Search
Close this search box.

معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی کانادا ۲۰۲۳

بسیاری از افرادی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، با هدف ساختن یک آیندهٔ درخشان و موفقیت این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین می‌توان گفت که یکی ازهدف‌هایی نهایی آن‌ها، رسیدن به درآمد مطلوب است. اولین نکته‌ای که در طول این روند باید به آن توجه کنید، شرایط و آیندهٔ شغلی رشتهٔ مورد نظر در این کشور است. برخی از رشته‌ها نسبت به زیرشاخه‌های دیگر موردتوجه بیشتری قرار می‌گیرند که به رشته‌های پولساز در کانادا معروف‌اند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند آیندۀ شما را دگرگون کند.

در این مطلب از آکادمی اپلای همراه ما باشید تا مشاغل و رشته‌های تحصیلی پردرآمد در کانادا را به شما معرفی کنیم.

تمامی نرخ‌های این مطلب به دلار کانادا است.

لیست مشاغل و رشته‌های پولساز برای تحصیل در کانادا

هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کانادا کرده و به این کشور مهاجرت می‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی نیز مسیر شغلی خود را در این کشور دنبال می‌کنند. بسیاری از رشته‌های تحصیلی در ابتدا ممکن است درآمد قابل توجهی نداشته باشند، اما پس از رسیدن به سمت‌های مدیریتی و ارشد پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارند. در نظر داشته باشید که میزان درآمدی که برای هر یک از رشته‌ها بیان می‌شود صرفاً نشان‌دهندۀ آن است که با تحصیل در آن‌ها می‌توانید تا چه اندازه درآمد داشته باشید؛ بنابراین حقوقی که شما در هریک از این حرفه‌ها به‌دست می‌آورید به مهارت‌ها، دانش و ارتباطات شما بستگی خواهد داشت.

رشته‌های دانشگاهی گوناگونی در زیرمجموعهٔ رشته‌های پولساز در کانادا قرار دارند و و افراد می‌توانند در زمینه‌های موردعلاقۀ خود در یکی از گرایش‌های پردرآمد آن، تحصیل کنند. در ادامه تعدادی از این رشته‌ها را معرفی می‌کنیم.

پردرآمدترین رشته‌های پزشکی در کانادا

به صورت کلی در میان برترین مشاغل، رشته‌های پزشکی با تخصص‌های مختلف در صدر جدول رشته‌های پولساز در کانادا قرار دارند. یک پزشک می‌تواند سالانه درآمد بیش از ۳۵۰.۰۰۰ دلاری داشته باشد؛ اما این میزان دستمزد برای متخصصان گرایش‌های مختلف اندکی متفاوت است.

  • دندان‌پزشک : تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا یکی از بهترین گزینه ها است. از آن‌جا که خدمات دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمۀ دولتی نیست، دندان‌پزشکان می‌توانند مطب خود را به صورت خصوصی راه‌اندازی کنند؛ از این رو درآمد آن‌ها بیش از ۲۳۳.۰۰۰ دلار کانادا در سال است.
  • جراح: افرادی که در شغل جراحی مشغول به کار هستند، درآمد بسیار خوبی در کانادا دارند. به صورت متوسط درآمد جراحان به حدود ۳۴۰.۰۰۰ دلار در سال نیز می‌رسد که جزء پولسازترین مشاغل در کانادا است.
  • روان‌درمانگر: در سال‌های اخیر مردم جهان در همهٔ کشورها توجه بیشتری به سلامت روان خود دارند و به همین دلیل روانشناسان یکی از رشته‌های پولساز در کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین درآمد یک روان‌درمانگر در کانادا حدوداً ۲۰۰.۰۰۰ دلار در سال است.

پردرآمدترین رشته‌های پیراپزشکی در کانادا

در میان رشته‌های پیراپزشکی، موارد زیر جزء رشته‌های تحصیلی پردرآمد در کانادا به شمار می‌روند:

  • اپتومتریست: یک اپتومترسیت در کانادا می‌تواند درآمدی بین ۱۰۳.۰۰۰ تا ۳۴۰.۰۰۰ دلار در سال داشته باشند.
  • ماما: در کانادا (همانند بسیاری از کشورها) وجود ماما برای مراقبت از زنان در دوران بارداری بسیار مهم است و به همین جهت افراد پس‌اندازی جداگانه برای آن در نظر می‌گیرند؛ همین موضوع سبب شده است که تحصیل مامایی در کانادا نیز جزء رشته‌های پولساز به شمار ‌رود. شما می‌توانید با تحصیل در این رشته حدود ۱۰۹.۰۰۰ دلار درسال درآمد داشته باشید.
  • پرستار: یکی از پرطرفدارترین رشته ها، تحصیل در رشته پرستاری در کانادا است که افراد می‌توانند با تحصیل در آن سالانه به طور متوسط ۸۸.۵۱۰ دلار درآمد کسب کنند.

رشته های تحصیلی پولساز در کانادا

پردرآمدترین رشته‌های مهندسی در کانادا

اگر قصد دارید از میان رشته‌های مهندسی، گرایش موردنظر خود را برای تحصیل انتخاب کنید، رشته‌های پردرآمد در کانادا برای شما موارد زیر خواهد بود:

  • مهندس سازه: اگر بتوانید مهارت‌های خود را در مهندسی سازه به سطح بالایی برسانید، درآمدی سالانه بیش از ۲۰۰.۰۰۰ دلار انتظار شما را خواهد کشید.
  • مهندس پروژه: مهندسان پروژه جزء تیم مدیریت ساخت‌وساز هستند که مسئولیت تحویل پروژه را برعهده دارند. این افراد معمولا در سال حدود ۸۶.۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • مهندس کامپیوتر: افرادی که رشتۀ کامپیوتر را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند در سال حدود ۸۵.۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کنند.

پردرآمدترین رشته‌های فنی در کانادا

افرادی که تحصیلات خود را در هنرستان به پایان رسانده‌اند یا در مشاغل فنی سابقهٔ کار کافی دارند، باید به دنبال یافتن رشته‌های پولسازی باشند که با حوزهٔ کاری و تحصیلی آن‌ها مرتبط است. برخی از رشته‌های پولسازی که این افراد می‌توانند در کانادا آن را ادامه دهند شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهندس IT و توسعه‌دهنده: در سال‌های اخیر این حوزه تکامل بسیاری یافته و همین موضوع موجب شده است که توسعه‌دهندگان در گرایش‌های مختلف IT تقاضای شغلی بالایی برایشان در کشور کانادا وجود داشته باشد. میزان درآمد افراد در این رشته تاحد بسیار زیادی به مهارت آن‌ها بستگی دارد و ممکن است تا ۱۳۰.۰۰۰ دلار در سال برسد.
  • مهندس برق: در کشور کانادا مهندسان برق با پنج تا ده سال سابقهٔ کار به طور متوسط سالانه ۱۱۵.۰۰۰ دلار درآمد دارند. البته درصورتی که تجربۀ کمی داشته باشید معمولاً سالانه بین ۸۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار دریافت خواهید کرد.

پردرآمدترین رشته‌های مدیریت و حسابداری در کانادا

در هر کشوری رشته‌هایی که مرتبط با کنترل و مدیریت امور مالی و انسانی می‌شوند اهمیت بسیاری دارند و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از رشته‌های پولساز در کانادا که طرفداران بسیاری دارند عبارتند از:

  • تحلیل‌گر مالی: موفقیت کسب‌وکارها تاحد بسیار زیادی به تحلیلگران مالی باتجربه وابسته است که با شناسایی الگوها در داده‌های مالی و کمک به مدیر ارشد، اتخاذ تصمیمات درست و منطقی را افزایش دهد. تحلیل‌گران مالی سالانه حدود ۸۰.۰۰۰ تا ۱۲۰.۰۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • مدیریت منابع انسانی: مدیر منابع انسانی که با نام HR manager شناخته می‌شود برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر استخدام کارکنان جدید و مدیریت کارکنان فعلی را برعهده دارد. متقاضیان تحصیل در این رشته می‌توانند پس از پایان تحصیل خود بین ۸۰.۰۰۰ تا ۱۱۰.۰۰۰ دلار دریافت کنند.
  • حسابدار: از آن‌جا که شغل حسابداری برای هر کسب‌وکاری اهمیت دارد، افراد می‌توانند باتوجه به سوابق کاری و دانش خود بین ۵۹.۰۰۰ تا ۱۲۲.۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند.

سه رشتهٔ بالا جزء پردرآمدترین رشته‌های علوم انسانی در کانادا نیز محسوب می‌شوند و برای جلوگیری از تکرار در بخش بعدی به آن‌ها اشاره نشده است.

پردرآمدترین رشته‌های انسانی در کانادا

در بین زیرشاخه‌هایی که داوطلبان فارغ‌التحصیل از رشتۀ علوم انسانی می‌توانند در آن تحصیل کنند، رشته‌های زیر جزء پولسازترین رشته‌های تحصیلی در کانادا به شمار می‌رود:

  • مدیر بازاریابی محتوایی: از آن‌جا که جایگاه محتوا در دنیای مدرن امروز برای مردم جهان اهمیت دارد، تقاضا برای این شغل در کانادا زیاد است و مدیر محتوا درآمد مناسبی از کار خود دریافت می‌کند. به صورت میانگین افراد در این شغل می‌توانند حدود ۶۵.۰۰۰ تا ۹۵.۰۰۰ دلار در سال دستمزد دریافت کنند.
  • استراتژیست محتوا: استراتژیست محتوا علاوه‌بر تسلط بر قواعد بازاریابی دیجیتال، نیاز به دانش عمیقی از بازاریابی کلاسیک دارد. همین پیچیدگی سبب درآمد مناسب شاغلان این حرفه شده است. یک استراتژیست محتوا در کانادا حدود ۷۲.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد.
  • نویسنده: بیشتر زمان نویسندگان در گذشته صرف نوشتن کتاب و مجلات می‌شد در حالی که امروزه این شغل گسترۀ وسیعی پیدا کرده است. افراد می‌توانند با نوشتن مقالات وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و… در سال حدود ۶۹.۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

کلام آخر

برای مهاجرت تحصیلی، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشت، میزان درآمد رشتۀ موردنظر در آینده است. مهاجرت تحصیلی فرایندی نسبتاً پرهزینه و انرژی‌بری است و شما باید مطمئن شوید که رشتۀ موردنظرتان ارزش هزینه‌کردن و دردسرهای فراوان آینده را خواهد داشت. به همین دلیل در این مطلب به معرفی برخی از رشته‌های پولساز در کانادا پرداختیم.

در صورتی که پرسش‌های دیگری در زمینۀ انتخاب رشته یا تحصیل در کانادا دارید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین و وکلای ما در موسسه آکادمی اپلای در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند