Search
Close this search box.

هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویانی است که وطن خود را برای کسب تحصیلات عالی ترک می‌کنند. با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در کشورهایی چون انگلستان، وجود دغدغه‌های مالی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. در این مطلب از دو منظر به هزینه تحصیل در انگلستان خواهیم پرداخت؛ اولی هزینه تحصیلات با توجه به مقطع و دیگری هزینه‌ها بر اساس نوع دانشگاه. همچنین هزینه‌های احتمالی دیگر در زمان تحصیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف تحصیلی

هزینه تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف تحصیلی

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

شهریه مدارس انگلستان بر اساس خصوصی یا دولتی بودن آن‌ها و همچنین امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارند، تعیین می‌شود. هزینه تحصیل در مدارس دولتی انگلیس در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۸ هزار پوند قرار دارد. همچنین تحصیل در مدارس خصوصی بین ۲۵ تا ۴۵ هزار پوند هزینه دارد. علاوه بر هزینه‌ شهریه مدارس، برای دریافت ویزای دانش‌آموزی انگلستان نیز باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در کالج‌های انگلستان

داوطلبان در واقع برای کسب تخصص در یک حرفه و آمادگی جهت ورود به بازار کار وارد کالج می‌شوند. انگلستان کالج‌های متفاوتی دارد که بسته به رشته ومقطع تحصیلی هزینه تحصیل در آن‌ها متغیر است. با این حال می‌توان گفت هزینه تحصیل در کالج‌های انگلستان رقمی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار پوند است.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی (هزینه لیسانس در انگلستان)

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بین ۱۱۴۰۰ تا ۳۸ هزار پوند در سال است. میانگین تحصیل در این مقطع سالانه ۲۲۲۰۰ پوند برآورد می‌شود.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد (هزینه فوق لیسانس در انگلستان)

بسته به رشته و دانشگاه، هزینه تحصیل در مقطع ارشد در انگلستان می‌تواند از ۹ تا حدود ۳۹ هزار پوند متغیر باشد.

هزینه تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

هزینه دکترا در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی بر اساس عوامل مختلفی چون رشته تحصیلی، دانشگاهی که قرار است در آن تحقیقات دکتری خود را انجام دهید و شهری که دانشگاه در آن واقع شده، متفاوت است. به طور کلی، هزینه تحصیل PHD در انگلستان رقمی بین 15 تا 35 هزار پوند در سال است.

هزینه تحصیل در انگلستان براساس نوع دانشگاه

هزینه تحصیل در انگلستان براساس نوع دانشگاه

رشته، مقطع و شهر محل قرار گرفتن دانشگاه تنها متغیرهای تعیین هزینه تحصیل در انگلستان نیستند. در واقع هزینه پرداختی شما بر اساس نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) نیز بسیار متفاوت است.

شهریه دانشگاه‌های مقرون به صرف انگلستان

در دانشگاه‌های دولتی انگلستان، هزینه تحصیل می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هزینه برای «دانشجویان بومی» بسته به دانشگاه، نوع رشته و مدت تحصیل معمولاً از 4720 تا 8800 پوند در سال است.

هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی نیز معمولاً رقمی بین ۲۶۰۰ تا ۶۹۰۰ پوند بیشتر از هزینه دانشجویان بریتانیایی است. در برخی موارد، حتی ممکن است هزینه 2 یا 3 برابر هزینه تحصیل دانشجویان اهل انگلستان باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر انگلستان

فهرستی از هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های برتر بریتانیا در جدول زیر نمایش دادده شده است:

نام دانشگاه شهریه دانشگاه (پوند - سالانه)
دانشگاه آکسفورد انگلستان 1985 - 94800
دانشگاه کمبریج انگلستان 5500 - 59000
امپریال کالج لندن 7120 – 54500
دانشگاه کالج لندن 7770 – 36900
دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن 5830 - 61180

هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس

به طور کلی هزینه زندگی در انگلستان تا حد زیادی به محل زندگی و سبک زندگی نیز بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، می‌توانید انتظار داشته باشید که ماهانه حدود 1300 تا 1400 پوند در لندن یا 900 تا 1300 پوند در بقیه نقاط بریتانیا برای هزینه اقامت، صورت‌حساب‌های قبوض، مواد غذایی و برخی دیگر از مخارج‌ احتمالی بپردازید.

هزینه‌های جانبی تحصیل در انگلستان

هزینه های جانبی تحصیل در انگلستان

هزینه‌های جانبی تحصیل در انگلستان به طور مستقیم به سبک زندگی شما بستگی دارد. در صورتی که اهل تفریح، ورزش یا خرید اقلام غیرضروری باشید، طبیعی است که هزینه‌های شما افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. برخی از هزینه‌های جانبی زندگی در انگلستان به شرح زیر است:

  • برای ثبت‌نام در باشگاه باید ماهانه رقمی در حدود ۳۲ پوند هزینه کنید.
  • تفریح بیرون از لندن حدود ۳۰ پوند برای‌تان هزینه خواهد داشت.
  • بلیط سینما حدودا ۱۰ پوند است.
  • هزینه کتاب و سایر اقلام مربوط به تحصیل‌ بسته به رشته متفاوت است.
  • برای پوشاک نیز می‌توانید بین ۳۵ تا ۵۵ پوند هزینه کنید که البته این رقم برای هر فرد تا حد زیادی متفاوت است.

اضافه بهای بهداشت مهاجرت (به شما امکان دسترسی به خدمات بهداشت ملی بریتانیا را می‌دهد): 470 پوند در سال محاسبه شده است.

هزینه مسکن و خوابگاه در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی شامل هزینه مسکن نیز می‌شود. انواع مختلف مسکن دانشجویی در انگلستان به شرح زیر است:

  • خوابگاه دولتی: غالب دانشگاه‌های بریتانیا دارای خوابگاه هستند و به شما کمک می‌کنند هزینه اقامت‌تان در زمان تحصیل تا حد زیادی کاهش بیابد. هزینه اقامت در این خوابگاه‌ها ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۹۰ پوند است. از مزایای زندگی در خوابگاه‌های دولتی دانشگاه این است که هزینه‌های غذا، آب و برق در هزینه پرداختی گنجانده شده ‌است.
  • خوابگاه‌های خصوصی: علاوه بر خوابگاه‌هایی که در محوطه دانشگاه هستند، مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های دانشجویی نزدیک به دانشگاه‌ها نیز در انگلستان وجود دارند که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. هزینه اقامت در این خوابگاه‌ها بسته به شهر، رقمی بین ۱۱۰ تا ۲۱۰ پوند در هفته است.
  • خانه و آپارتمان خصوصی: پس از اولین سال تحصیلی، بسیاری از دانشجویان تمایل دارند یک فضای خصوصی را تنهایی یا با سایر همسالان خود اجاره کنند که البته گزینه گران‌تری است.
  • اقامت با خانواده‌های انگلیسی: این سبک اقامت در انگلیسی بسیار شایع است و برخی خانواده‌ها قسمتی از خانه‌شان یا یک اتاق را به دانشجویان بین‌المللی اجاره می‌دهند. این سبک اقامت هزینه‌ای در حدود ۱۲۰ پوند در هفته دارد.

هزینه حمل و نقل در انگلستان

هزینه حمل و نقل در انگلستان

به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد روزانه، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مختلف استفاده کنید. اکثر وسایل حمل و نقل عمومی به دانشجویان تخفیف می‌دهند. این تخفیف‌ها ممکن است از یک منطقه یا شهر به منطقه و شهر دیگر متفاوت باشد.

چند نمونه از وسایل حمل و نقل عمومی به شرح زیر است:

  • قطار: کسانی که دانشجوی تمام‌وقت در انگلستان هستند می‌توانند ریل‌کارت ۱۶-۲۴ دریافت کنند و در هر سفر یک سوم هزینه بلیط را تخفیف بگیرند.
  • مترو در لندن: 30 درصد تخفیف برای دانشجویان بالای 18 سال که کارت دانشجویی Oyster را خریداری می‌کنند.
  • اتوبوس: برای صرفه‌جویی در هزینه اتوبوس می‌توانید یک بلیط سالانه بخرید.

هزینه خدمات درمانی در کشور انگلستان

در صورتی که شما یک دانشجوی بین‌المللی تمام وقت باشید که تحصیلات‌تان بیشتر از شش ماه زمان می‌برد، واجد شرایط استفاده از خدمات NHS یا خدمات ملی بهداشت انگلستان هستید. به این صورت که، اگر این مورد برای شما صادق باشد، می‌توانید در طول اقامت خود در انگلستان از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید.

برای استفاده از NHS به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، از شما خواسته می‌شود که 470 پوند در زمان درخواست ویزای‌تان پرداخت کنید. این مبلغ برای مدت یک سال اقامت در انگلستان است. اگر بخشی از مدت ویزای خود را (شش ماه یا کمتر) مرخصی بگیرید، باید 275 پوند برای مدت اقامت خود بپردازید.

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه ویزای تحصیلی انگلستان بسته به نوع و مدت اعتبار متفاوت است. در جدول زیر هزینه را به تفکیک نوع ویزا می‌بینید:

نوع ویزا هزینه
ویزای دانشجویی در خارج از انگلستان ۳۶۳  پوند
تمدید  ویزا در انگلستان ۴۹۰ پوند
ویزای Tier4 ۳۴۸ پوند
ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت (۶ ماهه و ۱۱ ماهه) ۹۷ و ۱۸۶ پوند

روش‌های تامین هزینه‌ زندگی دانشجویی در انگلیس

با توجه به بالا بودن هزینه زندگی و شهریه دانشگاه در انگلستان، افرادی که برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند، غالبا به دنبال روش‌هایی برای کاستن هزینه‌های تحصیل یا تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خود هستند. برخی از متداول‌ترین روش‌های تامین هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان به شرح زیر است:

  • بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی در انگلیس. استفاده از بورسیه‌های تحصیلی انگلستان یکی از بهترین روش‌ها برای تامین بخشی از هزینه‌های سنگین زندگی در انگلستان است. بورسیه‌های زیادی از طرف دولت یا برخی دانشگاه‌های انگلستان به داوطلبان اعطا می‌شود که ممکن است شما نیز واجد شرایط دریافت یکی از آن‌ها باشید.
  • درآمد کار دانشجویی در انگلستان. دانشجویان در انگلستان تحت شرایط خاصی می‌توانند به کار پاره‌وقت و در برخی موارد کار تمام وقت در انگلستان بپردازند. شرایط کار در انگلستان بسته به نوع ویزا و دوره‌ای که در آن مشغول تحصیل هستید، متفاوت است.
  • وام دانشجویی انگلیس. استفاده از وام‌های دانشجویی یکی از متداول‌ترین روش‌های تامین هزینه تحصیل در انگلستان است. با بررسی شرایط دریافت وام های دانشجویی انگلیس متوجه خواهید شد که آیا وامی به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

چطور در هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس صرفه‌جویی کنیم؟

چطور در هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس صرفه‌جویی کنیم؟

هزینه تحصیل در لندن و به طور کلی انگلستان بسیار بالاست. چنان‌چه دیدیم، هزینه تحصیل در انگلستان به تومان یا پوند در غالب موارد رقمی هنگفت است. از این رو استفاده از راهکارهایی که بتواند هزینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان را کاهش دهد، بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • به دنبال تخفیف‌های دانشجویی در مخارجی چون ثبت‌نام در باشگاه و تفریحاتی چون سینما، تئاتر و رستوران باشید.
  • از سوپرمارکت‌های ارزان‌قیمت مایحتاج زندگی‌تان را بخرید.
  • نزدیک به زمان بسته شدن فروشگاه‌ها خرید کنید تا برخی اقلام چون سبزیجات و میوه را ارزان‌تر بخرید.
  • کارت حمل و نقل دانشجویی بگیرید.
  • سعی کنید بیشتر در خانه غذا بخورید.
  • کتاب، لوازم منزل یا لباس را از فروشگاه‌های دست دوم فروشی بخرید.
  • حواس‌تان به میزان مصرف انرژی باشد. در ماه‌های سرد می‌توانید در خانه لباس گرم بپوشید تا انرژی کم‌تری مصرف شود.
  • در شهرهایی زندگی و تحصیل کنید که هزینه‌های پایین‌تری دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله جزئیات مرتبط با هزینه‌های تحصیل در انگلستان را دیدیم. واقعیت این است که سبک زندگی شما تاثیر بسزایی در هزینه‌های‌تان دارد. به علاوه، راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ زندگی دانشجویی در انگلستان وجود دارد که در انتهای مقاله به آن‎‌ها اشاره کردیم. در صورتی که انگلستان مقصد مورد نظرتان است اما دغدغه هزینه را دارید، می‌توانید در این باره از آکادمی اپلای مشاوره بگیرید. این احتمال وجود دارد که با توجه به سابقه کاری و تحصیلی‌تان بتوانید هزینه تحصیل در انگلستان را به کمک بورسیه یا راه‌های دیگر تا حد زیادی کاهش دهید. فراموش نکنید، موارد قید شده کلیاتی در زمینه هزینه‌های انگلستان هستند و هر داوطلب شرایط خاص خود را دارد. از این رو، مشاوره قطعا کمک کننده خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند