Search
Close this search box.

اولین و مهمترین قدم در فرآیند اپلای، انتخاب دانشگاه محل تحصیل بر اساس معیارهای مختلف است. در این صفحه لیست تمام دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی کشور کانادا را مشاهده کنید که پس از ورود به صفحه هر موسسه آموزشی می‌توانید شرایط و ویژگی‌های آن را مطالعه کنید.
اگر برای انتخاب دانشگاه و موسسه آموزشی مورد نظرتان نیاز به راهنمایی دارید از مشاوره رایگان آکادمی اپلای استفاده کنید.

دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه‌های آلمان

مشخصات موسسه

{{displayValue}}
{{displayValue}}

{{locationDetails}}

{{locationDetails}}

بازگشت به فیلترها

مشاهده ایالت‌ها/شهرها

دانشگاه های آلمان

انتخاب بهترین دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی با‌توجه‌به رشته تحصیلی، میزان تمکن مالی و رنکینگ دانشگاه نیازمند بررسی لیست مختلفی از دسته‌بندی‌های دانشگاه است. اگر خواستار مهاجرت با تمکن مالی پایین هستید، باید لیست ارزان ترین دانشگاه های المان برای دانشجویان بین‌المللی را بررسی کنید. همچنین شناخت دسته‌بندی دانشگاه های آلمان بر‌اساس رشته‌های فنی مهندسی و پیراپزشکی به متقاضی در مسیر انتخاب بهترین دانشگاه کمک خواهد کرد. 

دانشگاه های برتر آلمان

آلمان 423 دانشگاه دارد که شامل دانشگاه‌های فنی، کالج‌های تحصیلی، کالج‌های هنر و دانشگاه‌های علوم می‌شود. هر یک از این دانشگاه‌ها باتوجه‌به دریافت شهریه (خصوصی یا عمومی بودن) شرایط اپلای ویژه‌ای به‌عنوان شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کنند. در ادامه این بخش به بررسی دانشگاه های برتر آلمان و محل هر دانشگاه می‌پردازیم. 

دانشگاه های برتر آلمان

نام دانشگاه  رتبه در آلمان  رتبه جهانی 2024 رتبه جهانی 2023 شهر / استان 
دانشگاه فنی مونیخ 1 30 30 مونیخ 
LMU مونیخ 2 38 30 مونیخ
دانشگاه هایدلبرگ 3 47 43 هایدلبرگ
دانشگاه هومبولت برلین 4 87 86 برلین
دانشگاه آخن 5 90 99 آخن
دانشگاه بن 6 91 89 بن
دانشگاه Charité – Universitätsmedizin Berlin 7 94 73 برلین
دانشگاه توبینگن 8 95 86 توبینگن
دانشگاه آزاد برلین 9 102 91 برلین
دانشگاه گوتینگن 10 111 110 گوتینگن
دانشگاه فرایبورگ 11 128 113 فرایبورگ
دانشگاه هامبورگ 12 136 128 هامبورگ
دانشگاه فنی برلین 12 136 156 برلین
موسسه فناوری کارلسروهه 14 140 189 کارلسروهه
دانشگاه کلن 15 160 146 کلن
دانشگاه TU Dresden Dresden 16 168 161
دانشگاه وورزبورگ 17 175 139 وورزبورگ
دانشگاه مانهایم 18 187 189 مانهایم
دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ 19 193 196 ارلانگن – نورنبرگ
دانشگاه مونستر 19 193 185 مونستر
دانشگاه اولم 19 193 148 اولم
دانشگاه فردریش شیلر ینا 22 201 تا 250  189 ینا
دانشگاه گوته فرانکفورت 22 201 تا 250 250 تا 300 فرانکفورت
دانشگاه پوتسدام 22 201 تا 250 201 تا 250 پوستدام
هاینریش هاینه دانشگاه دوسلدورف 25 251 تا 300  251 تا 300  دوسلدروف
دانشگاه هوهنهایم 25 251 تا 300 201 تا 250 هوهنهایم

تعداد بیشماری از دانشگاه‌های آلمان میان رنکینگ برتر جهانی قرار می‌گیرند. دلیل شهرت آلمان برای مواجهه با سیل عظیمی از مهاجرین تحصیلی نیز به دلیل میزبانی از برترین دانشگاه‌های جهانی است. با مراجعه به سایت رسمی هر دانشگاه، برنامه‌های تحصیلی در هر مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به همراه شرایط و مدارک لازم بررسی کنید. 

دانشگاه های خصوصی و دولتی آلمان

قبل از مهاجرت به آلمان باید باتوجه‌به میزان تمکن مالی خود برای انتخاب دانشگاه از میان بهترین دانشگاه های آلمان اقدام کنید. دانشگاه‌های خصوصی و دولتی در آلمان شرایط متفاوتی را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی از جمله شهریه فراهم می‌کند. علاوه‌بر شهریه، زبان تدریس نیز در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آلمان با یکدیگر متفاوت است. معمولا بیشتر برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی آلمان به زبان رسمی این کشور برگزار می‌شود. تفاوت شرایط تحصیل در مدارس خصوصی و دولتی آلمان نیز بر مهاجرت دانش آموزی به آلمان تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه این بخش به بررسی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی می‌پردازیم. 

دانشگاه های خصوصی و دولتی آلمان

شماره نام دانشگاه  شهر نوع دانشگاه
1 GISMA دانشگاه علوم کاربردی پوستدام خصوصی، مورد تایید دولت
2 دانشگاه اروپا برای علوم کاربردی پوستدام خصوصی، مورد تایید دولت
3 مدرسه کسب و کار نوآوری برلین برلین خصوصی، مورد تایید دولت
4 IU دانشگاه بین المللی علوم کاربردی ارفورت خصوصی، مورد تایید دولت
5 Universität Bayreuth Bayreuth بایروت تحت قوانین عمومی
6 کالج بارد برلین، دانشگاه هنرهای لیبرال برلین برلین خصوصی، مورد تایید دولت
7 دانشگاه ESCP Europe Wirtschaftshochschule Berlin e.V. برلین خصوصی، مورد تایید دولت
8 دانشگاه Freie Universität Berlin برلین تحت قوانین عمومی
9 دانشگاه Humboldt-Universität zu Berlin برلین تحت قوانین عمومی
10 دانشگاه بیلیفلد برلین تحت قوانین عمومی
11 دانشگاه برمن برمن تحت قوانین عمومی
12 دانشگاه فنی دورتموند دورتموند تحت قوانین عمومی
13 دانشگاه فنی درسدن دورتموند تحت قوانین عمومی
14 دانشگاه بین‌المللی درسدن GmbH درسدن خصوصی، مورد‌تایید دولت
15 دانشگاه مدیریت و مالی فرانکفورت فرانکفورت خصوصی، مورد‌تایید دولت
16 دانشگاه ارفورت  تحت قوانین عمومی

دانشگاه‌های نام‌برده در این جدول فقط بخشی از لیست دانشگاه های آلمان برای اپلای به شمار می‌روند. در ادامه به بررسی لیست جامع‌تری از دانشگاه های آلمان با هدفمندی بیشتر می‌پردازیم. دسته‌بندی دانشگاه‌ها در رشته‌های تحصیلی خاص باعث دسترسی راحت‌تر به بهترین دانشگاه المان برای اپلای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. 

ارزان‌ترین دانشگاه‌های آلمان

تحصیل در آلمان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده شماست. دانشگاه های آلمان امکان تحصیل با شهریه پایین را برای دانش‌آموزان با تمکن مالی پایین فراهم می‌کند. ازاین‌رو داشتن تمکن مالی 11000 یورویی در سال 2024 به معنی اخذ ویزا تحصیلی آلمان تضمینی به شمار می‌رود؛ البته با دریافت بورسیه از دانشگاه های آلمان امکان کاهش تمکن مالی‌ مورد‌نیاز نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی ارزانترین دانشگاههای آلمان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی می‌پردازیم. 

ارزان ترین دانشگاه های آلمان

نام دانشگاه شهریه  توضیحات
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 85,00 یورو در هر ترم  یک دانشگاه تحقیقاتی معابر در آلمان پوشش‌دهنده رشته‌‌های تحصیلی تنوع از تاریخ باستان تا دامپزشکی
دانشگاه فنی برلین 113,09 یورو در هر ترم دانشگاه تحقیقاتیرعایت استانداردهای اخلاقی و انسانی در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی
دانشگاه هومبولت برلین 290،99 یورو در هر ترم تاکید‌کننده بر روش‌های پژوهشی نوین با رویکردی برای ترکیب تحقیق و تدریس 
دانشگاه گوتینگن 344.25 یورو در هر ترم پروژه‌ها و سیستم‌های پشتیبانی مختلف
دانشگاه اشتوتگارت 1500 یورو در هر ترم تحقیقات برجسته و آموزش عالی متمرکز بر کار میا‌رشته‌ای
دانشگاه هایدلبرگ 1500 یورو در هر ترم یکی از تاثیرگذارترین موسسات تحقیقاتی اروپا آموزش مبتنی بر تحقیق و یک برنامه ساختاریافته برای داوطلبان دکتراارائه‌دهنده طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی از جمله علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی و علوم طبیعی و زیستی از جمله پزشکی
موسسه فناوری کارلسروهه 1500 یورو در هر ترم تمرکز ملی بر تحقیقات در مقیاس بزرگ تحقیقات علوم طبیعی، مهندسی، اقتصاد، علوم انسانی و علوم اجتماعی
دانشگاه فنی مونیخ 2000 تا 6000 یورو مرکز تبادل دانش جهانی با 52000 دانش آموز و 18 جایزه نوبل

شناخت ارزان‌ترین دانشگاه های المان برای اپلای به معنی دسترسی به سیستم آموزشی عالی با شهریه بسیار کم یا بدون شهریه است. توجه داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های آلمانی ‌زبان آلمان نیز بدون هیچ شهریه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. برای این کار باید حداقل مدرک B2 را داشته باشید تا همراه مدارک به دانشگاه ارسال کنید. همچنین داشتن مدرک B2 به فرایند اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاههای آلمان کمک خواهد کرد. 

دانشگاه‌های انگلیسی و آلمانی‌زبان آلمان

در آلمان دانشگاه‌های مختلف دوره‌هایی به زبان انگلیسی و آلمانی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، دانشگاه‌هایی مانند LMU و TUM برنامه‌هایی به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی مختلف دارند. به‌طورکلی دانشگاه‌های مختلفی در آلمان انواع برنامه‌های انگلیسی و آلمانی را در اختیار دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا قرار می‌دهند. برای مثال در دانشگاه Humboldt-Universität zu Berlin برنامه‌های کارشناسی ارشد مانند برنامه Computational Neuroscience M.Sc به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. 

به خاطر داشته باشید که برای برنامه‌های ارائه‌شده به زبان انگلیسی در آلمان، نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نیست، اما برای برنامه‌های آلمانی‌زبان، دانشجویان باید مدارک اثبات دانش زبان آلمانی ارائه دهند.  دانشجویان بین‌المللی برای برنامه‌های انگلیسی‌زبان باید مدارک زبان انگلیسی مانند TOEFL یا IELTS ارائه دهند. 

شهریه دانشگاه های آلمان

دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی در مقاطع کارشناسی شهریه‌ای ندارند و تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان است. با‌این‌حال هزینه‌های جانبی مانند هزینه ثبت‌نام برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیاز است که معمولا کمتر از 50 یورو در سال 2024 می‌شود. 

دانشجویان مقطع کارشناسی در آلمان که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در همین کشور را دارند نیز از پرداخت شهریه معاف هستند؛ البته این شرایط برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل ناپیوسته وجود ندارد. شهریه برخی از دانشگاه‌های آلمان در سال 2024 ممکن است به بیش از 20000 یورو در سال برسد.   برای مثال در ایالت بادن-وورتمبرگ دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه‌ای معادل 1500 یورو در هر ترم بپردازند، اما این هزینه شامل دانشجویان دکترا نمی‌شود. 

دانشگاه‌های خصوصی در آلمان شهریه‌ای بین 5000 تا 7000 یورو در هر ترم از دانشجویان دریافت می‌کنند؛ این مبلغ برای برنامه‌های تخصصی یا دوره‌های اجرایی افزایش می‌یابد. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان باید هزینه‌های زندگی را نیز در نظر بگیرند. مخارج زندگی در آلمان شامل اجاره‌بها، خوراک، بیمه درمانی، حمل‌و‌نقل و فعالیت‌های فراغتی می‌شود. به‌طور‌متوسط هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو در آلمان حدود 842 یورو در ماه (سال 2024) تخمین زده می‌شود که این مبلغ بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت خواهد بود.

اپلای به دانشگاه های آلمان

شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان بسته به کشور مبدا، دوره تحصیلی و دانشگاه مورد‌نظر شما نیاز خواهد بود. ددلاین‌های کلی برای دوره‌های تحصیلی در آلمان معمولا ۱۵ جولای برای سمستر زمستانی و ۱۵ ژانویه برای سمستر تابستانی است؛ البته برای اطلاع از ددلاین دقیق دانشگاه‌های آلمان به سایت رسمی هر مرکز آموزشی مراجعه کنید. 

مراحل اپلای به دانشگاه‌های آلمان شامل بررسی محدودیت‌های پذیرش برای رشته مورد‌نظر، تعیین محدودیت‌های پذیرش و تعیین دانشگاه یا سازمانی که باید به آن اپلای کنید (مانند uni-assist یا مستقیما به دانشگاه) است. مدارک مورد‌نیاز برای اپلای شامل کپی تایید‌شده از مدارک تحصیلی، عکس پاسپورت، کپی پاسپورت و گواهی زبان می‌شود ک باید به دانشگاه مقصد ارائه دهید. 

مهاجرت تحصیلی با آلمان با خدمات آکادمی اپلای

برای کسب اطلاعات جامع درباره فرآیند اپلای به دانشگاه های آلمان برای پذیرش به وب‌سایت‌هایی مانند Study in Germany و DAAD مراجعه کنید. این دو وبسایت بهترین مرجع برای دسترسی به کامل‌ترین اطلاعات در مورد شرایط و مدارک لازم و همچنین ددلاین‌های مربوط به اپلای به شمار می‌روند. 

توجه به جزئیات مربوط به نیازهای مالی، شرایط بیمه درمانی و الزامات ویزا برای اپلای به دانشگاه‌های آلمان ضروری است. مراحل و نیازهای فرایند دریافت ویزا بسته به وضعیت فردی تغییر می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از اپلای برای دانشگاه های آلمان به سایت رسمی هر موسسه آموزشی مراجعه کنید. 

در پایان برای پیشبرد فرایند اپلای به دانشگاه‌های مورد‌تایید وزارت علوم در آلمان حتما با موسسه آکادمی اپلای به‌عنوان یکی از موسسات اعزام دانشجو به آلمان مورد‌تایید وزارت علوم تماس بگیرید. متخصصین مهاجرتی این مجموعه بهترین راهکارهای مهاجرتی را باتوجه‌به رزومه شما در اختیارتان قرار خواهند داد. همچنین تماس با تیم مجرب ما به معنای دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات مهاجرتی است. 

ویزای دانش آموزی آلمان

دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان و پروسۀ اپلای برای دانشگاه‌های آن شرایط خاص خود را دارد. اگر قصد دارید که تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان برای دانشجویان به‌علت کم بودن هزینه تحصیل و بورسیه‌های متنوع محبوب است. برای آشنایی با مهاجرت تحصیلی به آلمان در این مطلب همراه آکادمی اپلای باشید.

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان به‌علت هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی و همپنین امکان دریافت بورسیه، پرطرفدار است. اگر شما نیز خواهان تحصیل پزشکی در این کشورید این مطلب را دنبال کنید.

آدرس

به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند