Search
Close this search box.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا در سال 2024

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل هزینه‌های پایین شهریۀ، سهولت و راحتی زندگی، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید که در یک کشور انگلیسی‌زبان (یا حتی فرانسوی!) با سیستم آموزشی معتبر درس بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم که کانادا را در لیست مقاصد تحصیلی خود قرار داده و شرایط تحصیل در مؤسسات آموزشی آن را بررسی کنید. در ادامه ارزان ترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2024 را معرفی کرده‌ایم؛ با آکادمی اپلای همراه باشید.

لیست ارزان ترین دانشگاه‌های کانادا

اگر می‌خواهید که با ویزای دانشجویی کانادا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، اهمیت زیادی دارد که دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفۀ این کشور را بشناسید و شرایط اپلای برای هر کدام را به‌درستی بسنجید. در این قسمت، ارزان ترین دانشگاه های کانادا را فهرست کرده و توضیحات مختصری دربارۀ هر یک ارائه کرده‌ایم.

لیست ارزان ترین دانشگاه‌های کانادا

۱) دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)

دانشگاه سایمون فریزر
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۳۲۸
میانگین شهریه ۵.۸۴۲ تا ۵۷.۰۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب کارشناسی علوم بهداشتیBA in Health) Sciences) مدیریت کسب‌وکار (BBA) گواهینامۀ نوآوری و کارآفرینیCertificate in) Innovation and Entrepreneurship) کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردیM.Sc. in) Applied Mathematics)
منطقه ونکوور

دانشگاه سایمون فریزر با داشتن حدود ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که به دلیل تحقیقات نوآورانۀ خود، شهرتی در سطح جهانی دارد.

۲) دانشگاه گوئلف (University of Guelph)

دانشگاه گوئلف
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۶۰۰-۵۹۱
میانگین شهریه ۳.۹۷۹ تا ۱۴.۸۲۹ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب کارشناسی تاریخ هنر (BA in Art History) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) کارشناسی علوم کامپیوتر(B.Sc. in Computer Science) کارشناسی ارشد مطالعات بالینیM.Sc. in) Clinical Studies)
منطقه گوئلف
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۶۰۰-۵۹۱

دانشگاه گوئلف یکی از بهترین دانشگاه های ارزان کانادا محسوب می‌شود.این دانشگاه، برنامه‌های متعددی در سطوح دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند. همچنین با تحصیل در این موسسه، می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی آن بهره‌مند شوید.

۳) دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)

دانشگاه کنکوردیا کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۵۶۰-۵۵۱
میانگین شهریه ۶۶۵ تا ۱.۰۳۰ دلار کانادا به ازای هر اعتبار
دوره‌های محبوب کارشناسی ارشد مدیریت زنجیرۀ تأمین (Master of Supply Chain Management)  کارشناسی ارشد علوم کاربردی کامپیوتر Master of Applied Computer Science)) کارشناسی مهندسی هوافضاB.Eng. in) Aerospace)
منطقه مونترال

دانشگاه کنکوردیا با جمعیت کل دانشجویی بیش از ۵۱ هزار نفر، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که برنامه‌هایی مختلف در زمینه‌های مهندسی، اقتصاد، علوم کامپیوتر، بازاریابی و… ارائه می‌کند.

۴) دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۲۴۲
میانگین شهریه ۱۴.۴۵۰ تا ۴۲.۶۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب کارشناسی انسان‌شناسی  ((BA in Anthropology کارشناسی جغرافیا (B.Sc. in Geography) کارشناسی ارشد حسابداریM.Sc. in) Accounting) کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزارM.Sc in) Software Engineering)
منطقه کلگری

دانشگاه کلگری که در لیست دانشگاه های ارزان کانادا برای اپلای قرار دارد، یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی این کشور است که دوره‌های آموزشی فوق‌العاده‌ای به دانشجویان بومی و بین‌المللی خود ارائه می‌کند.

۵) دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)

دانشگاه ساسکاچوان کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۴۷۳
میانگین شهریه ۱۹.۱۳۰ تا ۱۱۸.۰۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب لیسانس علوم اعصاب زیست‌پزشکیB.Sc. in) Biomedical Neuroscience) کارشناسی مهندسی کامپیوترB.Sc. in) Computer Engineering) کارشناسی ارشد علوم کامپیوترM.Sc) (Computer Science
منطقه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که بورسیه‌های متعددی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. این موسسه که به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کانادا شناخته می‌شود و به علت موقعیت‌های تحقیقاتی متعدد خود مشهور است.

۶) دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۱۱۰
میانگین شهریه ۱.۳۰۰ تا ۵.۰۰۰ دلار کانادا به ازای هر اعتبار
دوره‌های محبوب کارشناسی مهندسی عمرانB.Sc. in Civil) Engineering) کارشناسی ارشد بهداشت دندان (M.Sc in Dental Hygiene) کارشناسی مهندسی مکانیکM.Eng in) Mechanical engineering)
منطقه ادمونتون

دانشگاه آلبرتا نیز یکی از محبوب‌ و ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که به دانشجویان خود، فرصت‌های شغلی برجسته‌ای ارائه می‌کند.

۷) دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (University of Northern British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۱۴۰۰-۱۲۰۱
میانگین شهریه ۱۱.۰۰۰ تا ۲۶.۰۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب کارشناسی ارشد علوم بهداشتی M.Sc in Health Science)) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)
منطقه پرنس جورج

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی که سطوح تحصیلی مختلفی را در طیف گسترده‌ای از رشته‌های متنوع ارائه می‌کند، در سال ۲۰۲۲ در لیست دانشگاه های ارزان کانادا برای دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است.

۸) دانشگاه وینیپگ (University of Winnipeg)

دانشگاه وینیپگ کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۷۰۰-۶۵۱
میانگین شهریه ۱۰.۰۰۰ تا ۲۷.۰۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) دورۀ مدیریت کسب‌وکار (BBA) کارشناسی شیمی (B.Sc. in Chemistry) کارشناسی ارشد علوم کاربردی کامپیوتر (M.Sc in Applied Computer Science)
منطقه وینیپگ

دانشگاه وینیپگ، یکی از بهترین مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی است و همچنین از ارزان ترین دانشگاه های کانادا شناخته می‌شود. جالب است بدانید که شهریۀ این دانشگاه، بسیار کمتر از میانگین ملی کانادا است.

۹) دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

دانشگاه اتاوا کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۲۳۷
میانگین شهریه ۲۵.۰۰۰ تا ۷۷.۰۰۰ دلار کانادا در سال
دوره‌های محبوب دورۀ مدیریت کسب‌وکار (BBA) کارشناسی بیوشیمی (B.Sc. in Biochemistry) کارشناسی ارشد نوآوری و کارآفرینی  (M.Sc in Innovation and Entrepreneurship)
منطقه اتاوا

دانشگاه اتاوا که میزبان ۴۰ هزار دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان است، برنامه‌های تحصیلی متعددی را به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌کند و به عنوان یکی ارزان ترین دانشگاه های کانادا شناخته می‌شود.

۱۰) دانشگاه براندون (Brandon University)

دانشگاه براندون کانادا
رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳ ۲۰۶۳
میانگین شهریه ۵.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰ دلار کانادا به ازای ۹ ساعت اعتبار
دوره‌های محبوب کارشناسی موسیقی (BA in Music) کارشناسی شیمی (B.Sc. in Chemistry) کارشناسی ارشد بازرگانی و حسابداری (M.Sc in Business and Accounting)
منطقه مانیتوبا

دانشگاه براندون، یک دانشگاه کوچک واقع در ایالت مانیتوبا است که برنامه‌های تحصیلی زیادی به دانشجویان بومی و بین‌المللی ارائه می‌کند.

ارزان ترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا

بعضی از دانشگاه‌های کانادا آموزش‌های باکیفیت خود در زمینۀ پزشکی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به دانشجویان ارائه می‌کنند. اگرچه هزینۀ تحصیل در رشته پزشکی در کانادا برای دانشجویان بومی کمتر از دانشجویان بین‌المللی است، بسیاری از دانشکده‌های پزشکی بورسیه‌های تحصیلی متعددی دارند که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش هزینۀ تحصیل خود استفاده کنید.

در جدول زیر، تعدادی از ارزان ترین دانشگاه های پزشکی کانادا به همراه میانگین شهریۀ آن‌ها برای دانشجویان بین‌المللی، معرفی شده است:

لیست گران ترین دانشگاه‌های کانادا

اگرچه هزینۀ تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مقرون‌به‌صرفه است، شهریۀ دانشگاه‎‌های مختلف این کشور با یکدیگر تفاوت دارد و سالانه افزایش پیدا می‌کند. رشته، مقطع تحصیلی، محل و اندازۀ دانشگاه نیز از عوامل دیگری هستند که روی این هزینه تأثیر می‌گذارند. گران ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی، عبارتند از:

لیست رشته‌های ارزان در کانادا

در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحدۀ آمریکا یا استرالیا، هزینۀ تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بسیار مقرون‌به‌صرفه است. با این حال بسته به ایالت یا برنامۀ تحصیلی موردنظر خود، ممکن است که تفاوت‌هایی در شهریۀ دانشگاه‌های این کشور مشاهده کنید. در ادامه، برخی از رشته های ارزان در کانادا را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، معرفی می‌کنیم.

تحصیل دانشجویان در ارزان ترین دانشگاه های کانادا

شهریۀ دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی

محدودۀ شهریۀ دانشگاه‌ها برای مقطع کارشناسی، از ۵۵۰ تا ۳۰.۰۰۰ دلار کانادا در سال متغیر است. برخی از رشته‌های محبوب و نسبتاً ارزان برای تحصیل در این کشور، عبارتند از:

  • کسب‎‌وکار و مدیریت: ۵۵۰ تا ۵۶.۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات: ۱.۵۳۵ تا ۵۵.۵۰۰ دلار کانادا در سال
  • مهندسی و فناوری: ۱.۳۵۰ تا ۵۵.۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • علوم اجتماعی: ۱.۰۲۵ تا ۵۶.۰۰۰ دلار کانادا در سال
  • علوم طبیعی: ۱.۷۸۰ تا ۵۳.۰۰۰ دلار کانادا در سال

شهریۀ دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

محدودۀ شهریۀ دانشگاه‌ها برای این مقطع، از ۱.۰۷۵ تا ۶۵.۰۰۰ دلار کانادا تغییر می‌کند. شهریۀ محبوب‌ترین رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، به شرح زیر است:

  • کسب‌وکار و مدیریت: ۲.۱۵۰ تا ۵۲.۷۰۰ دلار کانادا در سال
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات: ۲.۱۵۰ تا ۵۲.۵۰۰ در سال
  • مهندسی و فناوری: ۲.۱۵۰ تا ۵۲.۵۰۰ در سال
  • پزشکی و بهداشت: ۲.۱۵۰ تا ۵۸.۳۰۰ دلار کانادا در سال
  • علوم اجتماعی: ۲.۱۵۰ تا ۳۷.۰۰۰ دلار کانادا در سال

آیا مدرک تحصیلی دانشگاه‌های ارزان کانادا اعتبار کمتری دارد؟

خیر! مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا به دلیل کیفیت آموزشی مؤسسات این کشور شناخته و در سراسر جهان پذیرفته‌شده است. بسیاری از دانشگاه های ارزان کانادا که در این مقاله معرفی شده‌اند، شهرتی بین‌المللی دارند و حتی برخی از آن‌ها به عنوان بهترین دانشگاه‌های سراسر جهان رتبه‌بندی شده‌اند.

شرایط و مدارک لازم اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، مشروط به اینکه واجد شرایط پذیرش در دانشگاه مدنظر خود باشید، به‌راحتی می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اپلای کنید. برخی از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ارزان کانادا، عبارتند از:

  • ریزنمرات دبیرستان؛
  • پاسپورت و ویزای تحصیلی؛
  • انگیزه‌نامه (SOP)؛
  • توصیه‌نامه؛
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی؛
  • نتایج آزمون‌های ورودی (در صورت وجود).

اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که مقالۀ صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا با آکادمی اپلای را به‌دقت مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای ارشد، کارشناسی و دکتری را معرفی کرده‌ایم. این مؤسسات دانشجویان بین‌المللی زیادی را از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و با شهریۀ کمتر از میانگین جذب می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید دربارۀ برنامه‌های مربوط به کمک‌هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های تحقیقاتی هر یک از این دانشگاه‌ها و شرایط دریافت آن‌ها تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ کالج‌ها و دانشگاه های ارزان کانادا که با نیازها و اهداف علمی شما تناسب دارند، می‌توانید با مشاوران آکادمی اپلای تماس بگیرید و مشاورهٔ رایگان داشته باشید.

سوالات متدوال:

۱) کدام دوره‌های دانشگاه‌های کانادا برای اخذ مدرک دیپلم ارزان‌تر هستند؟

برخی از دوره‌های ارزان دیپلم برای دانشجویان بین‌المللی، عبارتند از:
• حسابداری؛
• بازاریابی؛
• مدیریت پروژه؛
• مدیریت زنجیرۀ تأمین؛
• مدیریت تجارت بین‌الملل.

۲) آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به‌صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند؟

خیر. گزینه‌ای برای تحصیل رایگان دانشجویان بین‌المللی در این کشور وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید از ارزان ترین دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید و از بورسیه‌های ارائه‌شده توسط کالج‌ها و مؤسسات آموزشی مختلف این کشور، بهره‌مند شوید.

۳) چه دوره‌هایی بین دانشجویان بین‌المللی کانادا محبوب‌تر هستند؟

بهترین و محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، عبارتند از:
• تجارت و امور مالی؛
• علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات؛
• رسانه و روزنامه‌نگاری؛
• علوم زیستی؛
• پزشکی؛
• روانشناسی و منابع انسانی.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند