Search
Close this search box.

شرایط اخذ ویزای همراه هلند چیست؟

مهاجرت یک تصمیم پیچیده و دشوار است و آن‌چه این تصمیم را سخت‌تر می‌کند، دور شدن از خانواده است. با این وجود، اگر تصمیم به مهاجرت به هلند را داشته باشید، این فرصت را دارید که از طریق ویزای همراه هلند اعضای درجه یک خانواده را نیز همراه خود به این کشور ببرید.

ویزا همراه به افراد اجازه می‌دهد که همسر و فرزندان یا حتی والدین خود را نیز در این مسیر همراه خود داشته باشند. البته این ویزا انواع مختلفی دارد که دریافت هریک از آن‌ها چالش‌های خاصی را برای افراد ایجاد می‌کند. در صورتی که تمایل به دریافت ویزای همراه کشور هلند دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شرایط موردنیاز برای دریافت آن را شرح دهیم.

انواع ویزای همراه هلند چیست؟

این روزها بسیاری از افراد اقدام از طریق کار، تحصیل و … را به عنوان روشی برای مهاجرت به کشور هلند انتخاب می‌کنند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند اعضای خانوادۀ خود را نیز در این سفر همراه خود ببرند، می‌توانند از طریق ویزای همراه هلند اقدام کنند. انواع ویزاهای همراه این کشور برای افراد در شرایط مختلفی مناسب است. این موارد عبارتند از:

  • ویزای همراه دانشجویی؛
  • ویزای همراه دانش آموزی؛
  • ویزای همراه در روش سرمایه‌گذاری؛
  • ویزای همراه کاری.

در ادامه هر یک از این موارد را به صورت جداگانه معرفی می‌کنیم.

ویزای همراه دانشجویی: افرادی که از طریق ویزای دانشجویی برای مهاجرت به هلند اقدام می‌کنند، می‌توانند پس از دریافت کارت دانشجویی و اقامتشان، برای همراهی اعضای خانواده نیز اقدام کنند. این ویزا به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد اعطا و با نام ویزای همراه دانشجویی هلند شناخته می‌شود.

ویزای همراه دانش آموزی: این ویزا برای والدین دانش‌آموزانی که در کشور هلند تحصیل می‌کنند، فراهم شده است و به افراد امکان می‌دهد که در مدت تحصیل فرزند خود در این کشور در کنار او باشند.

ویزای همراه در روش سرمایه‌گذاری: در صورتی که قصد مهاجرت به هلند از طریق سرمایه‌گذاری را داشته باشید، ویزای همراه هلند این امکان را به شما می‌دهد تا اعضای خانواده را در مسیر خود همراه کنید.

ویزای همراه کاری: افرادی که برای کار در کشور هلند اقدام می‌کنند، از طریق ویزای کاری به این کشور سفر می‌کنند. در صورتی که اعضای خانواده شرایط لازم برای اخذ ویزای همراه هلند را داشته باشند، می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

تفاوت ویزای همراه هلند با ویزای گاردین چیست؟

تحصیل در کشور هلند یک فرصت مناسب برای افراد با سنین مختلف است، اما متقاضیان تحصیل در هلند که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، تنها با همراهی والدین اجازۀ ورود به این کشور را خواهند داشت.

  • ویزای گاردین هلند مختص دانش‌آموزان است تا بتوانند والدین خود را برای همراهی و سرپرستی در این کشور کنار خود داشته باشند.
  • ویزای همراه هلند شامل تمامی انواع ویزاهایی است که افراد می‌توانند در شرایط مختلف آن را دریافت کنند.
  • بنابراین ویزای گاردین تنها یکی از انواع این ویزاها است که پیش از این با نام ویزای همراه دانش آموزی به آن اشاره کردیم.

ویزای همراه هلند به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به صورت کلی تمام شهروندانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، اجازه دارند بدون ویزا به کشور هلند سفر کنند. در صورتی‌که شهروند هر یک از کشورهای خارج از این اتحادیه باشید، برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارید.

ویزای همراه از طریق قانون الحاق خانواده در هلند ایجاد شده است و به تمام اعضای درجه یک خانوادۀ فرد اصلی اجازه می‌دهد که او را در این کشور همراهی کنند. به صورت کلی افراد زیر می‌توانند از این ویزا بهره‌مند شوند:

  • همسر یا پارتنر؛
  • فرزندان زیر ۱۸ سال یا فرزندان بالاتر از ۱۸ سال که از نظر مالی وابسته هستند؛
  • والدینی که از نظر مالی به فرزند خود وابسته هستند.

هریک از این افراد برای اخذ ویزا نیازمند داشتن شرایط خاصی هستند و باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند.

 

مراحل و مدارک اخذ ویزای همراه هلند چیست؟

افرادی که تمایل دارند از طریق قانون الحاق خانواده در هلند برای اخذ ویزای همراه اقدام کنند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. در ادامه هر یک از این مراحل را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم.

مرحلۀ اول: بررسی صلاحیت‌ها

در قدم اول لازم است که تمامی شرایط مربوط به ویزای همراه هلند را بررسی کنید و مطمئن شوید که امکان اقدام برای دریافت آن را دارید.

مرحلۀ دوم: جمع‌آوری مدارک

مهم‌ترین قدم برای اخذ ویزای هلند جمع‌آوری تمامی مدارک است. پیش از آن‌که پروسۀ اخذ ویزا را آغاز کنید، مدارک موردنیاز را از طریق سایت ادارۀ مهاجرت هلند بررسی کنید و آن‌ها را برای آپلود آماده کنید. در نظر داشته باشید که مدارک شما باید به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا هلندی ترجمه شده باشند.

مرحلۀ سوم: درخواست ویزا

شما می‌توانید به صورت همزمان برای ویزا و اقامت موقت خود درخواست دهید. برای ثبت درخواست می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق فرآیند کاغذی اقدام کنید.

مرحلۀ چهارم: پرداخت هزینه

در مرحلۀ بعد زمان آن است که هزینۀ درخواست ویزای همراه هلند را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، یک فیش پرداخت دریافت می‌کنید که باید آن را نزد خود نگه‌دارید.

مرحلۀ پنجم: منتظر ماندن برای نتیجه

در این مرحله باید منتظر نتیجه بمانید؛ در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، می‌توانید در زمان مشخص‌شده برای دریافت ویزای همراه هلند اقدام کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه هلند

فرد متقاضی برای درخواست ویزای پیوست به همسر هلند یا دریافت ویزای همراه به مدارک زیر احتیاج خواهد داشت:

  • ارائهٔ فرم تکمیل‌شدۀ درخواست ویزا؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • سند ازدواج؛
  • مدارک شناسایی تمامی افراد متقاضی؛
  • ۲ قطعه عکس؛
  • گواهی تمکن مالی؛
  • ارائه مدرک زبان (در صورت لزوم).

هزینه اخذ ویزای همراه هلند چقدر است؟

در حال حاضر، هزینۀ ویزای همراه برای هر فرد ۲۱۰ یورو است. البته این هزینه تنها شامل هزینۀ درخواست ویزا است و افراد باید برای انجام بیومتریک، ترجمۀ مدارک و دیگر موارد نیز هزینه‌هایی را در نظر بگیرند.

در نظر داشته باشید که این هزینه ممکن است تغییراتی داشته باشد و به همین دلیل بهتر است پیش از درخواست تمامی جوانب را بررسی کرده و مطمئن شوید که توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارید؛ زیرا در صورت انصراف، هزینۀ پرداخت‌شده به شما عودت داده نخواهد شد.

مدت زمان صدور ویزای همراه هلند چقدر است؟

مدت زمان لازم برای تصمیم‌گیری درمورد پروندۀ شما حدودا ۹۰ روز است. با این وجود ممکن است این مدت باتوجه به شرایط مختلف زمان بیشتری نیز طول بکشد. برای مثال، در صورتی که پروندۀ شما کامل نباشد، ممکن است از شما درخواست کنند که مدارک بیشتری را ارسال کنید و زمان بیشتری برای بررسی آن‌ها احتیاج باشد.

مدت اعتبار ویزای همراه هلند چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای همراه هلند به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید، بستگی دارد. برخی از ویزاها به صورت Short Stay Visa هستند و معمولا ۹۰ روز اعتبار دارند. زمانی که MVV یا اقامت موقت خود را دریافت کنید، می‌توانید به مدت سه ماه یا ۹۰ روز در هلند اقامت داشته باشید.

در صورتی که ویزای بلندمدت دریافت کنید، می‌توانید بسته به نوع ویزای همراهی مدت زمان بیشتری در کشور هلند اقامت داشته باشید.

آیا اجازه تحصیل و کار همراه دانشجو در هلند وجود دارد؟

افرادی که از طریق ویزای همراه دانشجویی هلند به این کشور سفر می‌کنند، امکان تحصیل یا کار در این کشور را ندارند. با این وجود، در صورتی که یک کارفرما به آن‌ها جاب آفر ارائه دهد، می‌توانند با اقدام از طریق ویزای کاری مجوز کار در این کشور را به‌دست آورند. بنابراین می‌توان گفت که اجازۀ کار همراه دانشجو در هلند منوط به یافتن شغل مناسب است.

به صورت مشابه، همراه دانشجو اگر تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشد نیز می‌تواند با اپلای برای دانشگاه‌های هلند و اخذ پذیرش، ویزای خود را به ویزای تحصیلی تغییر داده و اجازه تحصیل در این کشور را به‌دست آورد.

کلام آخر

ویزای همراه هلند یک فرصت استثنایی برای افرادی است که تمایل دارند خانوادۀ خود را همراه خود به این کشور ببرند. در این مطلب به بررسی شرایط کلی و انواع ویزای همراه هلند پرداختیم. در صورتی که شما نیز تمایل به دریافت هریک از انواع ویزای همراه هلند یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران ما در آکادمی اپلای در تماس باشید. همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 5 میانگین: 2.6]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند