‌های تحصیل، بلکه هزینه زندگی و پروازهای برگشت به بریتانیا را نیز پوشش می‌دهد. دریافت‌کنندگان این بورسیه توسط سفارتخانه‌های بریتانیا در سراسر جهان انتخاب می‌شوند.

بورسیه Commonwealth برای کارشناسی ارشد

این بورسیه به دانشجویانی از کشورهای مشترک المنافع اعطا می‌شود که نمی‌توانند برنامه کارشناسی ارشد انتخابی خود را بدون بودجه خارجی دنبال کنند. کسانی این بورسیه را می‌گیرند که سوابق تحصیلی عالی و پتانسیل بالایی برای ایجاد تغییر مثبت در جهان، به ویژه در کشور خود دارند.

برخی‌ بورسیه‌ها نیز مستقیماً توسط دانشگاه‌های انگلستان ارائه می‌شوند. در اینجا تنها تعدادی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی آورده شده است:

بورسیه گیتس کمبریج

بورسیه گیتس کمبریج با بودجه کامل برای کارشناسی ارشد و دکترا است. این بورسیه 18744 پوند در سال به اضافه بیمه درمانی، بودجه توسعه شخصی 2000 پوندی و کمک هزینه خانواده را شامل می‌شود.

بورسیه پرشینگ اسکوئر آکسفورد

یک بورسیه تحصیلی کاملا رقابتی برای کارشناسی ارشد یا MBA که هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهد.

بورسیه تینک بیگ (Think Big) از دانشگاه بریستول

این بورسیه سه دسته است: 6500 پوند، 13000 پوند و 26000 پوند در سال فقط برای هزینه‌های تحصیل.

شرایط ویزای همراه دانشجویان کارشناسی ارشد در انگلستان

شریک زندگی و فرزندان‌ شما می‌توانند برای سفر به بریتانیا یا اقامت طولانی‌تر در این کشور درخواست دهند، در صورتی که یکی از این موارد در مورد شما صدق کند:

  • دانشجوی تمام وقت در دوره تحصیلات تکمیلی (سطح RQF 7 یا بالاتر) باشید که تحصیلات‌تان بیش از ۹ ماه طول بکشد
  • دانشجوی تحت حمایت دولت انگلیس باشید در دوره‌ای که بیش از 6 ماه طول می‌کشد
  • دانشجوی طرح تمدید دکترا

شریک زندگی یا فرزندتان که می‌تواند ویزای همراه را دریافت کند یکی از موارد زیر است:

  • همسر یا پارتنر
  • فرزند زیر 18 سال‌تان – از جمله فرزندی که در مدت اقامت شما در انگلستان متولد شده باشد

هنگام درخواست، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گواهی ازدواج
  • گواهی تولد فرزندتان

اگر فرزندتان در تاریخ درخواست 16 یا 17 سال دارد، باید ثابت کنید که زندگی مستقلی ندارد و ازدواج نکرده است. هم‌چنین باید ثابت کنید که:

  • فرزندتان کجا زندگی می‌کند و علت جدا زندگی کردن او
  • ارائه اطلاعات در مورد اجاره‌ای که هر ماه برای سکونت فرزندتان پرداخت می‌کنید
  • ارائه مدارک حمایت مالی شما از فرزندتان

اگر فرزندتان با شما زندگی می کند، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اظهارنامه بانکی
  • صورت‌حساب‌های کارت اعتباری
  • گواهینامه رانندگی
  • سند ثبت NHS
  • نامه رسمی از دانشگاه یا کالج فرزندتان

جمع‌بندی

در این مقاله تمامی جزئیات مرتبط با تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس را بررسی کردیم. از آنجایی که شرایط همواره در حال تغییر است، توصیه می‌شود در صورتی که مایلید امکان تحصیل فوق لیسانس در انگلستان را مطابق با شرایط خودتان بدانید، از موسسات معتبر مشاوره بگیرید؛ به این ترتیب از به روز بودن اطلاعات و صحت آنها اطمینان خواهید داشت. آکادمی اپلای می‌تواند شما را در تمامی مراحل اپلای برای مقطع ارشد انگلستان همراهی کند. برای دریافت مشاوره از وکلای ما همین حالا با ما تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند