Search
Close this search box.

پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا چیست؟

درصورتی که قصد رفتن به کشوری را داشته باشید که در ایران سفارت ندارد، واژه پیکاپ ویزا و یا پیکاپ پاسپورت به میان آورده می‌شود. در این میان زمانی که فرد وقت و هزینه سفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه و یا دبی را ندارد که خود مستقیم از سفارت آن کشور ویزا را دریافت کند، این کار را از طریق یک نماینده پیگیری می‌کند.

این نماینده فردی حقیقی یا حقوقی است که از آن فرد وکالت دریافت ویزا و الصاق آن به پاسپورت شخصی را دارد. به‌عبارت دیگر یک شرکت یا یک فرد به وکالت از شما در کشوری دیگر به سفارت مدنظرتان مراجعه کرده و پاسپورت‌تان را تحویل می‌دهد، سپس آن سفارت ویزای شما را به پاسپورتتان الصاق می‌کند و بازمی‌گرداند.

در معنی لغوی واژه پیکاپ (Pickup) به معنای برداشتن و تحویل‌گرفتن است. در اصطلاح پیکاپ ویزا منظور فرآیندی است که یک فرد از طریق واسط ویزای خود را به پاسپورتش الصاق می‌کند. دو واژه پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت معنی یکسانی دارند. منتها بیان کلمه پیکاپ پاسپورت آمریکا اشتباه است چرا که نماینده شما، پاسپورتتان را پیکاپ می‌کند، نه ویزای کشور آمریکا را. اما کلمه پیکاپ ویزای آمریکا با توجه به توضیحات بالا دارای معنی است.

مزایای پیکاپ ویزا چیست؟

اینجا با مفهوم پیکاپ ویزا به طورکامل آشنا شدیم. شاید برای شما سوال باشد چرا خود فرد به کشور مورد نظر که سفارت در آنجا هست سفر نکند و از یک نماینده قانونی کمک بگیرد؟ در این بخش با مطرح کردن مزایای پیکاپ ویزا به این سوال پاسخ خواهیم داد.

  • مقرون به‌صرفه بودن
    بله، درست خوانده‌اید! اگر انتخاب شما برای دریافت و الصاق ویزا به پاسپورتتان سفر به کشور مورد نظر باشد، هزینه سفر خیلی بیشتر از هزینه استفاده از روش پیکاپ پاسپورت است. سفر به کشور دیگر شامل هزینه‌های پرواز، مکان اقامت، خورد و خوراک و حمل‌ونقل است. در روش پیکاپ ویزا شما تنها هزینه انجام خدمات را پرداخت می‌کنید که بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.
  • صرفه‌جویی در زمان
    برای گرفتن ویزا در کشور دیگر قطعا نیازمند اختصاص زمان برای سفر به آن کشور هستید. علاوه بر اینکه ممکن است برای گرفتن مرخصی یا ترک کارتان به مشکل بخورید زمان را نیز از دست خواهید داد. استفاده از روش پیکاپ ویزا به شما این امکان را می‌دهد در کنار انجام کارهای اصلی مهاجرت، زمان خود را اتلاف نکنید.

برای کدام کشورها باید درخواست پیکاپ پاسپورت داد؟

در حال حاضر برای سه کشور کانادا، انگلیس و آمریکا می‌توان پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت را انجام داد. از آنجایی که این سه کشور در ایران سفارت ندارند برای دریافت ویزا باید به نزدیکترین سفارت در همسایگی کشورمان مراجعه کنیم.

پیکاپ ویزای کانادا از طریق ترکیه، ارمنستان و امارات، پیکاپ ویزای انگلیس از طریق ترکیه و پیکاپ ویزای آمریکا از طریق ترکیه، ارمنستان و امارات انجام می‌شود.

شرایط و مدارک و مراحل درخواست پیکاپ پاسپورت

برای سپردن پیکاپ ویزا به آژانس‌ها حتما مطمئن شوید که از پلیس مهاجرت دارای مجوز هستند و با وعده هزینه کمتر مبادا مدارک شما را از راه‌های غیرقانی به کشور دیگر ببرند و پاسپورت تان دچار مشکل شود. مدارک پیکاپ ویزا با توجه نوع ویزای شما، کشور مبدا، کشور مقصد و کشور واسط متفاوت خواهد بود ولی در حال کلی مدارک زیر نیاز است:

  • مدارک شناسایی موردنیاز
  • مدارک شناسایی شخصی فرد
  • فرم وکالت
  • ارائه وکالت‌نامه به شخص یا دفتر حقوقی موردنظر با استناد به امضا و اثر انگشت متقاضی
  • حداقل ۲ قطعه عکس
  • عکس‌ها معمولاً باید در سایز ۵×۷ باشند و پشت‌نویسی شوند.
  • رسید انگشت‌نگاری
  • پس از انجام انگشت‌نگاری به شما رسیدی داده می‌شود که باید در حفظ آن کوشا باشید.
  • پرینت ایمیل سفارت
  • از طرف اداره مهاجرت یا همان سفارت برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که باید اطلاعاتی اعم از نام و نام خانوادگی به طور کامل، قد، رنگ چشم، آدرس، شماره‌ تلفن و ایمیل را در آن وارد کنید. این ایمیل را باید پرینت بگیرید و به نماینده خود تحویل دهید.
  • اصل پاسپورت
  • پاسپورت شما باید حداقل ۷ ماه تا یک سال اعتبار داشته باشد و امضا شود.

برای بررسی دقیق مدارک لازم و نحوه تحویل آن‌ها با موسسه آکادمی اپلای در تماس باشید تا وکلای ما علاوه‌بر راهنمایی، در اسرع وقت پیکاپ ویزا را برایتان انجام دهند.

هزینه اخذ پیکاپ ویزا چقدر است؟

هزینه دقیق پیکاپ پاسپورت می‌تواند به عواملی هم چون هزینه خدمات سفارت و شرکت کارگزار ویزا بستگی داشته باشد. البته گفتیم اگر خودتان بخواهید پاسپورت را به سفارت ببرید باید هزینه رفت‌وآمد را هم در این فهرست بگنجانید. پیشنهاد ما استفاده از سرویس پیکاپ ویزای آژانس تحصیلی آکادمی اپلای است تا با استفاده از آن در هزینه‌های مالی و وقت‌تان به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

مدت زمان صدور پیکاپ پاسپورت چقدر است؟

در صورتی که از زمان سپری‌شده برای تحویل مدارک‌تان به نماینده چشم پوشی کنیم، صدور آن به طور معمول بین ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز دارد. پس از صدور و انجام فرایند پیکاب، ویزایتان با اولین پرواز به کشور مبدا آمده و به شما تحویل داده می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با روند پیکاپ ویزا و تفاوت آن با پیکاپ پاسپورت آشنا کنیم. درصورتی که برای دریافت ویزای خود نیاز به استفاده از خدمات پیکاپ پاسپورت دارید با متخصصین ما در موسسه آکادمی اپلای تماس بگیرید تا به صورت امن و سریع الصالق ویزا به پاسپورتتان را انجام دهند.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند