Search
Close this search box.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان چگونه است؟

یکی از بهترین موقعیت‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی، تحصیل در کالج‌های زبان کانادا است. برنامه‌های گوناگونی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا تدارک دیده شده است تا افراد با سن، شرایط و مهارت‌های زبانی متفاوت بتوانند از موقعیت‌های منحصربه‌‌فرد این کشور بهره ببرند. مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان، یکی از این روش‌ها است که طرفداران زیادی دارد.

استانداردهای بالای تحصیلی، موقعیت‌های فوق‌العادۀ کاری، دوزبانه‌بودن بیشتر دانشگاه‌‌ها و تنوع نژادی و فرهنگی کانادا، تنها چند مورد از دلایلی هستند که این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت از سراسر دنیا تبدیل می‌کنند.

تحصیل زبان در کالج های کانادا

کانادا به‌دلیل داشتن جامعهٔ چندفرهنگی و کیفیت بالای زندگی، برای مطالعۀ زبان از سایر کشورها متمایز است. مدارس زبان این کشور، معمولاً برنامه‌های مختلفی برای افراد با نیازهای متفاوت دارند. تمرکز اصلی برخی از این مؤسسات آموزشی بر برگزاری دوره‌های انگلیسی برای بزرگسالان – به‌خصوص مدیران و متخصصان – است. همچنین بعضی از مدارس دیگر، بر برگزاری برنامه‌های آموزشی برای نوجوانان یا دانش‌آموزانی که مشغول تحصیل در کالج هستند، تمرکز می‌کنند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان و انتخاب از بین مؤسسه‌های متعدد و برنامه‌های درسی گوناگون، لازم است که چند مورد مهم را در نظر داشته باشید:

  • موقعیت جغرافیایی موسسه؛
  • شرایط آب‌و‌هوایی آن منطقۀ خاص؛
  • اعتبار کالج؛
  • نوع برنامه‌ای که در کالج ارائه می‌شود؛
  • تناسب دوره با نیازهایی که دارید؛
  • تناسب دوره با بودجه؛
  • تناسب دوره با سطح زبان شما.

گزینه‌های زیادی برای تحصیل در کالج زبان کانادا تعریف شده است؛ اما به‌صورت کلی، می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد:

  1. کالج زبان انگلیسی در کانادا
  2. کالج زبان فرانسوی در کانادا

انتخاب بین این دو باید طبق نیازمندی‌ها و علایقی که دارید، صورت بگیرد. استان محل زندگی شما نیز نقش مهمی در این انتخاب ایفا می‌کند.

لیست بهترین کالج های زبان کانادا

آشنایی با بهترین کالج های زبان کانادا، به شما کمک می‌کند که بهتر در مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور پیش بروید و یک مؤسسۀ آموزشی متناسب با نیازها و هدف خود را انتخاب کنید. توجه کنید که هر کالج زبان در کانادا شرایط خاص خود را دارد. از مهم‌ترین تفاوت‌های این کالج‌ها با یکدیگر، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دوره‌های ارائه‌شده؛
  • انگلیسی یا فرانسوی‌بودن دوره‌ها؛
  • هزینۀ دوره‌های آموزشی؛
  • موقعیت جغرافیایی کالج؛
  • محدودیت سنی اعمال‌شده برای پذیرش.

جدول زیر، برخی از معتبرترین و بهترین کالج های زبان کانادا را نشان می‌دهد:

Immigrate to Canada through language college

Toronto University Summer Camp کمپ تابستانی دانشگاه تورنتو St. Giles International Vancouver سنت گیلز بین‌المللی ونکوور
ILAC Vancouver   ILAC ونکوور University Canada West دانشگاه کانادا وست
ILAC Toronto ILAC تورنتو EC Toronto EC تورنتو
Royal Canadian Institute of International Studies موسسۀ سلطنتی مطالعات بین‌المللی کانادا EC Montreal EC مونترال
ILSC Toronto ILSC تورنتو CLLC Ottawa Canadian Language Learning College کالج آموزش زبان کانادایی CLLS اتاوا
ILSC Montreal   ILSC مونترال OHC School Toronto مدرسۀ OHC تورنتو
McDonald International Academy آکادمی بین‌المللی مک‌دونالد Kaplan Vancouver   کاپلان ونکوور
UIC Toronto UIC تورنتو Eurocentres Vancouver یوروسنترز ونکوور

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش از کالج های زبان کانادا چیست؟

برای مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان، شرایطی لازم است که در ادامۀ مقاله، به آن‌ها می‌پردازیم:

شرایط ویزا:

شروط و مراحل لازم برای اخذ ویزا، به زمان اقامت و برنامۀ کالج انتخابی شما بستگی دارد که به دو دستۀ اصلی تقسیم می‌شود:

  • ویزا با مدت زمان کمتر از ۶ ماه
  • ویزا با مدت زمان بیشتر از ۶ماه

کمتر از ۶ ماه

اگر طول دورۀ تحصیلی شما کمتر از ۶ ماه است و پاسپورت یکی از کشورهای معاف از ویزا را دارید، تنها به یک eTA یا مجوز سفر الکترونیکی احتیاج خواهید داشت. اما اگر شهروند یک کشور معاف از ویزای کانادا نیستید، باید برای دریافت TRV یا ویزای اقامت موقت خود درخواست کنید.

بیشتر از ۶ ماه

در صورتی که دورۀ آموزشی شما بیشتر از ۶ ماه طول می‌کشد، باید قبل از سفر برای اخذ مجوز تحصیلی خود اقدام کنید. برای این کار، به یک نامۀ پذیرش از موسسۀ موردنظرتان نیاز دارید. سپس می‌توانید درخواست ویزای تحصیلی کانادا را به‌صورت آنلاین یا حضوری ارائه کنید.

به سرانجام‌رسیدن این فرایند، می‌تواند تا ۳ ماه طول بکشد؛ پس بهتر است که از مدتی قبل، همۀ مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق مدرک زبان را برنامه‌ریزی کنید. برای دریافت مجوز تحصیل در این کشور، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامۀ پذیرش کالج؛
  • پاسپورت؛
  • دو قطعه عکس با ذکر نام و تاریخ تولد در پشت آن‌ها؛
  • مدارک مربوط به تمکن مالی؛
  • توضیح‌نامه که می‌توانید دلایل تحصیل و اینکه از تمامی مسئولیت‌های خود آگاه هستید را در آن ذکر کنید (اختیاری).

شرایط سنی:

با توجه به اینکه در اکثر موارد این برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان بزرگسال ارائه می‌شود، معمولاً لازم است که دست‌کم بین ۱۶ تا ۱۹ سال داشته باشید. برای مثال، در استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)، اغلب دانشجویان ۱۹ سال دارند و دانش‌آموزان زیر ۱۷ سال، باید با یکی از والدین یا سرپرست خود وارد کانادا شوند یا قیمی داشته باشند که شهروند این کشور است یا اقامت دائم دارد.

اثبات سرمایۀ کافی:

یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان، ارائۀ مدرکی مبنی بر داشتن سرمایۀ کافی است که باید تمام هزینه‌ها مانند هزینۀ دورۀ آموزشی و هزینه‌های شخصی شما را پوشش دهد.

هزینۀ زندگی در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است؛ بنابراین مقدار سرمایۀ موردنیاز، به شرایط مؤسسۀ انتخابی شما و منطقه‌ای که در آن واقع شده است، بستگی دارد. این وجوه باید در حساب شخصی شما یا در صورت وجود، در حساب اسپانسرتان موجود باشد.

مدرک زبان معتبر برای مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان

به‌طور معمول برای پذیرش در برنامه‌های آموزشی کالج‌های زبان کانادا، لازم نیست که در سطح مشخصی از تسلط به زبان انگلیسی قرار داشته باشید؛ زیرا می‌توانید در سطوح مختلفی مطالعه کنید. در واقع سطح فعلی شما، با آزمون تعیین‌سطحی که در ابتدا گرفته می‌شود، ارزیابی خواهد شد. با این حال، برای تحصیل در برخی از دوره‌ها، لازم است که آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل را پشت سر بگذارید و نمرۀ لازم برای قبولی (که معمولاً از قبل توسط دانشگاه تعیین می‌شود) را کسب کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به صفحۀ مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان مراجعه کنید.

مدت زمان تحصیل در کالج زبان کانادا چقدر است؟

مدت‌زمان تحصیل در کالج‌های زبان کانادا، به مواردی مثل مؤسسۀ انتخابی و نوع دورۀ آموزشی شما بستگی دارد. این بازۀ زمانی می‌تواند از چندماه تا چندسال متغیر باشد.

هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان چقدر است؟

هزینۀ تحصیل در کالج‌های زبان کانادا نیز بسته به شرایط مؤسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، فشرده یا نیمه‌وقت‌بودن دورۀ آموزشی و ساعت‌های تحصیل شما در هفته، متفاوت است.
جهت محاسبه و تخمین هزینه‌های موردنیاز خود برای اقامت و تحصیل در این کشور، باید در نظر داشته باشید که ممکن است مؤسسات زبان، هزینۀ برخی از موارد خاص را در هزینۀ دورۀ نهایی خود لحاظ کنند:

  • اسکان؛
  • بیمۀ درمانی؛
  • استفاده از امکانات؛
  • فعالیت‌ها و رویدادهای فوق‌برنامه؛
  • کتاب‌های درسی؛
  • و… .

همچنین می‌توانید از جدول زیر، به عنوان یک راهنما برای محاسبۀ میزان بودجه‌ای که برای تحصیل زبان انگلیسی در کانادا نیاز دارید استفاده کنید:

عوامل تأثیرگذار هزینه
برنامۀ کالج شرایط مؤسسه و تعداد ساعت‌های کلاس در هفته، می‌تواند در هزینۀ تحصیل در کالج‌های زبان کانادا تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، شهریۀ سالانۀ برنامۀ ESL تمام‌وقت، حدود ۱۵۴۰۰ دلار کانادا است. برای جزئیات بیشتر، لطفاً اطلاعات هر مؤسسه را با دقت بررسی کنید.
بیمه سلامت هزینۀ این مورد به ارائه‌دهندۀ بیمه درمانی مرتبط با موسسۀ آموزشی، پوشش ارائه‌شده، طول برنامۀ شما و استانی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، بستگی خواهد داشت. معمولاٌ برای بیمۀ اورژانس پزشکی، باید مبلغ جداگانه‌ای در نظر گرفته شود؛ زیرا این هزینه به‌ندرت در شهریه گنجانده می‌شود.
کتاب کتاب‌های درسی و مواد آموزشی تقریباً همیشه هزینه‌های جداگانه‌ای بین ۶۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا در هر دو ماه دارند.
مسکن این هزینه عمدتاً به شهر و نوع محل اقامت بستگی دارد. اجارۀ ماهانۀ یک آپارتمان مجردی در شهری بزرگ، بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا و مسکن مشترک از ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا متغیر است. در حالی که در یک شهر کوچک، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مجردی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا و مسکن مشترک حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار کانادا خواهد بود.
غذا می‌توانید بودجۀ ماهیانۀ خود برای تهیۀ مواد غذایی را حدأقل ۵۰۰ دلار کانادا در نظر بگیرید.
ویزا همۀ دانشجویان بین‌المللی که قرار است بیشتر از ۶ ماه در کانادا تحصیل کنند، باید ۱۵۰ دلار کانادا برای دریافت مجوز تحصیلی خود بپردازند. همچنین اگر قصد دارید که کمتر از این بازۀ زمانی در کانادا حضور داشته باشید، ممکن است که لازم باشد ویزای بازدیدکننده (۱۰۰ دلار کانادا) یا eTA (۷ دلار کانادا) داشته باشید.
حمل‌و‌نقل هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل، به فاصلۀ محل زندگی شما از مؤسسۀ آموزشی بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی کالج خود زندگی کنید تا بتوانید تا آنجا پیاده بروید یا از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید. کرایۀ این وسایل، بین ۲.۵۰ تا ۳.۵۰ دلار کانادا است. در شهر بزرگی مانند تورنتو، حدود ۱۲۳ دلار کانادا را به‌صورت ماهانه، برای رفت‌و‌آمد خود در نظر بگیرید. داشتن ماشین هزینۀ بیشتری دارد؛ زیرا علاوه بر بنزین، باید هزینۀ پارکینگ را اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه هزینه‌های تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

شرایط دریافت ویزای همراه دانشجویان کالج های زبان کانادا چگونه است؟

دولت کانادا برای بهبود شرایط دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی در خاک این کشور، امکانات گوناگونی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. وزارت خارجه نیز با توجه ویژه به شرایط روانی این دانشجویان، همراهی نزدیکان او را با امکان دریافت ویزای همراه آسان کرده است.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این مورد، می‌توانید به صفحه ویزای همراه کانادا مراجعه کنید.

آیا امکان کار ضمن تحصیل در کالج های زبان کانادا وجود دارد؟

اگر مجوز تحصیلتان شامل شرایطی باشد که به شما اجازه دهد در دانشگاه یا خارج از آن کار کنید، ممکن است واجد شرایط کار در کانادا در حین تحصیل باشید. همچنین باید تمام الزامات دیگر را در این راستا برآورده کنید. توجه کنید که فقط زمانی می‌توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامۀ تحصیلی خود را شروع کرده باشید.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این مورد، می‌توانید به صفحۀ کار ضمن تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

آیا امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های زبان کانادا وجود دارد؟

مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان می‌تواند با رعایت شرایط تعیین‌شده، راهی برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه نیز بهتر است که مقالۀ ما را در زمینۀ اقامت پس از تحصیل در کانادا مطالعه کنید.

سخن پایانی

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور وجود دارد. به دلیل تعدد این راه‌ها و شرایط منحصربه‌فرد هرکدام، مهاجرت به این کشور می‌تواند برای متقاضیانی که دانش تخصصی ندارند، دشوار و کمی گمراه‌کننده باشد. در این مقاله، سعی کرده‌ایم که به ابهاماتی که دربارۀ مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان وجود دارد، پاسخ دهیم. برای موفقیت در این مسیر، می‌توانید از مشاوران ما در آکادمی اپلای، کمک بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند