Search
Close this search box.

بهترین رشته‌ های تحصیلی در انگلستان جهت مهاجرت به این کشور

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را دارید، کشور انگلستان قطعا گزینه‌ای با اولویت بالا محسوب می‌شود. چرا که بسیاری از دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی اعم از دانشگاه آکسفورد، کمبریج، منچستر و … در این کشور قرار دارند. در صورتی که انگستان را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده‌اید، بهتر است نیازهای این کشور را بدانید و بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان را بشناسید. در این مقاله تمامی نکات لازم درباره بهترین رشته ها برای تحصیل در انگلستان، بازار کار، میزان درآمد و به دنبال آن اخذ اقامت دائم در این کشور آورده شده است.

مزایای ادامه تحصیل در بهترین رشته ها در انگلستان

تحصیل در انگلستان مزایای زیادی دارد که همین امر باعث شده تا بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان دارای رتبه 1 تا 100 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS (Quacquarelli Symonds) باشند. از مزایای ادامه تحصیل در انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آموزش در انگلستان دارای کیفیت بالایی است چرا که اساتید بسیار توانمند و دارای اطلاعات بالایی هستند، همچنین برای آموزش دانشجویان از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود.
  2. با توجه به امکانات، هزینه زندگی در انگلیس و تحصیل در این کشور مناسب‌تر از سایر کشورها مانند آمریکا است.
  3. سیستم آموزشی (دروس ارائه شده و …) و همچنین مدت زمان طول تحصیل و کلاس‌ها در انگلستان کاملا استاندارد و مناسب چیده شده است.
  4. در صورتی که وضعیت مالی مناسبی نداشته باشید، به راحتی می‌توانید حین تحصیل کار پیدا کنید (دانشجویان در طول ترم اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند).
  5. بازار کار مناسب و وجود درآمد کافی به خصوص در رشته‌های معرفی شده در این مقاله، از مزیت‌های تحصیل در کشور انگلستان است.
  6. با توجه به وجود دانشگاه‌های برتر جهانی در انگلستان، مدرک تحصیلی افرادی که از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند اعتبار بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها خواهد داشت.
  7. به دلیل موقعیت جغرافیایی انگلستان، رفت و آمد از این کشور به ایران تقریبا راحت است.
  8. انگلستان از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت به حساب می‌آید که باعث وجود چند فرهنگ در این کشور شده است. به همین دلیل تحصیل در انگلستان به دانشجویان فرصت یادگیری فرهنگ‌های مختلف را نیز می‌دهد.

 پر متقاضی‌ترین و بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

برای انتخاب رشته مناسب چه در ایران و چه در کشورهای دیگر، باید حتما علاقه شخصی خود را در نظر بگیرید. چرا که رشته شما تعیین کننده شغل شما در آینده است و این شغل تا انتهای زندگی همراه شما خواهد بود. اما با تمام این اوصاف برخی رشته‌ها به دلایل مختلف از جمله میزان درآمد، موقعیت اجتماعی، نیاز کشور به این مشاغل و … از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

در لیست زیر بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان به ترتیب درآمد معرفی شده است:

  1. دندانپزشکی
  2. پزشکی
  3. دامپزشکی
  4. مهندسی
  5. اقتصاد – حقوق
  6. ریاضیات
  7. فیزیک و نجوم
  8. علوم کامپیوتر
  9. مدیریت و بازرگانی
  10. علوم سیاسی

در ادامه به بررسی دقیق‌تر بهترین رشته ها برای تحصیل در انگلستان، میزان درآمد و بهترین دانشگاه برای هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

 بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در انگلستان

از پر درآمدترین و همینطور بهترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان می‌توان به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد. علت پرطرفدار بودن این رشته، حمایت نظام سلامت توسعه یافته انگلستان از پزشکان و دندانپزشکان خبره است. بهترین رشته برای مهاجرت به انگلستان از لحاظ درآمد و همچنین موقعیت اجتماعی، دندانپزشکی است.

اگر قصد تحصیل پزشکی در انگلیس را دارید، قدم اول ورود به دوره A-Level یا فاندیشن (Foundation) پیش از دانشگاه و سپس قبولی در دانشگاه‌های پزشکی‌ست. این دوره برای کسب آمادگی بیشتر دانشجویان و افزایش شانس قبولی در دانشگاه برگزار می‌شود. فارغ‌التحصیلان این دو رشته پس از اتمام تحصیل برای افزایش درآمد می‌توانند به فکر آموزش در دوره تخصص باشند.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

بهترین دانشگاه‌هایی که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و مشتقات آن‌ها را ارئه می‌دهند، به ترتیب رتبه در جدول زیر آورده شده است.

نام دانشگاه رتبه QS
University of Oxford 2
University of Cambridge 4
دانشگاه UCL 8
University College London (UCL) 10
King's College London 14
University of Edinburgh 24
University of Manchester 39
London School of Hygiene & Tropical Medicine 42
University of Glasgow 51
Nottingham Trent University 67

مدت زمان تحصیل

طول دوره A-Level در حالت عادی 2 سال و در حالت فشرده 1.5 سال است. همچنین تحصیل در رشته پزشکی به مدت 4.5 الی 5 سال و در رشته دندانپزشکی 5 الی 6 سال زمان می‌برد. پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از مدت زمان تحصیل در دوره‌های تخصص پزشکی و دندانپزشکی به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی به صورت میانگین 28 – 33 هزار پوند به صورت سالیانه محاسبه می‌شود.

میزان درآمد

میزان درآمد رشته‌ پزشکی و دندانپزشکی با توجه به مدت سابقه کار یا داشتن و نداشتن تخصص متفاوت است، که در جدول زیر میانگین درآمد هر یک آورده شده است.

نام رشته مدت سابقه میزان درآمد سالیانه (پوند)
پزشک عمومی سال‌های نخست 29000 - 33000
پزشک عمومی سابقه بالاتر 55000
پزشک قانونی - 103000
متخصص بیهوشی - 93000
جراح پلاستیک - 91000
متخصص قلب و عروق - 79000
روان‌پزشک - 87000
متخصص پوست - 100000
متخصص چشم - 98000
متخصص اطفال - 96000
دندانپزشکی کمتر از 6 ماه 38000
دندانپزشکی سابقه بالاتر 80000
متخصص دندانپزشک - 175000
مدیر پرستاری - 72000
مدیریت بالینی - 66000
نفرولوژیست - 96000
انکولوژیست - 95000
روماتولوژیست - 94000
داروساز - 45000
دامپزشکی - 70000

بهترین رشته های ریاضی برای تحصیل در انگلستان

در این بخش به معرفی بهترین رشته‌های ریاضی برای تحصیل در انگلستان، مدت زمان تحصیل، هزینه‌های تحصیل و … می‌پردازیم.

رشته‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی نیز جزء بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان به حساب می‌آیند. گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان به منظور تحصیل در رشته‌های مهندسی نیز مانند پزشکی نیازمند شرکت در دوره A-Level یا فاندیشن (Foundation) است و باید حداقل نمره در مدرک زبان آیلتس که 6 است را داشته باشید . بهترین رشته‌های مهندسی در انگلستان عبارتند از مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی سازه، مهندسی معماری و … که این رشته‌ها دارای باز کار مناسبی در انگلستان هستند.

برای بررسی شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس روی لینک کلیک کنید.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

دانشگاه‌‌های برتر در رشته‌های مهندسی به شرح زیر است.

نام دانشگاه رتبه QS
University of Cambridge 2
University of Oxford 3
Imperial College London 8
University of Manchester 21
University College London (UCL) 37
University of Edinburgh 66
University of Southampton 85
University of Leeds 108
University of Sheffield 110
University of Bristol 110

مدت زمان تحصیل

تحصیل در دوره کارشناسی حدودا 3 سال و در دوره کارشناسی ارشد 1 سال طول خواهد کشید.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیلات در رشته‌های مهندسی به طور متوسط 30000 پوند تخمین زده می‌شود.

میزان درآمد

درآمد مهندسی‌های مختلف در جدول زیر به صورت جداگانه آورده شده است، اما به طور کلی درآمد مهندسین در سال‌های اول شروع کار سالیانه به طور میانگین 24000 پوند اعلام می‌شود که این رقم می‌تواند به 150000 پوند در سال نیز برسد.  نرخ بیکاری در اکثر رشته‌های مهندسی در انگلستان 3.6% است.

نام رشته میزان درآمد سالیانه (پوند)
مهندسی شیمی 51000
مهندسی برق 49000
مهندسی مکانیک 41000 - 87000
مهندسی هوافضا 60000
مهندسی عمران 41000 - 73000
مهندسی نرم‌افزار 41000 - 75000
مهندسی شیمی 39000
مهندسی طراحی و توسعه 41000
مهندسی محیط‌زیست و کشاورزی 40500
مهندسی تولید و فرآیند 40000
مهندسی کنترل کیفیت و برنامه‌ریزی 38000

رشته‌ معماری

معماری یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان محسوب می‌شود که موفقیت در آن نیازمند خلاقیت و ایده‌های نو برای به وجود آوردن یک اثر هنری جدید است.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته معماری در انگلستان همراه با امتیاز آن‌ها در رتبه‌بندی QS در جدول زیر آماده شده است.

نام دانشگاه رتبه QS
University College London (UCL) 3
University of Manchester 7
University of Cambridge 11
University of Sheffield 33
University of Cardiff 46
University of Newcastle 48
Oxford Brookes University 51-100
University of Edinburgh 51-100
University of Bath 51-100
University of Reading 51-100

مدت زمان تحصیل

برای اینکه تبدیل به یک معمار حرفه‌ای شوید باید یک دوره 7 ساله که شامل 5 سال دوره عادی و 2 سال دوره حرفه‌ای است را پشت سر بگذارید.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در رشته معماری به صورت متوسط 20000 – 25000 پوند در سال محاسبه شده است.

میزان درآمد

درآمد یک فارغ‌التحصیل رشته معماری با توجه به میزان سابقه و کیفیت کاری که ارائه می‌دهد، متفاوت است. در جدول زیر حدود درآمد معماران با عناوین شغلی مختلف آورده شده است.

عنوان شغل میزان درآمد سالیانه (پوند)
طراح معماری 35000
مدیر ساخت و ساز  45000
معمار منظره 27000
برنامه‌ریز شهری 27000

رشته‌ ریاضیات

رشته ریاضیات از بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان معرفی شده که با در دست داشتن مدرک آن درب بازار کار به روی شما باز است و می‌توانید شغل‌های متنوعی از جمله حسابداری، تجزیه تحلیل، علم داده و … را انتخاب کنید. حقوق سال‌های اول برای یک فارغ‌‌التحصیل رشته ریاضی در انگلستان به صورت میانگین 28000 دلار تخمین زده می‌شود.

تحصیل در رشته حسابداری در مقطع کارشناسی به مدت 3 – 4 سال طول می‌کشد و حداقل نمره مدرک زبان آیلتس برای پذیرش در این رشته 6.5 است. همچنین هزینه دوره تحصیل با توجه به گرایش آن سالانه بین 12000 – 29000 پوند محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که درآمد رشته حسابداری تا 62000 پوند نیز قابل افزایش است.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

بهترین دانشگاه های انگلیس برای تحصیل در رشته ریاضی و حسابداری دانشگاه Leeds، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه Bath، دانشگاه Strathclyde، دانشگاه Loughborough و London School of Economics هستند.

رشته‌ فیزیک و نجوم

این رشته نیز از بهترین رشته ها برای تحصیل در انگلستان به حساب می‌آید که درآمد سالانه آن برای افراد با سابقه زیر 20 سال به صورت میانگین 35000 – 45000 پوند و برای افرادی با سابقه 20 سال و بیشتر به 50000 پوند در سال نیز می‌رسد.

رشته‌ اقتصاد

رشته اقتصاد که از پرطرفدارترین رشته‌ها در انگلستان به شمار می‌رود، بازار کاری بسیار خوبی در شرکت‌های مالی، بانک‌ها، شرکت‌های حسابداری، اداره‌های مالی و … دارد. مدت زمان تحصیل در این رشته حدودا 3 سال است و میزان درآمد متوسط آن به صورت سالیانه 25000 پوند برای افراد کم سابقه و 75000 پوند برای اقتصاد دانان ماهر محاسبه شده است.

بهترین رشته های علوم انسانی برای تحصیل در انگلستان

بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان تنها به رشته‌های مهندسی و پزشکی ختم نمی‌شوند. اگر رشته تحصیلی شما علوم انسانی بوده و به دنبال بهترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان هستید، این بخش را با دقت مطالعه کنید.

رشته حقوق

یکی از پر متقاضی‌ترین و بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان، رشته حقوق است که بازار کاری بسیار خوبی در این کشور دارد.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

در جدول زیر دانشگاه‌های برتر انگلستان در رشته حقوق به همراه رتبه QS آن‌ها آورده شده است.

نام دانشگاه رتبه‌بندی QS
University of Oxford 2
University of Cambridge 3
London School of Economics and Political Science 7
University College London (UCL) 13
King's College London 15
University of Edinburgh 17
Queen Mary University of London 26
Durham University 49
University of Manchester 58
University of Bristol 66

مدت زمان تحصیل

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته حقوق حدود 4 سال طول خواهد کشید. همچنین ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به همراه دوره کارآموزی مدت زمانی 2 ساله دارد.

هزینه تحصیل

اگر قصد تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی را دارید، هزینه تحصیل شما سالانه به طور متوسط 12000 – 20000 پوند خواهد بود و شهریه مقطع کارشناسی ارشد سالانه 14000 – 30000 پوند در سال محاسبه می‌شود.

میزان درآمد

رشته حقوق درآمد بالایی در کشور انگلستان دارد و میزان درآمد آن با توجه به مدت سابقه، سمت و کیفیت کار شما تعیین می‌شود. متوسط درآمد در این رشته را در جدول زیر مطالعه کنید.

عنوان شغلی میزان درآمد سالیانه (پوند)
وکیل دادگستری (Barrister) 53000
وکیل دادگستری (Solicitor) 39000
وکیل – حقوق‌دان 50500
مشاور حقوقی 59000
قاضی 67500

رشته بازرگانی و مدیریت

رشته بازرگانی و رشته مدیریت که هر دو در دسته بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان هستند، بازار کار مناسبی در شرکت‌های معروف در سطح جهانی دارند. دانشجویان این رشته‌ها می‌توانند تحصیلات خود را در گرایش‌های متنوعی ادامه دهند.

یکی از گرایش‌های رشته مدیریت به نام تجزیه و تحلیل کسب‌وکار (Business Analytics)  که به تحلیل عملکرد کسب‌وکار در گذشته به منظور دستیابی به استراتژی‌ و راه‌‌های مناسب برای پیشرفت سازمان در آینده می‌پردازد که از بهترین دوره‌ها برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان محسوب می‌شود.

دانشگاه‌های ارائه دهنده

دانشگاه‌های برتر در رشته بازرگانی و مدیریت در جدول زیر آورده شده است.

نام دانشگاه رتبه QS
London Business School (LBS) 3
University of Cambridge 8
University of Oxford 9
London School of Economics and Political Science 11
University of Warwick 21
Imperial College London 25
University of Manchester 32
City University London 60
LAndcaster University 70
University of Leeds 70

هزینه تحصیل

شهریه تحصیل در رشته بازرگانی در انگلستان به طور متوسط بین 9000 الی 25000 پوند در دوره کارشناسی و 5000 الی 30000 پوند در دوره تحصیلات تکمیلی تخمین زده شده است.

میزان درآمد

شرح شغلی و سمت مختلف در این دو رشته به همراه میزان درآمد سالیانه آن‌ها در جدول زیر برای شما آماده شده است.

عنوان شغلی میزان درآمد سالیانه (پوند)
کارمند منابع انسانی 26000
تحلیلگر امور مالی 34000
مدیر مالی 39000
مدیر توسعه کسب‌و‌کار 36000
تحلیلگر کسب‌و‌کار 37000

 کلام آخر

مزیت‌هایی که کشور انگلستان برای دانشگاه‌ها و دانشجویان خود در نظر می‌گیرد همواره این کشور را به یکی از پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. در این مقاله شما را با بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان، شرایط تحصیل و میزان در آمد آن‌ها آشنا کردیم تا بتوانید درست‌ترین تصمیم را با توجه به علاقه و شرایط خود بگیرید.

پرمتقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان چیست؟

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان رشته‌های مدیریت و بازرگانی، حقوق، مهندسی، پزشکی، علوم کامپیوتر، معماری و اقتصاد است.

کدام رشته‌ها در انگستان بازار کار خوبی دارد؟

رشته‌های معرفی شده در مقاله همگی دارای بازار کار مناسبی هستند، اما دندانپزشکی پر درآمدترین رشته در انگلستان معرفی شده است.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 2 میانگین: 2.5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند