Search
Close this search box.

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا کدامند؟

اگر به انتخاب رشتۀ مناسب برای مهاجرت فکر می‌کنید، یا حتی تعدادی رشتۀ خاص را برای ادامه تحصیل در نظر دارید، بهترین کشور برای مهاجرت شما آمریکا خواهد بود. این سرزمین بیش از ۱.۱۰۰.۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد که در دانشگاه‌های مختلف آن مشغول به تحصیل‌اند. ایالات متحده بالاترین رتبه‌های جهانی را از نظر آموزش، تنوع در رشته‌ها و انعطاف‌پذیری در برنامه‌های درسی در اختیار دارد. با این وجود همواره برخی از رشته‌ها شرایط بهتری از نظر کاری و تحصیلی در هر کشوری دارند. بنابراین اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را دارید، در این مطلب همراه آکادمی اپلای باشید تا بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به آمریکا را به شما معرفی کنیم.

بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا

به صورت کلی بهترین رشته‌ های تحصیلی در آمریکا به ترتیب شامل ۵ رشتۀ زیر می‌شوند:

  • مدیریت بازرگانی؛
  • مهندسی؛
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر؛
  • علوم اجتماعی؛
  • علوم زیستی و فیزیکی.

در ادامه به صورت جزئی به بررسی هرکدام از رشته‌ها و زیرشاخه‌های آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین رشته ها برای گرفتن بورسیه از آمریکا

بهترین رشته ها برای گرفتن بورسیه از آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای گران برای تحصیل محسوب می‌شود، اما کیفیت آموزش بالا، دانشگاه‌های معتبر و هزاران فرصت دیگر، بسیاری از افراد را برای مهاجرت به این کشور تشویق می‌کند. از آن‌جا که هزینه‌های شهریۀ دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان بومی است، بورسیه‌های مختلفی برای متقاضیان وجود دارد. اگرچه دریافت بورسیه برای برخی از رشته‌ها مانند رشته‌ پزشکی در آمریکا امکان‌پذیر نیست، اما دانشجویان رشته‌های دیگر می‌توانند از این فرصت برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا و اخذ بورسیه تحصیلی، رشته‌های مدیریتی و مهندسی هستند. البته دانشجویان در مقطع کارشناسی این رشته‌ها نیز نسبت به مقاطع بالاتر شانس کمتری برای دریافت بورسیه دارند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، می‌توانند با داشتن نمرات بالا فرصت مناسبی برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به‌دست آورند.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به آمریکا

دانش‌آموختگان رشتهٔ تجربی در دوران دبیرستان، می‌توانند رشته‌های متعددی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آمریکا انتخاب کنند. بهترین رشته‌های تحصیلی در امریکا برای رشته تجربی، شامل پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و حتی برخی رشته‌های مدیریتی می‌شود.

در ادامه تعدادی از بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای متقاضیان رشتۀ تجربی را معرفی می‌کنیم.

  • پزشکی و دندانپزشکی
    پزشکی همواره یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا بوده که طرفداران بسیاری دارد و به همین علت رقابت نیز در آن بالا است. در کشور آمریکا تحصیل در رشتۀ پزشکی ۴ سال طول می‌کشد که پس از پذیرفته‌شدن در آن باید ابتدا به مدت ۲ سال دوره‌های Pre-med را نیز بگذرانید. تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا نیز یکی از موقعیت‌های بسیار پر رقابت است که توسط دانشگاه‌های زیادی در این کشور ارائه می‌شود.
  • پرستاری
    یکی دیگر از رشته‌های تحصیلی در امریکا که تقاضای بسیاری دارد، پرستاری است که باتوجه به دورۀ انتخابی شما از ۱۶ ماه تا ۴ سال طول می‌کشد. این رشته آیندۀ شغلی بسیار مناسبی دارد و افراد می‌توانند به طور متوسط سالانه بین ۵۸.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

 

بهترین رشته های ریاضی برای تحصیل در آمریکا

بهترین رشته های ریاضی برای تحصیل در آمریکا

داوطلبانی که در دوران دبیرستان در رشتۀ ریاضی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در دوره‌های مهندسی، علوم پایه و دوره‌های مدیریتی آمریکا ادامه تحصیل دهند. بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا برای این متقاضیان دوره‌هایی هستند که با نام STEM شناخته می‌شوند. این رشته‌ها شامل علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات می‌شود.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل متقاضیان در دوره‌های مهندسی دانشگاه‌های آمریکا شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهندسی عمران
    رشتۀ مهندسی عمران یکی از پرطرفدارترین رشته‌های مهندسی در آمریکا است که بیشترین درآمد را نیز به خود اختصاص می‌دهد.
  • مهندسی مکانیک
    یکی دیگر از رشته‌هایی که جزء بالاترین میزان درآمدها در آمریکا به حساب می‌آید، مهندسی مکانیک است. این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های برتر آمریکا ارائه می‌شود و جزء پرتقاضاترین دوره‌ها نیز به شمار می‌رود.
  • علوم و مهندسی کامپیوتر
    رشته مهندسی کامپیوتر به دلیل جایگاهی که تکنولوژی در پیشرفت دنیا دارد، یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود. به صورت متوسط میانگین حقوق سالانه فارغ‌التحصیلان این رشته حدوداً ۸۱.۰۰۰ دلار است.

علاوه بر این موارد، رشته‌هایی مانند مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی و مهندسی برق نیز جزء بهترین رشته‌ها برای متقاضیان زیرشاخۀ مهندسی هستند.

بهترین رشته های علوم انسانی در آمریکا

علوم اجتماعی در لیست بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا در جایگاه چهارم قرار دارد و افرادی که در رشتۀ علوم انسانی تحصیل کرده‌اند می‌توانند در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند. در میان زیرشاخه‌های علوم اجتماعی و انسانی، رشته‌های زیر در لیست بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا قرار دارند:

  • اقتصاد
    این رشته جزء پردرآمدترین رشته‌های زیرشاخۀ علوم انسانی محسوب می‌شود. فارغ‌التحصیلان رشتۀ اقتصاد می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند امور مالی، اقتصاد بین‌الملل، اقتصاد خرد و کلان، بانکداری و… مشغول به کار شوند.
  • مردم‌شناسی
    مردم‌شناسی جزء رشته‌هایی است که در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شود. اگر به تاریخ، مطالعۀ کتاب‌ها، ایجاد نمایشگاه‌های آموزشی مربوط به موزه یا انجمن‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با تحصیل در این رشته در راستای علاقۀ خود قدم بردارید.

علاوه بر این موارد متقاضیان می‌توانند در سایر رشته‌های تحصیلی در امریکا مانند رشته‌های مدیریتی، حقوق، حسابداری و علوم اجتماعی تحصیل کنند و پس از فار‌غ‌التحصیلی درآمد مناسبی داشته باشند.

بهترین رشته های فنی برای مهاجرت به آمریکا

رشته‌های فنی تنوع بسیاری در داخل و خارج از کشور دارند. البته افرادی که در دوره‌های فنی تحصیل کرده‌اند بهتر است جهت تحصیل در مقاطع بالاتر در آمریکا، ابتدا در کالج‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا برای این دسته از افراد رشته‌های معماری، عمران، برق، طراحی، هتلداری و گردشگری است.

بهترین رشته های مدیریت در آمریکا

رشته‌های مدیریتی جزء اولین و بهترین رشته‌های تحصیلی در امریکا هستند و بالاترین میزان تقاضا و درآمد را به خود اختصاص داده‌اند. ایدئال‌ترین رشته گرایش‌های مرتبط با تجارت و مدیریت بازرگانی است. مهم‌ترین دلیل این موضوع قرارداشتن بهترین دانشگاه‌های مدیریت جهان یعنی دانشگاه هاروارد، دانشگاه وارتون و دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا است.

به صورت متوسط میانگین حقوق برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های MBA از دانشگاه‌های برتر این کشور بین ۱۷۷.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ دلار در سال است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینۀ شهریۀ این رشته‌ها نیز نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی در امریکا بالاتر است. برای مثال، هزینۀ تحصیل در دوره‌های مدیریت بازرگانی سالانه حدود ۶۰.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰ دلار خواهد بود.

 

بهترین رشته های هنر در آمریکا

بهترین رشته های هنر در آمریکا

در میان رشته‌های هنری، هنرهای زیبا مانند هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی، عکاسی یا مجسمه‌سازی جزء بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌روند. علاوه بر این، متقاضیان رشته‌های هنر می‌توانند در رشتۀ سینما، گرافیک، هنرهای دیجیتال، بازی‌سازی و طراحی رسانه نیز مشغول به تحصیل شوند.

اگر نگاهی به فهرست ۱۰ رشتۀ برتر برای دانشجویان هنر در آمریکا بیاندازید، رشتۀ مد و فشن، تئاتر، هنرهای تجاری و تبلیغاتی و معماری نیز در این لیست قرار دارند.

کلام آخر

هنگامی‌ که تصمیم به تحصیل در ایالات متحده را می‌گیرید، آشنایی با بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا می‌تواند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تصمیم نهایی شما داشته باشد. در این مطلب به بررسی بهترین رشته‌های تحصیلی در امریکا و درآمد آن‌ها پرداختیم. در نظر داشته باشید که اگر تصمیم به تحصیل در آمریکا را دارید، باید علاوه بر اطلاع از شرایط پذیرش در رشته‌های مختلف، لازم است دانشگاه‌های موردنظر خود را هم بررسی و با شرایط خود مطابقت دهید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. چنانچه در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران ما در آکادمی اپلای تماس بگیرید و مشاورهٔ رایگان دریافت کنید.

 

سوالات متداول

بهترین رشته‌ های تحصیلی در آمریکا کدامند؟

مدیریت بازرگانی، مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و علوم زیستی و فیزیکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در آمریکا هستند.

آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان‌بین‌المللی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، وجود دارد؟

بله، اما شانس دانشجویان برای اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار کمتر از سایر مقاطع است.

درآمد رشته پرستاری در آمریکا چگونه است؟

درآمد رشته پرستاری به صورت میانگین بین ۵۸.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰ دلار در سال تخمین زده می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 3 میانگین: 3.7]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند