Search
Close this search box.

بیزینس اسکول های کانادا

تاثیر نوسانات بازار و اقتصاد در دنیا روی ترندهای تحصیلی هم تاثیرات قابل‌ملاحظه‌ای داشته است و باعث شده افراد بیش‌ از پیش به ادامه‌تحصیل در رشته‌هایی با مرکزیت کسب و کار روی آورند. ایرانیان هم از این روند مستثنا نبوده‌اند. بنابراین عده‌ای با داشتن یک تیر و دو نشان تصمیم می‌گیرند مهاجرت تحصیلی کنند و در دانشگاه هم یک رشتهٔ پولساز و پول‌محور بخوانند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که مهاجرت به کانادا به قصد ادامه تحصیل در مدارس کسب و کار این کشور را بررسی می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا پایان این مقاله همراه آکادمی اپلای باشید:

مزایای تحصیل در بیزنس اسکول های کانادا

دلایل زیادی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد. دلایلی که هر یک از آن‌ها کافی است تا دانشجویی را متقاعد کند ادامهٔ کتاب زندگی تحصیلی‌اش را در یکی از بیزنس اسکول‌های کانادا بنویسد.

دوره‌های این مدارس کارآمد و جامع هستند. علاوه بر تنوع رشته‌ای که در حوزه بیزنس وجود دارد، طرح درس هر رشته طوری برنامه‌ریزی شده است که بیشترین فایده را برای آیندهٔ شغلی دانشجو داشته باشد. علاوه بر این، دوره‌های کارآموزی درنظر گرفته‌شده نیز می‌تواند به پیشرفت عملی و نظری متقاضیان کمک کند.

در مورد دوره‌های کارآموزی صحبت کردیم که دانشجو را برای فعالیت واقعی در دنیای پس از فارغ‌التحصیلی آماده می‌کند چون فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدسازی پیش روی خروجی‌های بیزنس اسکول های کانادا هستند. درآمد این رشته‌ها نیز می‌تواند برای عده‌ای انگیزهٔ خوبی محسوب شود. به طور مثال، یک حسابدار در کانادا سالانه حدود ۴۵.۰۰۰ دلار کانادا و یک تحلیلگر اقتصادی حدود ۵۶.۰۰۰ دلار کانادا درآمد دارد. وسوسه‌کننده نیست؟

دیگر مزیت تحصیل در بیزنس اسکول های کانادا بافت فرهنگی، مهاجرپذیر و چندملیتی این کشور است که برای متقاضیان فرصت تعامل، یادگیری و کارکردن با طیف وسیعی از افراد مختلف را فراهم می‌کند. این تنوع فرهنگی در کنار مدارک کانادایی، هویت حرفه‌ای شما را طوری شکل خواهد داد که در بازار ملی و بین‌المللی حتما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهید داشت.

تفاوت بیزینس اسکول با دانشگاه را در این مقاله بخوانید:

رشته های ارائه شده در مدرسه کسب و کار کانادا

رشته‌های مختلفی در زیرشاخهٔ بیزنس هستند که می‌توان در مدارس کسب و کار کانادا آن‌ها را دنبال کرد. مهم‌ترین این رشته‌ها عبارتند از:

رشته‌های متداول در بیزنس اسکول های کانادا
بانکداری در کانادا مدیریت کسب و کار در کانادا منابع انسانی در کانادا لجستیک در کانادا
اجرای کسب و کار در کانادا کارآفرینی در کانادا نوآوری در کانادا مدیریت تفریحات در کانادا
تحلیل کسب و کار در کانادا مدیریت رویداد در کانادا کسب و کار بین‌الملل در کانادا مدیریت زنجیره تامین در کانادا
اقتصاد کسب و کار در کانادا مدیریت مهمانداری در کانادا رهبری در کانادا گردشگری در کانادا

بهترین بیزینس اسکول های کانادا

اولین بیزنس اسکول های کانادا حدود ۱۰۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کردند و جامعهٔ هدفشان حسابداران و اقتصاددان‌ها بود. تحولاتی که در دنیای کسب‌وکار رخ داده این مدارس را هم بی‌نصیب نگذاشته است و این روزها با طیف وسیعی از رشته‌ها و دانشکده‌ها مواجهیم که در ارائهٔ خدمات باکیفیت با یکدیگر رقابت می‌کنند. در ادامهٔ این مطلب نگاهی داریم به بهترین مدارس کسب و کار کانادا:

مدرسه مدیریت راتمن (Rotman School of Management)

  1. مدرسه مدیریت راتمن (Rotman School of Management)
    این مدرسه که به افتخار اصلی‌ترین فرد خیرش جوزف ال. راتمن نام‌گذاری شده است سالانه بیش از ۳۰۰۰ دانشجو دارد. مدرسهٔ مدیریت راتمن بیش از ۹۰ رشتهٔ انتخابی به دانشجوها ارائه داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تجربهٔ تحصیل‌شان را طبق برنامه‌های شغلی‌شان در آینده شخصی‌سازی کنند. با توجه به رنک بالای این دانشکده، متقاضیان به نمرهٔ آزمون GMAT بالای ۶۶۰ احتیاج دارند. فارغ‌التحصیلان این دانشکده به بیزنس‌های بزرگی چون آمازون و مرسدس بنز می‌پیوندند و آیندهٔ شغلی درخشانی در انتظارشان است.
  2. مدرسه کسب و کار اسمیت در دانشگاه کویینز (Smith School of Business at Queen’s University)
    مدرسه کسب و کار اسمیت در دانشگاه کویینز اونتاریو واقع شده است در شش حوزهٔ کلی فعالیت می‌کند: اقتصاد پایدار، تحلیل مشتریان، سرمایه‌گذاری اقتصادی، تاثیرات اجتماعی، گزارش‌دهی و حرفه‌ای‌گری و تحقیقات کسب‌و‌کار. اخذ پذیرش از این مدرسه آسان نیست اما کسانی که این مرحلهٔ تحصیلی را با موفقیت پشت سر می‌گذرانند چشم‌انداز شغلی درخشانی پیش رو دارند.
  3. مدرسه کسب و کار ایوی (Ivey Business School)
    یکی از ویژگی‌های این مدرسهٔ برجسته که در اونتاریو واقع شده، تدریس علم کسب‌وکار از راه مسائل دنیای واقعی و مطالعات موردی است. آموزش‌های کاربردی این مرکز باعث شده ۹۱ درصد فارغ‌التحصیلان آن جذب بازار کار شوند و درآمد سالانه ۱۱۵ هزار دلاری را تجربه کنند. علاوه بر این، گنجاندن دوره‌های تربیت مدرس در دوره‌های دکتری مدرسه کسب و کار ایوی باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان ایوی جزء استادان برجسته کسب و کار باشند و دانسته‌های خود را به نسل جوان‌تر منتقل کنند.
  4. دانشکده مدیریت دساتلز مک‌گیل (McGill Desautels Faculty of Management)
    یکی از برترین مدارس کسب‌وکار کانادا که در مونترال واقع شده این مرکز آموزشی است. استانداردهای پذیرش بالا از جمله نمره GMAT ۶۷۰ باعث شده جمعی از افراد نخبه در این مرکز مشغول یادگیری و هم‌افزایی باشند. ساکنین کبک می‌توانند در دوره‌های سه ساله و ساکنین دیگر نقاط کانادا و دانشجویان بین‌المللی در دوره‌های چهارساله در ۱۲ رشته و ۱۴ گرایش متفاوت کسب‌وکار ادامه تحصیل دهند.
  5. مدرسه کسب و کار شولیش (Schulich School of Business)
    مدرسه شولیش با داشتن یک پردیس ماهواره‌ای در حیدرآباد هند و دفاتری در چین، کره‌جنوبی و روسیه جزء بین‌المللی‌ترین مدارس کسب و کار کاناداست. برای این مدرسه نیز داشتن حداقل نمرة GMAT ۵۵۰ ضروری است. تخصص‌های مختلفی چون اقتصاد حسابداری، مدیریت عملیات و مطالعات اقتصاد خانواده برای دانشجویان کارشناسی ارائه می‌شود. از آنجا که برای دانشجویان این رشته زمان فاکتور مهم‌تری است تعدادی از رشته‌ها در مقطع ارشد به صورت فشرده و یکساله و دوره‌های عادی به صورت پاره‌وقت و ۲۴ ماهه ارائه می‌شوند.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش از بیزینس اسکول های کانادا

تحصیل در مدارس کسب و کار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بسیار رضایت‌بخش است اما با توجه به جو سنگین رقابتی، اخذ پذیرش کار چندان ساده‌ای نیست. برای موفقیت در این فرآیند لازم است مدارک زیر را داشته باشید:

  • مدرک دیپلم یا کارشناسی؛
  • نمرهٔ زبان؛
  • نمرهٔ آزمون GRE (حداقل ۳۲۰) یا GMAT (میانگین ۵۵۰ متغیر با توجه به دانشکده و رشته)؛
  • سابقهٔ‌ کار (داشتن حداقل ۳ سال سابقهٔ‌ کار مرتبط مزیت مهمی محسوب می‌شود)؛
  • ویزای تحصیلی کانادا.

علاوه بر مدارک متداولی که بالا ذکر شد دانشجویان بین‌الملل لازم است گواهی ریزنمرات، هدف‌نامه، توصیه‌نامه، پاسپورت معتبر، و گواهی تمکن مالی نیز آماده کرده باشند. نسخهٔ ترجمه‌ رسمی‌ مدارک فوق‌الذکر را به خاطر داشته باشید.

ددلاین پذیرش از بیزینس اسکول های کانادا

آغاز نیمسال پاییز اواخر آگوست و اوایل شهریور است. همچنین نیمسال زمستان در ماه ژانویه آغاز می‌شود و بعضی دانشکده‌ها ترم تابستانی دارند که آغاز آن در ماه آپریل است. فرآیند اخذ پذیرش از بیزنس اسکول‌ها با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است. همچنین حداقل سه ماه زمان برای اخذ ویزای دانشجویی درنظر بگیرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از انتخاب رشته و دانشگاه موردنظرتان، تاریخ‌های مهم را از وبسایت بیزنس اسکول موردنظرتان بررسی کنید.

تحصیل در بیزینس اسکول های کانادا

هزینه های تحصیل در مدارس کسب و کار کانادا

هزینه‌های تحصیل در مدارس کسب و کار کانادا، به خصوص مدارسی که رنکینگ بالایی دارند ممکن است سرسام‌آور باشد. شهریه قطعا با توجه به رشته، دانشگاه و مقطع متغیر است اما انتظار شهریهٔ سالانه‌ای حدود ۲۰.۰۰۰ دلار کانادا را داشته باشید. ادامه تحصیل در MBA گران‌تر از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد است. به طور مثال، دانشگاه تورنتوی کانادا برای دو سال MBA برای دانشجویان بومی ۹۲.۵۰۰ دلار کانادا و برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۲۷.۹۰۰ دلار کانادا تعیین کرده است. قبل از اینکه با دیدن قیمت‌ها منصرف شوید یادآوری می‌کنیم که همیشه کمک‌هزینه‌های اقتصادی و مناسبی برای دانشجوهای بین‌المللی وجود دارد.

مدرک زبان معتبر برای پذیرش در بیزینس اسکول های کانادا

برای کانادا هم مانند سایر کشورهای انگلیسی‌زبان،‌ اکثر آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی معتبرند. برای اخذ پذیرش در مدارس کسب و کار کانادا به یکی از مدارک زیر با این نمره‌ها احتیاج دارید:‌

حداقل نمره آزمون
۵.۵ آیلتس
۱۰۰-۸۰ تافل
۵۰ پی‌تی‌ای  (PTE)

دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید مدرک GRE یا GMAT نیز داشته باشند که حداقل نمرهٔ‌ مورد نیاز به این صورت است:

حداقل نمره آزمون
۵۵۰ GMAT
۳۲۰ GRE

شرایط کار و اقامت بعد از تحصیل در مدارس کسب و کار کانادا

برای فارغ‌التحصیلان مدارس کسب‌ و کار کانادا فرصت‌های شغلی متعدد با درآمدهای بالا وجود دارد. به طور مثال، حسابرس خارجی حدود ۶۲.۰۰۰ دلار کانادا، مدیر توسعه کسب و کار ۷۵.۰۰۰ دلار کانادا، نیروی اجرایی بازاریابی ۶۰.۰۰۰ دلار کانادا و دیتا ساینتیست حدود ۸۷.۰۰۰ دلار کانادا در سال درآمد خواهند داشت.

وضعیت اقامت پس از تحصیل در Business School Canada

ویزای دانشجویی ۹۰ روز بعد از پس از فارغ‌التحصیلی منقضی می‌شود؛ حتی اگر تاریخ انقضای ویزای تحصیلی نرسیده باشد. بنابراین، اگر بعد از پایان تحصیلتان قصد اقامت در کانادا را دارید باید حتما ویزای خود را تبدیل وضعیت کنید. برای آگاهی از فرآیند تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای ویزیتور یا انواع ویزاهای کاری و گزینه‌های پیش رویتان فقط یک تماس با مشاوران ما در آکادمی اپلای فاصله دارید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین بیزنس اسکول های کانادا آشنا کنیم و شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش، مدارک زبان موردنیاز و ددلاین ثبت‌نام را ارائه دهیم. امیدواریم با خواندن این متن دید جامعی از اعزام دانشجو به کانادا به بهانهٔ ادامه تحصیل در مدارس کسب‌ و کار کانادا به دست آورده باشید. همراه تصمیم‌گیری‌های شما هستیم تا ابهامات احتمالی شما دربارهٔ بیزنس اسکول های این کشور مرتفع شود. با آکادمی اپلای تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند