Search
Close this search box.

شرایط تحصیل در دبیرستان های انگلیس چگونه است؟

سال‌هاست که مهاجرت تحصیلی، به یکی از بزرگ‌ترین اهداف دانشجویان ایرانی و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شده است. اما درس خواندن در کدام کشور بهتر است؟ در کدام مقطع تحصیلی مهاجرت کنم؟ سیستم‌های آموزشی مختلف در کشورهای دیگر چگونه هستند؟

مهاجرت در سنین پایین‌تر به دلایلی مانند راحتی یادگیری زبان و جا افتادن در فرهنگی جدید، انتخاب بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌هاست. از طرفی، کشوری مانند انگلستان که پذیرای مهاجران از فرهنگ‌های مختلف است و یکی از کارآمدترین سیستم‌های آموزشی دنیا را دارد، انتخاب جذابی به نظر می‌رسد.

با توجه به این نکات، مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع دبیرستان، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که متقاضیان می‌توانند در نظر داشته باشند. انواع مدارس و دبیرستان‌های انگلستان، ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی دارند که هر خانواده می‌تواند بسته به شرایط و اهداف خود، فرزندانش را در آن‌ها ثبت‌نام کند. در ادامه، شرایط تحصیل در دبیرستان های انگلستان را بررسی خواهیم کرد.

نظام آموزشی در دبیرستان‌ های انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان، به چهار بخش اصلی آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی تقسیم می‌شود. طبق قانون، کودکان در انگلستان باید در برنامه‌های آموزش ابتدایی و متوسطه شرکت کنند. این برنامه‌ها از حدود ۵ سالگی تا ۱۶ سالگی دانش‌آموز ادامه دارد.

نکات کلی:

  • تحصیلات متوسطه یا دبیرستان که انگلستان به آن فرم ششم یا کالج نیز گفته می‌شود، پنج تا هفت سال طول می‌کشد؛
  • در سیستم آموزشی مدارس انگلستان، همه دانش‌آموزان باید مباحث انگلیسی، ریاضیات، علوم، علوم انسانی و زبان معاصر را مطالعه کنند. علاوه بر این موضوعات، هر مدرسه فهرستی با موضوعات اختیاری دارد (شامل هنر، موسیقی، نمایش، لاتین، علوم ورزشی، فناوری طراحی، علوم کامپیوتر) و دانش‌آموزان می‌توانند چند موضوع را که به آن‌ها علاقه دارند، انتخاب کنند. کتاب های دبیرستان های انگلستان نیز طبق این موارد ارائه می‌شوند؛
  • سال نهم، پایهٔ بسیار مهمی در سیستم مدارس بریتانیا است؛ زیرا در این سن اکثر دانش‌آموزان از مدرسه ابتدایی به مقطع بالاتر منتقل می‌شوند. همچنین این سال آمادگی مناسبی برای برنامه GCSE ایجاد می‌کند؛
  • دو سال آخر دوره متوسطه برای تحصیل در دبیرستان های انگلیس که سال دهم و یازدهم هستند، از سن ۱۴ سالگی شروع می‌شود. در این دو سال، دانش‌آموزان برای امتحانات GCSE (گواهی عمومی آموزش متوسطه) آماده می‌شوند؛
  • در در طول برنامه GCSE، دانش‌آموزان بین ۹ تا ۱۲ موضوع درسی مطالعه می‌کنند که برخی از آن‌ها اجباری هستند (انگلیسی، ریاضی، علوم، تاریخ، جغرافیا، زبان مدرن و…)؛
  • در پایان برنامهٔ ۲ سالهٔ GCSE، پس از امتحانات در هر موضوع مورد مطالعه، دانش‌آموزان گواهینامهٔ GCSE خود را دریافت می‌کنند.

سیستم نمره‌دهی:

جدول زیر، سیستم نمره‌دهی مدارس انگلستان را نشان می‌دهد:

عدد حرف معنی
۷،۸،۹ A, A* خوب تا خیلی خوب
۴،۵،۶ B, C متوسط رو به بالا
۱،۲،۳ D,E,F,G متوسط رو به پایین یا ردی

در گذشته، از حروف برای نمره‌دهی استفاده می‌شد اما در چند سال گذشته حروف جای خود را به اعداد داده‌اند.

رشته های تحصیلی دبیرستان در انگلستان

قبل از ورود به دانشگاه، دوره‌های تحصیلی متفاوتی برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان وجود دارد که در ادامه، به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دوره GCSE:

دوره GCSE یا گواهینامه عمومی آموزش متوسطه، مدرکی است که اکثر دانش‌آموزان بریتانیایی در سنین ۱۴ تا ۱۶ سال دریافت می‌کنند. آن‌ها برای گذراندن این دوره، معمولا برای دو سال تحصیل کرده و در پایان، در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند. این دوره در رشته‌های زیر برگزار می‌شود:

  • تاریخ باستان؛
  • نجوم؛
  • کسب‌و‌کار؛
  • تمدن کلاسیک؛
  • طراحی و فناوری؛
  • اقتصاد؛
  • الکترونیک؛
  • مهندسی؛
  • مطالعات فیلم؛
  • زمین‌شناسی؛
  • مطالعات رسانه‌ای؛
  • دوره کوتاه تربیت‌بدنی؛
  • روانشناسی؛
  • جامعه‌شناسی؛
  • آمار؛
  • علوم فیزیک.

دوره سطح آ (A Levels):

دوره‌های A Levels، اجباری نیستند و بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی ۱۶ تا ۱۹ سالهٔ بریتانیا آن را می‌گذرانند. این دوره‌ها معمولاً بیشتر از ۲ سال طول می‌کشند و بر موضوعات آکادمیک تمرکز دارند. دوره‌های سطح آ نیز در زمینه‌های زیر برگزار می‌شوند:

  • کسب‌وکار؛
  • اقتصاد؛
  • زبان انگلیسی؛
  • ادبیات انگلیسی؛
  • تاریخ؛
  • حقوق؛
  • ریاضی؛
  • روانشناسی؛
  • جامعه‌شناسی.

انواع دبیرستان‌های انگلیس

بهترین دبیرستان‌های انگلستان، می‌توانند در چند دسته زیر قرار بگیرند:

  • دبیرستان‌های دولتی State schools))؛
  • دبیرستان‌های غیرانتفاعی Private schools))؛
  • دبیرستان‌های مذهبی (Faith schools)؛
  • دبیرستان‌های آزاد Free schools))؛
  • آکادمی‌ها (Academies)؛
  • دبیرستان‌های شبانه‌روزی (Boarding schools)؛
  • کالج‌ها (Colleges)؛
  • کالج‌های فرم ششم (Sixth form colleges)؛
  • مؤسسات آموزش پیشرفته (Advanced learning institutions).

برای اینکه بهتر بتوانیم شرایط تحصیل در هر یک از این مؤسسات را بررسی کنیم، آن‌ها را به چهار دستهٔ عمدهٔ دبیرستان‌های دولتی، خصوصی، خاص و کالج‌های فناوری شهری (City technology colleges) تقسیم می‌کنیم.

1. دبیرستان‌های دولتی:

دبیرستان‌های دولتی، محبوب‌ترین دبیرستان‌های انگلستان هستند که هزینه آن‌ها توسط دولت تأمین می‌شود و دانش‌آموزان ۱۶ ساله و کمتر، لازم نیست شهریه‌ای برای تحصیل در آن‌ها بپردازند. حدود ۹۷ درصد از دانش‌آموزان انگلستان، در این دبیرستان‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

دبیرستان‌های دولتی بریتانیا بر اساس نوع آموزش، دانش‌آموزان و منابع و مواد آموزشی در دسترس، شرایط متفاوتی دارند. اغلب این مراکز با پیروی از یک برنامهٔ درسی فراگیر، به پیشرفت تحصیلی و ارتقاء مهارت‌های تفکر دانش‌آموزان، کمک می‌کنند.

توجه کنید که مؤسساتی مانند مدارس ویژهٔ کودکان مبتلا به اوتیسم یا سایر ناتوانی‌ها نیز دولتی هستند و بازرسان آموزشی انگلستان شرایط آن‌ها را به‌طور مداوم ارزیابی می‌‎‎کنند. این مسئله باعث می‌شود که ادارهٔ آن‌ها به‌صورت مؤثرتری انجام شود. بیشتر این مؤسسات باید برنامهٔ درسی ملی انگلیس را دنبال کنند.

انواع دبیرستان‌های دولتی در انگلستان، عبارتند از:

مدرسه اجتماعی Community School:

این مدارس، به‌صورت مستقیم توسط مقامات محلی اداره می‌شوند و تحت‌تأثیر یا کنترل هیچ سازمان، مؤسسه خیریه، مذهبی یا تجاری نیستند.

مدارس اجتماعی نیز از برنامهٔ درسی ملی پیروی می‌کنند و مانند دبیرستان‌های دیگر انگلستان، توسط بازرسان آموزشی، ارزیابی می‌شوند. همهٔ کودکان بین ۵ تا ۱۶ سال، می‌توانند به‌صورت رایگان در مدارس اجتماعی تحصیل کنند؛ بنابراین پذیرش دانش‌آموزان از نظر توانایی تحصیلی آن‌ها انجام نمی‌شود.

دبیرستان‌های بنیادی Foundation Schools:

دبیرستان‌های بنیادی یا داوطلبانه، مؤسساتی هستند که نسبت به مدارس محلی، آزادی بیشتری در نحوهٔ عملکرد خود دارند. البته مقامات محلی به این مدارس کمک مالی می‌کنند. تفاوت اصلی مدارس محلی با مدارس بنیادی این است که دومی، توسط هیئت حاکمه اداره می‌شود و نه مقامات محلی. هیئت حاکمه وظایفی مانند استخدام کارمندان و کنترل پذیرش دانش‌آموزان را به عهده دارد. حتی زمین و ساختمان مدرسه نیز در اختیار بنیاد خیریه یا نهاد حاکم است.

آکادمی‌ها Academies:

آکادمی‌ها مدارس مستقلی در بریتانیا هستند که اگرچه توسط دولت تأمین مالی می‌شوند، اما آزادی بیشتری نسبت به برنامه‌های درسی خود دارند. این مؤسسات نیازی به پیروی از برنامه درسی ملی ندارند؛ با این حال، باید یک رویکرد آموزشی متعادل ارائه کنند. آکادمی‌ها فرآیند پذیرش و جدول زمانی خود را مدیریت می‌کنند.

برخلاف مدارس اجتماعی، آکادمی‌ها بودجهٔ خود را مستقیماً از دولت دریافت می‌کنند، نه از مقامات محلی. متقاضیان تحصیل در دبیرستان های انگلیس، باید بدانند که برخی از آکادمی‌ها، بخشی از مؤسسات زنجیره‌ای هستند که چندین مدرسه را مدیریت می‌کنند. بازرسان آموزشی، بر روی این مدارس نیز نظارت دارند.

دبیرستان‌های گرامر Grammar School:

دبیرستان‌های گرامر، دبیرستان‌هایی هستند که وقتی برای اولین بار ساخته شدند، در آن‌ها لاتین تدریس می‌شد. بیشتر دانش‌آموزانی که در این دبیرستان‌های دولتی تحصیل می‌کنند، قصد دارند که وارد دانشگاه شوند.

این دبیرستان‌ها، دانش‌آموزان خود را بر اساس فرآیندی گزینشی انتخاب می‌کنند که به عنوان آزمون ورودی نیز شناخته می‌شود و توانایی تحصیلی متقاضیان را محک می‌زند. این آزمون که به آن آزمون (Eleven-Plus) می‌گویند، در ابتدای سال ششم برگزار می‌شود.

دبیرستان‌های گرامر، توسط مقامات محلی که به عنوان مرجع پذیرش آن‌ها نیز عمل می‌کنند، اداره می‌شوند. شرایط امتحان ۱۱ پلاس بسته به دبیرستان‌ها و مناطق مختلف، متغیر است؛ اما معمولاً موضوعاتی مانند استدلال کلامی و غیرکلامی، ریاضیات و انگلیسی، در آن‌ها ارزیابی می‌شود. همچنین برخی از دبیرستان‌ها، به دانش‌آموزانی که در ورزش، موسیقی، زبان یا مباحث دیگر استعداد ویژه‌ای دارند، صندلی اختصاص می‌دهند.

دبیرستان‌های شبانه‌روزی Boarding Schools:

دبیرستان‌های شبانه‌روزی، توسط شوراهای محلی اداره می‌شوند و بودجه‌ای بابت شبانه‌روزی بودن خود نیز دریافت می‌کنند. برخی از این مؤسسات براساس نیازهای دانش‌آموزان و معیارهای دیگر، خوابگاه‌هایی شبانه‌روزی نیز برای اقامت محصلان خود دارند.

2. دبیرستان‌های خصوصی:

دبیرستان‌های مستقل (غیرانتفاعی) در بریتانیا، به صورت خصوصی تأمین می‌شوند و ثبت‌نام در آن‌ها رایگان نیست. ضمنا رویکرد آموزشی ارائه‌شده توسط این مؤسسات، در دبیرستان‌های دولتی قابل‌دسترس نیست.

بازرسی برخی دبیرستان‌های خصوصی انگلستان، توسط Ofsted انجام می‌شود. در مقابل، برخی دیگر از این دبیرستان‌ها توسط «بازرسان مدارس مستقل» و «سرویس بازرسی مدارس»، ارزیابی می‌شوند.

3. دبیرستان‌های خاص:

دبیرستان‌های ویژه در بریتانیا، به کودکانی که نیازهای آموزشی ویژه‌ای دارند، امکاناتی خارج از برنامه عادی مدارس دیگر ارائه می‌کنند. تمرکز این مؤسسات بر موضوعاتی مثل هنر، زبان، علوم و علوم انسانی است و می‌توانند تجربهٔ یادگیری مناسب و متمرکزتری برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

3. کالج‌های فناوری شهری:

این کالج‌ها برای دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۸ ساله هستند و طیف گسترده‌ای از گواهینامه‌های حرفه‌ای را همراه با مدارک GCSE ارائه می‌کنند. پذیرش دانش‌آموزان نیز توسط هیئت حاکمه انجام می‌شود.

این مدارس، از برنامهٔ درسی ملی استفاده می‌کنند اما بر موضوعات حرفه‌ای مانند ریاضیات، علوم و فناوری نیز تمرکز دارند. بخشی از بودجهٔ کالج‌های فناوری شهر توسط دولت و بخش دیگر، توسط سازمان‌های مستقل تأمین می‌شود. در واقع تحصیل در این مؤسسات، برای دانش‌آموزان رایگان است.

لیست بهترین دبیرستان های انگلیس

جدول زیر، لیست بهترین دبیرستان‌های انگلستان را نشان می‌دهد:

نام مؤسسه شهریه هر ترم شهر استان
دبیرستان شبانه‌روزی کالج ملکه اتلبورگا (Queen Ethelburga's College Boarding school) ۱۳.۸۵۰ پوند یورک (York) یورکشایر (Yorkshire)
کالج ابی DLD لندن (Abbey DLD College London) ۴۸.۰۳۷ پوند لندن (London) لندن بزرگ (Greater London)
کالج ملی ریاضیات و علوم NMSC مارویک The National Mathematics and Science) College NMSC Warwick) ۱۶.۰۰۰ پوند کاونتری Coventry)) میدلندز غربی (West Midlands)
کالج (D'Overbroeck) ۱۵.۱۰۰ پوند آکسفورد (Oxford) آکسفوردشایر Oxfordshire))
مدرسه شبانه‌روزی خصوصی وستبورن (Westbourne School Private boarding school) ۱۲.۶۵۰ پوند پنارث Penarth)) ویلز Wales))
کالج بین‌المللی آکسفورد (Oxford International College) ۴۸.۱۸۰ پوند آکسفورد (Oxford) آکسفوردشایر Oxfordshire))
مدرسه بین‌المللی مونت میل هیل (Mount Mill Hill International School) ۱۲.۳۰۰ پوند لندن London)) لندن بزرگ (Greater London)

توجه کنید که ظرفیت دبیرستان‌های انگلستان، با توجه به رشته موردنظر شما تعیین می‌شود. همچنین، ظرفیت‌ها به‌صورت سالانه تغییر می‌کنند؛ بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روز، بهتر است که به وبسایت این دبیرستان‌ها مراجعه کنید یا از وکلای مهاجرت تحصیلی ما کمک بگیرید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دبیرستان های انگلستان

برای پذیرش در دبیرستان‌های انگلستان و مهاجرت تحصیلی به این کشور، لازم است که در گذشته، سابقه ریجکتی ویزا نداشته باشید. شرایط سنی موردنیاز نیز به دورهٔ موردنظر شما بستگی دارد:

  • دروس عمومی: ۱۱ تا ۱۴ سال؛
  • دوره GCSE: ۱۴تا ۱۶ سال؛
  • دوره‌های مؤسسات سطح آ: ۱۶ سال به بالا.

مدارک موردنیاز برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان، برای دانش‌آموزان کشورهای اتحادیهٔ اروپا و کشورهای خارج از آن متفاوت است. برخی از مهم‌ترین مدارکی که دانش‌آموزان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید برای پذیرش در مؤسسات آموزشی انگلستان ارائه کنند، عبارتند از:

  • نامهٔ پذیرش HSDC که بنا بر آن، امکان تحصیل در یک رشته به شما پیشنهاد شده است؛
  • مدارک اثبات تسلط به زبان انگلیسی؛
  • مدارک مربوط به تمکن مالی؛
  • مدارکی که نشان می‌دهد محل اقامت فعلی شما در منطقهٔ اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس نیست؛
  • مدرک GCSE سطح پنج یا معادل آن در انگلستان برای ارسال درخواست پذیرش به دبیرستان‌های سطح آ؛
  • کپی پاسپورت؛
  • بیمهٔ درمانی؛
  • مدارک تحصیلی پایه‌های قبل؛
  • ریزنمرات درسی.

نکته: برای اثبات توانایی‌های مربوط به زبان انگلیسی، مدارک آزمون‌های آیلتس با نمرهٔ حدود ۶ و کمبریج با نمرهٔ C1 موردقبول است.

هزینه تحصیل در دبیرستان های انگلیس

جدول زیر، خلاصه‌ای از هزینه تحصیل در دبیرستان های انگلیس در زمان نگارش این مقاله را نشان می‌دهد:

برنامه دانش‌آموزان بریتانیایی دانش‌آموزان بین‌المللی
روزانه شبانه‌روزی روزانه شبانه‌روزی
دبستان (۳ تا ۶ سال) ۱۱.۰۲۵ پوند در سال - ۱۴.۴۹۰ پوند در سال -
دبیرستان (۷ تا ۱۱ سال) ۱۲.۲۸۵ پوند در سال ۲۱.۷۳۵  پوند در سال ۱۶.۵۰۰ پوند در سال ۲۵.۹۵۰ پوند در سال

انواع بورسیه تحصیلی دبیرستان انگلستان

پس از بررسی لیست دبیرستان های انگلستان و برآورد هزینه‌های تحصیلی، یکی از رایج‌ترین سؤالات دانش‌آموزان، بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های دردسترس است. این کشور فرصت‌های متعدد مالی برای دانش‌آموزان خود مهیا کرده است که در ادامه، تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

بورسیه‌های تحصیلی کالج ایتون (Eton College)

کالج ایتون، یکی از معتبرترین مدارس جهان است که با ارائۀ تعدادی بورسیه و کمک‌هزینهٔ آموزشی، به دانش‌آموزان در تأمین هزینه‌های تحصیلی آن‌ها کمک می‌کند. یکی از طرح‌های این بورسیه تحصیلی، بورسیه بنیاد هورایزن (Horizon) نامیده می‌شود که هزینه تحصیل در دبیرستان های انگلیس را برای دانش‌آموزان خاورمیانه تأمین می‌کند. بورسیه اندرو لوید وبر (Andrew Lloyd Webber) نیز ۱۰۰٪ هزینهٔ دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان کلاس ششم که استعدادی قابل توجه دارند، پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های دبیرستان هارو (Harrow School):

به صورت معمول، اکثر بورسیه‌های تحصیلی «دبیرستان هارو» تنها ۵ درصد (معادل ۱۰۰۰ پوند در سال) از هزینه‌های دانش‌آموزان را تأمین می‌کنند. خوشبختانه این دبیرستان طرح بورسیه‌ای ارائه می‌کند که می‌تواند تا ۱۰۰٪ از هزینه‌های تحصیل را نیز پوشش دهد! این طرح برای افرادی که در هنر، موسیقی یا مباحث آکادمیک استعداد دارند، در دسترس است.

بورسیهٔ «استعدادهای برجسته» هارو نیز به پسرانی که در یکی از فعالیت‌های زیر، استعدادی استثنایی دارند، پاداش می‌دهد:

  • بازی‌های توپی؛
  • دومیدانی؛
  • شنا؛
  • نمایش؛
  • فناوری.

بورسیه‌های دبیرستان وست مینستر (Westminster School):

دبیرستان وست مینستر، یکی دیگر از بهترین دبیرستان‌های انگلستان است که بورسیه‌های سخاوتمندانه‌ای به دانش‌آموزان خود ارائه می‌کند. سالانه به دانش‌آموزانی که امتحان ورودی این مؤسسه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، هشت بورسیه تحت عنوان «بورسیهٔ تحصیلی ملکه» اعطا می‌شود.

این بورسیه‌‌ها حدود نیمی از هزینه‌‌های تحصیلی محصلان را پوشش می‌دهند؛ با این حال اگر برای پوشش ۵۰ درصد باقی‌مانده به کمک نیاز داشته باشید، می‌توانید جهت دریافت کمک‌هزینهٔ تحصیلی نیز درخواست دهید.

دانش‌آموزانی که استعداد موسیقیایی دارند نیز می‌توانند بورسیه‌های مربوط به این زمینه را دریافت کنند که معمولاً ۲۵٪ از هزینه‌های تحصیل آن‌ها را پوشش می‌دهند؛ اما مجدداً اگر واجد شرایط باشند، می‌توانند برای پوشش بقیهٔ مبلغ نیز کمک‌هزینه‌ای دریافت کنند.

جوایز کرست انجمن علمی بریتانیا (CREST Awards):

جوایز کرست به دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۹ ساله‌ای که پروژه‌هایی هیجان‌انگیز در دنیای واقعی انجام می‌دهند، ارائه خواهد شد. این کمک‌هزینهٔ تحصیلی، معمولاً در زمینه‌های مربوط به پروژه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات اهدا می‌شود. هدف از اعطای این جوایز این است که با شناسایی دستاوردهای شخصی دانش‌آموزان، مهارت‌های آن‌ها را در این حوزه‌ها ارتقا دهند.

بورسیه دانشجویی WWDC اپل (WWDC Scholarships):

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل Worldwide Developers Conference، یک گردهمایی جهانی از توسعه‌دهندگان وب بااستعداد و مهندسان این کمپانی است. دانش‌آموزانی که به توسعهٔ وب علاقه‌مند هستند، می‌توانند برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان، از این بورسیه‌ها استفاده کنند (البته لازم است که ۱۳ سال یا بیشتر داشته باشند.).

برای دریافت این کمک‌هزینه تحصیلی، لازم است که به عنوان یک توسعه‌دهندهٔ اپل ثبت‌نام کنید (هزینه‌ای ندارد) و سپس با ایجاد یک برنامه جذاب، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید. چنانچه قصد دارید در آینده وارد این مسیر شغلی شوید و نام اپل را در رزومهٔ کاری و تحصیلی خود داشته باشید، می‌توانید از ۲۰۰ بورسیه‌ای که توسط این کمپانی ارائه می‌شود، استفاده کنید.

توجه کنید که سالانه، تعداد قابل‌توجهی بورسیهٔ تحصیلی با پوشش‌های گوناگون در دسترس قرار می‎‎‌گیرند؛ بنابراین برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان، بهتر است که تحقیقات کاملی در این زمینه انجام دهید و از وکلای مهاجرتی معتمد و مجرب آکادمی اپلای کمک بگیرید.

شرایط اسکان دانش آموزان بین المللی دبیرستان‌های در انگلستان

نکتهٔ مهم درمورد زندگی و تحصیل در دبیرستان های انگلستان، وجود گزینه‌های متنوع برای انتخاب محل اقامت است. دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس بودجه‌ای که دارند، نوع اقامت خود را انتخاب کنند:

  • مدارس شبانه‌روزی؛
  • خوابگاه‌های خصوصی؛
  • زندگی با خانواده انگلیسی Home Stay؛
  • آپارتمان شخصی.

افرادی که دورۀ تحصیلشان در مقطع دبیرستان به پایان رسیده است، روش‌های مختلفی برای ادامۀ زندگی در انگلستان دارند. انتخاب بین این مسیرهای مختلف، به هدف شما بستگی دارد.

اگر قصد دارید که در مقاطع بالاتر تحصیل کنید، می‌توانید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید. برای ورود به بازار کار انگلستان نیز لازم است که ویزای کار این کشور را داشته باشید.

ویزای همراه والدین برای دانش آموزان دبیرستان در انگلستان

دولت انگلستان برای اعضای خانوادهٔ دانش‌آموزان بین‌المللی که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل هستند، مثل مقاطع دیگر، این امکان را گذاشته است تا با دریافت ویزای همراه مجبور به تحمل دوری از فرزند خود نباشند.

راه‌های مختلفی برای دریافت ویزای همراه والدین با توجه به شرایط دانش‌آموز، وجود دارد. برای انتخاب بهترین روش، لازم است که با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

شرایط کار ضمن تحصیل در دبیرستان های انگلستان

دانش‌آموزانی که ۱۶ سال یا بیشتر دارند می‌توانند:

  • در طول ترم به‌صورت پاره‌وقت تا ۱۰ ساعت در هفته کار کنند؛
  • در طول تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت کار کنند؛
  • در محل تحصیل خود، به عنوان بخشی از دوره (اما نه برای بیش از ۵۰٪ دوره) کار کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب، سیستم آموزشی و شرایط و قوانین تحصیل در دبیرستان‌های انگلیس را با یکدیگر بررسی کردیم. با تحقیق درمورد انواع دبیرستان‌های این کشور و ویژگی‌های هر کدام، می‌توانید مؤسسۀ آموزشی مناسبی را برای اپلای‌کردن انتخاب کنید.

مهاجرت تحصیلی، تصمیم بزرگی است که می‌تواند چالش‌های زیادی داشته باشد. برای موفقیت در این مسیر، خوب است که از یک مشاور و راهنمای مجرب کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با متخصصان کارآزمودۀ آکادمی اپلای تماس حاصل کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند