Search
Close this search box.

تحصیل آنلاین در انگلستان چگونه است؟

پیش از پاندمی کرونا، کمتر کسی نام آموزش آنلاین را شنیده بود، اما از سال ۲۰۲۰، این شیوه تحصیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها تبدیل شده است. تحصیل آنلاین در انگلستان، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون درگیری با پروسه مهاجرت، از بهترین دانشگاه‌های جهان مدرک دریافت کنید. خوشبختانه اغلب دانشگاه‌های معتبر انگلستان این شیوه آموزشی را به کار گرفته‌اند و دانشجویان بین‌المللی علاوه بر دوره‌های حضوری، می‌توانند برای تحصیل از راه دور در انگلیس نیز اقدام کنند. اگر شما هم دوست دارید بدون نیاز به مهاجرت، از انگلستان مدرک بگیرید، با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با تحصیل مجازی در این کشور آشنا شوید.

مزایا و معایب تحصیل آنلاین در انگلستان

روش تحصیل از راه دور اگرچه بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما برای هرکسی مناسب نیست. با وجود پیشرفت ابزارهای تدریس آنلاین و بهبود سرعت اینترنت، هنوز هم افرادی هستند که دوست دارند به صورت حضوری در انگلستان تحصیل کنند. جازی و حضوری هر یک مزایا و معایبی دارند که پیش از انتخاب، بهتر است آن‌ها را بشناسید. شناخت این نقاط قوت و ضعف در انتخاب بهتر با توجه به شرایط به شما کمک خواهد کرد.

مزایای تحصیل از راه دور در انگلستان

  1. تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان بدون نیاز به مهاجرت
  2. کاهش هزینه‌های تحصیل و عدم نیاز به صرف هزینه برای مهاجرت و اقامت
  3. امکان حضور در کلاس در هر جای دنیا تنها با اتصال به اینترنت
  4. اعتبار بالای مدرک دانشگاهی اخذشده از انگلستان برای ادامه تحصیل یا کار در سراسر دنیا
  5. مناسب برای افراد شاغل به دلیل انعطاف بیشتر کلاس‌های مجازی
  6. قابلیت ضبط کلاس‌های آنلاین و تماشای مجدد برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر

معایب تحصیل مجازی در انگلستان

  1. عدم وجود تعامل بالا میان دانشجویان و استادان به دلیل فاصله فیزیکی
  2. امکان قطع‌شدن کلاس به دلیل نوسان در سرعت اینترنت یا مشکل در ابزارهای الکترونیکی
  3. از دست دادن شانس حضور در انگلستان و تعامل بیشتر با فضاهای بین‌المللی
  4. عدم ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان دوره‌های مجازی در انگلستان
  5. نداشتن شانس یافتن کار در انگلیس هنگام تحصیل و کسب تجربه منحصر به فرد

بهترین دانشگاه های تحصیل آنلاین در انگلستان

انگلیس بهشت کسانی است که به تحصیل در دانشگاه‌های رده‌بالا علاقمند هستند. دانشگاه‌های این کشور، بهترین رتبه‌ها را در سراسر جهان دارند و کیفیت آموزشی آن‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل، اگر قصد تحصیل مجازی در انگلستان را داشته باشید، باید بدانید که دریافت پذیرش کار آسانی نیست!

بهتر است ابتدا بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل آنلاین را بشناسید تا با دید بازتری انتخاب کنید:

۱. دانشگاه کمبریج

کمبریج به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان، پس از شیوع بیماری کرونا سیاست‌های آموزشی خود را تغییر داد و از آموزش آنلاین استفاده کرد. استقبال دانشجویان بومی و بین‌المللی از این موضوع باعث شد که این موسسه به ارائه آنلاین برخی رشته‌ها ادامه دهد. در این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های نویسندگی خلاق، مربیگری، تاریخ، روابط بین‌الملل و تجارت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت آنلاین ادامه تحصیل دهید. این دانشگاه دوره‌های کوتاهی را نیز در سایت‌هایی مانند Coursera و Edx در دسترس دانشجویان قرار داده است که می‌توان با گذراندن آن‌ها، مدرک معتبر بین‌المللی دریافت کرد.

۲. دانشگاه آکسفورد

بعید است نام تحصیل در انگلستان بیاید و کسی به یاد آکسفورد نیفتد. خبر خوب این است که حتی در این دانشگاه نیز امکان تحصیل آنلاین در برخی رشته‌ها وجود دارد. آکسفورد که چهارمین دانشگاه برتر در جهان است، رشته‌هایی همچون باستان‌شناسی، توسعه شهری، مطالعات پزشکی و برخی رشته‌های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی ارشد را به صورت مجازی ارائه می‌دهد.

۳. دانشگاه UCL

University College London یا همان دانشگاه مشهور یو سی ال، یکی از بهترین مراکز آموزشی در انگلیس است که بر اساس رتبه‌بندی QS رتبه ۸ جهان را دارد. این موسسه علاوه بر دوره‌های حضوری متنوع، برخی رشته‌ها را به صورت کاملا آنلاین برای دانشجویان بومی و بین‌المللی برگزار می‌کند. در این دانشگاه می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته‌هایی همچون نورولوژی، آموزش، علوم ورزشی و رشته‌های متنوع دیگر به صورت مجازی ادامه تحصیل دهید.

۴. دانشگاه ادینبورگ

نمی‌خواهید روی مدرکتان قید شود که دوره تحصیلتان در انگلستان به‌صورت آنلاین بوده است؟ پس دانشگاه Edinburgh را انتخاب کنید. در این دانشگاه، مدارک تحصیل مجازی کاملا با مدرک حضوری برابر هستند. ادینبورگ برای دانشجویان آنلاین خدماتی همچون پشتیبانی اینترنتی و مشاوره شغلی را فراهم می‌کند. در این موسسه که رتبه ۱۵ جهان را دارد، می‌توانید به صورت آنلاین در مقطع کارشناسی ارشد درس بخوانید. تنوع دوره‌های مجازی در این موسسه زیاد است و شامل رشته‌هایی همچون ارشد پرستاری پیشرفته، MBA، حقوق، علوم تغذیه و رشته‌های دیگر می‌شود.

علاوه بر دانشگاه‌هایی که ذکر کردیم، می‌توانید برای تحصیل آنلاین در انگلستان به مراکز آموزشی زیر هم فکر کنید:

  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه کینگز کالج
  • دانشگاه وارویک
  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه ناتینگهام
  • دانشگاه گلاسگو

امکان تحصیل به‌صورت آنلاین در انگلستان در کدام یک از رشته ها وجود دارد؟

نه تنها در انگلستان، بلکه در تمام دنیا ارائه رشته‌های تئوری به صورت آنلاین مرسوم‌تر از رشته‌های عملی است. هر دانشگاهی بنا به امکانات آموزشی خود، رشته‌های مختلفی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. رشته‌های زیر از جمله گزینه‌های تحصیل مجازی در انگلستان هستند:

کارشناسی کارشناسی ارشد 
آموزش، تاریخ، حقوق و جرم‌شناسی، علوم تغذیه، علوم ورزشی، ادبیات، آموزش، باستان‌شناسی،روانشناسی تاریخ، حقوق بین‌الملل، نورولوژی، پرستاری پیشرفته، مطالعات اجتماعی، فیزیولوژی، بازاریابی و MBA، مطالعات هنر، جانورشناسی، زبانشناسی، اقتصاد و بانکداری

هزینه تحصیل آنلاین در انگلستان

یکی از مزایای مهم تحصیل از راه دور در انگلستان این است هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور با این شیوه به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. وقتی روش حضوری را برای آموزش انتخاب می‌کنید، علاوه بر شهریه دانشگاه باید به فکر پرداخت هزینه‌های زندگی و خوابگاه نیز باشید.

در تحصیل آنلاین، تنها بسته به رشته و مقطع تحصیلی، موظف به پرداخت ۲.۵۰۰ تا ۱۹.۰۰۰ پوند شهریه در سال خواهید بود. عموما شهریه رشته‌های پرطرفدار مانند روانشناسی یا حقوق بیشتر از سایر رشته‌ها خواهد بود. همچنین دانشگاه‌های معتبر مانند آکسفورد و کمبریج شهریه بیشتری نسبت به سایر موارد دارند.

شرایط و مدارک جهت اخذ پذیرش برای تحصیل آنلاین در انگلستان

پذیرش در دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های انگلیس درست به اندازه دوره‌های حضوری دشوار است. به همین دلیل لازم است معتبرترین مدارک را ارائه دهید. برای افزایش شانس قبولی، باید شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و عکس جدید
  • مدرک زبان انگلیسی (عموما آیلتس بالای ۷ یا تافل بالای ۹۰ مدنظر است.)
  • ریزنمرات و مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی تاییدشده
  • انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه
  • رزومه کاری و پژوهشی در صورت وجود

مراحل دریافت پذیرش جهت تحصیل آنلاین در انگلستان

برای پذیرش مجازی نیز باید مانند اپلای برای دوره حضوری عمل کنید:

  1. انتخاب رشته و دانشگاه
  2. بررسی هزینه و شرایط تحصیل
  3. مشاهده ددلاین ارسال درخواست در سایت دانشگاه
  4. تکمیل فرم درخواست پذیرش به صورت آنلاین
  5. ارسال مدارک از طریق پلتفرم UCAS
  6. شرکت در مصاحبه آنلاین (برای برخی دوره‌ها)
  7. تکمیل فرآیند پذیرش و پرداخت شهریه اولیه
  8. ورود به سایت دانشگاه برای اطلاع از کلاس‌ها

ددلاین های دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل آنلاین

اگرچه ددلاین‌ها هر سال و با توجه به هر دانشگاه و دوره متغیر خواهند بود، اما اپلای تحصیلی به انگلستان عموما در سه تاریخ اصلی صورت می‌گیرد:

  • ۱۵ اکتبر برای دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد عموما در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و دامپزشکی
  • ۳۰ ژوئن برای دانشجویان بین‌المللی از تمامی کشورهای دنیا در تمامی رشته‌ها
  • ۴ جولای آخرین مهلت ارسال مدارک در UCAS برای ورودی‌های سپتامبر

جمع‌بندی

تحصیل آنلاین در انگلستان نیز درست مانند تحصیل حضوری در این کشور پرطرفدار است. روش مجازی، به دلیل هزینه کمتر و انعطاف بیشتر محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل اگر قصد دارید به صورت آنلاین در دانشگاه‌های معتبر انگلستان تحصیل کنید، باید هرچه زودتر به فکر تکمیل مدارک و اپلای باشید. لازم به یادآوری است که اخذ پذیرش از دوره‌های آنلاین به اندازه دوره‌های حضوری سخت و دشوار است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی، با وکلای ما در آژانس تحصیلی آکادمی اپلای مشاوره رایگان داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 4]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند