Search
Close this search box.

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان چگونه است؟

روش‌های متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. یکی از اصلی‌ترین شرایط برای تحصیل در مراکز آموزشی کانادا تسلط بر زبان انگلیسی است؛ اما خوشبختانه این شرط هم تا حدی قابل حل است. اگر مدرک زبان انگلیسی ندارید یا فعلا برای آن اقدام نکرده‌اید، با ما همراه باشید تا چند روش برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را برای شما بیان کنیم. 

آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟ 

در اکثر دانشگاه‌های کانادا یکی از اصلی‌ترین شرایط پذیرش داوطلبان، کسب حداقل نمره در آزمون‌ آیلتس یا تافل است. 

  • لازم به ذکر است داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی، شانس شما را برای ورود به دانشگاه‌های کانادا افزایش می‌دهد؛ همچنین هزینه آزمون‌های بین‌المللی زبان نسبت به هزینه‌ شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه‌های کانادا، کمتر است.
  • داوطلبانی که قبلاً در دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل کرده‌اند، ارائه مدرک زبان برای آن‌ها الزامی نیست.

تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان

دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس کانادا، نیاز به مدرک زبان ندارند. افرادی که درخواست تحصیل در مدارس کانادا برای فرزندان خود را دارند، از سن ۱۲ سالگی فرزندانشان می‌توانند برای این کار اقدام کنند؛ همچنین امکان دریافت ویزای همراه برای پدر و مادر دانش‌آموزان نیز وجود دارد. والدینی که از سنین زیر ۱۲ سال درخواست تحصیل برای کودکان خود را دارند، باید یک قیم مورد تأیید دولت داشته باشند. 

تحصیل در مراکز آموزشی کانادا بدون مدرک زبان

در صورت داشتن یکی از معیارهای زیر، به‌احتمال زیاد می‌توانید مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان را در کالج‌های این کشور تجربه کنید:

  • پذیرش در مراکز آموزشی خصوصی که مدرک زبان انگلیسی در آن الزامی نیست؛
  • گذراندن حداقل ۴ سال در یک مدرسه انگلیسی‌زبان؛
  • داشتن اقامت یک کشور انگلیسی‌زبان؛
  • شرکت در دوره‌های زبان فشرده در کانادا قبل از شروع دوره تحصیلی.

اکثر دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان دانشجویان خارجی را پذیرش نمی‌کنند؛ اما اخیراً بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، به‌جای آزمون آیلتس، مدرک آزمون دولینگو را نیز برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی قبول می‌کنند. 

داوطلبان می‌توانند با شرکت در دوره‌های فشرده زبان در کالج‌های مختلف، مهارت‌ زبان خود را تقویت کرده و برای تحصیل در رشته موردنظر آماده شوند. همچنین متقاضیان با داشتن ویزای همراه می‌توانند بدون مدرک زبان مهاجرت کرده و در دوره‌های زبان در کشور کانادا شرکت کنند. 

مهاجرت بدون مدرک زبان به کانادا برای تحصیل در مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی

ارائه مدرک زبان به دانشگاه و رشته مورد نظر شما بستگی دارد. تعدادی از دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، نیازی به مدرک زبان ندارند اما پس از پذیرش دانشجویان باید پیش از شروع دوره‌های تحصیلی در دوره‌های زبان دانشگاه شرکت کنند و سطح زبان خود را بهبود دهند.

مقطع کارشناسی ارشد

تعداد کمی از مراکز آموزشی در این مقطع در کشور کانادا بدون مدرک زبان پذیرش دارند. در چند سال اخیر، برخی از دانشگاه‌های خصوصی، این امکان را برای داوطلبان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. متقاضیان پس از پذیرش باید در دوره‌های فشرده زبان قبل از شروع سال تحصیلی شرکت کنند. 

مقطع دکتری

برای پذیرش در رشته‌های پژوهش‌محور، داشتن مدرک زبان الزامی است و در صورت نداشتن آن، امکان دریافت پذیرش تحصیلی وجود ندارد.

لیست دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان

داوطلبانی که تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارند اما نمی‌توانند به هر دلیلی برای پذیرش از دانشگاه مدرک زبان خود را ارائه دهند؛ همچنان می‌توانند در تعدادی از دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

فهرست تعدادی از دانشگاه‌‌ها و کالج‌های کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان عبارتند از:

نام دانشگاه شرایط پذیرش
دانشگاه نیوفاندلند و لابرادورMemorial University of Newfoundland and Labrador در این مرکز دوره‌های فشرده IEP برای داوطلبان قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود.
دانشگاه رجیناRegina of Univercity برای پذیرش در این دانشگاه متقاضیان می‌توانند به‌جای مدرک زبان آیلتس، «تافل، دولینگو و CAEL» ارائه دهند.
دانشگاه ساسکاچوانUniversity of Saskatchewan داوطلبان می‌توانند قبل از شروع سال تحصیلی در دوره زبان U-PREP  شرکت کنند.
دانشگاه وینیپگUniversity of Winnipeg این مرکز دارای دوره‌های ELP است که با نمرات تعیین‌شده داوطلب می‌پذیرد، داوطلبان در دو حالت آموزشی پاره‌وقت و تمام‌وقت می توانند قبل از شروع ترم در این دوره‌ها شرکت کنند. 
دانشگاه براکBrock University این دانشگاه دور‌های فشرده زبان IELP را قبل از شروع ترم برای داوطلبان ارائه می‌دهد، همچنین دانشجویانی که دارای دیپلم یا مدرک به زبان انگلیسی باشند بدون ارائه مدرک در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
دانشگاه کارلتونCarleton University داوطلب باید به مدت ۳ سال در یک مدرسه یا دانشگاه انگلیسی‌زبان تحصیل کرده باشد؛ در غیر این صورت‌ باید دوره‌های ESL را قبل از شروع ترم در دانشگاه بگذراند.
دانشگاه کنکوردیاConcordia University این مرکز دوره‌های فشرده زبان IELP برای دانشجویان برگزار می‌کند. همچنین داوطلبان می‌توانند به جای مدرک زبان آیلتس مدارک TOEFL DET ،CAEL ،CAE ،CPE ،PTE ارائه دهند.
دانشگاه آلگوماAlgoma University به سایت دانشگاه مراجعه کنید
دانشگاه براندونBrandon University به سایت دانشگاه مراجعه کنید
دانشگاه گوئلفUniversity of Guelph به سایت دانشگاه مراجعه کنید
دانشگاه مک گیلMcGill University به سایت دانشگاه مراجعه کنید
کالج اوکاناگانOkanagan College به سایت دانشگاه مراجعه کنید
کالج کامبرینCambrian University در این کالج داوطلبان پس از تعیین سطح در دوره‌های مربوطه شرکت می‌کنند.
کالج سنکاSeneca College داوطلب باید برنامه فشرده زبان انگلیسی را در موسسه‌های زبان انگلیسی تکمیل کند یا به مدت ۲ سال در یک مرکز‌ آموزشی انگلیسی‌زبان تحصیل کرده باشد.

شرایط درخواست ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

داوطلبانی که به مدت ۳ تا ۴ سال در یک مرکز‌ آموزشی انگلیسی‌زبان تحصیل کرده‌اند می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی اقدام به مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا کنند. متقاضیان لازم است توصیه‌نامه‌ای از سوی دانشگاه مقطع قبلی خود ارائه دهند. این توصیه‌نامه باید شامل اثبات تسلط و مهارت آن‌ها در زبان انگلیسی باشد.  

داوطلبانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند اما به زبان انگلیسی تسلط ندارند می‌توانند در دانشگا‌ها و کالج‌هایی که بدون مدرک زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرند، ثبت‌نام کنند. باید در نظر داشت که تعداد مراکز آموزشی که بدون مدرک زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرند، محدود است.

متقاضیان ‌می‌توانند در دوره‌‌های فشرده زبان IELP ،ELP ،ESL قبل از شروع دوره تحصیلی شرکت کنند. این دوره‌ها در خود دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر باید به سایت هر مرکز به صورت جداگانه مراجعه کنید. 

لازم به ذکر است برای اخذ ویزای دانشجویی باید یک نامه تحت عنوان برنامه تحصیلی به سفارت ارائه دهید. در این نامه لازم است مسیر و روند تحصیل شما کاملا توضیح داده شده و به پرسش‌های زیر پاسخ داده شود:

  • چه نوع پذیرشی دریافت کرده‌اید؟
  • آیا می‌خواهید بدون مدرک زبان در دانشگاه ثبت‌نام کنید؟
  • آیا مدرک زبان را از قبل کسب و ارائه کرده‌اید؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

ارائه مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان الزامی است: 

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه ریز نمرات
  • ترجمه مدرک دیپلم، کارشناسی
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • توصیه‌نامه تحصیلی از استادان مقاطع قبلی
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه از دانشگاه مقطع قبلی برای اثبات به تسلط در زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عکس ۳*۴ (کمتر از ۶ ماه از تاریخ عکس گذشته باشد)
  • بیمه‌نامه مسافرتی
  • اثبات تمکن مالی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مقصد

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مراحل زیر را طی کنید: 

  1. انتخاب دانشگاه مورد نظر
  2. ارتباط با دانشگاه برای ارائه مدارک و اطلاعات
  3. دریافت نامه پذیرش
  4. ترجمه و معادل‌سازی مدارک موردنیاز
  5. تکمیل فرم توصیه‌نامه
  6. شروع فرآیند اخذ ویزای تحصیلی
  7. حضور در یکی از کشورهای همسایه برای انگشت‌نگاری و تصویربرداری
  8. دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کانادا

خدمات آکادمی اپلای برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های یک دانشجو در زندگی است؛ قدم‌گذاشتن در این مسیر با آگاهی، منجر به موفقیت و کاهش مشکلاتی مانند ریجکتی ویزا می‌شود. آکادمی اپلای صفر تا صد تمامی مراحل اعزام دانش‌آموز و دانشجویان، دریافت ویزای تحصیلی، مشاوره و نگارش رزومه، انتخاب دانشگاه مناسب و … را به کمک بهترین وکلای مهاجرتی برای شما انجام می‌دهد. 

جمع‌بندی

نداشتن مدرک زبان یکی از رایج‌ترین و شاید تنها سد مهاجرت تحصیلی در بسیاری از افراد است. در این مطلب روش‌های تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را به‌صورت کامل توضیح دادیم؛ اما باید بدانید که در این حالت گزینه‌های انتخابی‌تان بسیار محدود خواهد شد و احتمال پذیرشتان هم کاهش قابل‌توجهی خواهد داشت. به‌دلیل پیچیدگی‌های حقوقی این روش، توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی با وکلای ما در آژانس تحصیلی آکادمی اپلای مشاوره رایگان داشته باشید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند