Search
Close this search box.

اپلیکیشن فی چیست؟و شرایط پرداخت آن چگونه است؟

به‌غیر از مبلغ شهریه، برای ارسال درخواست به دانشگاه‌های معتبر دنیا باید مبالغ دیگری را نیز پرداخت کنید و از قبل برای آن‌ها آمادگی مالی لازم را داشته باشید. اپلیکیشن فی یکی از مواردی است که اگر از مبلغ و شرایط آن اگاه نباشید ممکن است در روند ارسال درخواست پذیرش دچار مشکل شوید. در این مقاله شما را با اپلیکیشن فی و جزئیات مهم آن آشنا می‌کنیم.

اپلیکیشن فی چیست؟

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، ابتدا باید تمامی مدارک خود را مطابق با نیاز دانشگاه مورد نظر آماده و از طریق وب سایت ارسال کنید. در این مرحله قبل از نهایی‌شدن درخواست لازم است هزینه‌ای را پرداخت کنید تا دانشگاه مورد نظر مدارک شما را دریافت و بررسی کند، به این هزینه در اصطلاح اپلیکیشن فی(Application Fee) گفته می‌شود.

بعد از تأیید پرداختی، درخواست شما تکمیل می‌شود و در صف بررسی دانشگاه مورد نظرتان قرار می‌گیرد. یکی از اهداف دانشگاه‌ها برای گرفتن این هزینه جلوگیری از ارسال درخواست‌های بدون برنامه‌ریزی و مکرر متقاضیان است. در بسیاری از موسسات این هزینه غیرقابل استرداد است.

تفاوت اپلیکیشن فی با ادمیشن فی

برای دانستن تفاوت اپلیکیشن فی با ادمیشن فی (Admission Fee) لازم است تعریف دقیقی هم از ادمیشن فی داشته باشیم. یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها برای پذیرش این است که دانشجویان همزمان به چند دانشگاه درخواست خود را ارسال می‌کنند و در صورت پذیرفته‌شدن توسط چندین دانشگاه یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این روند برای دانشگاهی که زمان خود را برای بررسی پرونده متقاضی گذاشته است هزینه‌ مالی و غیر مالی دارد و باعث ایجاد اختلال در پذیرش دیگر متقاضیان می‌شود.

به همین دلیل برخی از دانشگاه‌ها به‌غیر از هزینه ثبت درخواست یا همان اپلیکیشن فی، هزینه‌ی دیگری را با عنوان هزینه دیپازیت فی یا ادمیشن فی(Deposit fee/Admission fee) نیز درخواست می‌کنند. بر خلاف اپلیکیشن فی، هزینه ادمیشن فی به نوعی ودیعه یا بیعانه است و معمولا بعد یک ترم از تاریخ ثبت‌نام حضوری در دانشگاه به متقاضی پذیرش‌شده عودت داده می شود.

هزینه اپلیکیشن فی چقدر است؟

هزینه اپلیکشن فی در هر دانشگاه و کالجی متفاوت است. هر چه رتبه یک دانشگاه بالاتر باشد ممکن است application Fee نیز بیشتر شود. همچنین مواردی چون کشور مقصد، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، برنامه انتخابی تحصیلی (تمام وقت یا نیمه وقت) بر میزان این هزینه مؤثر است. به طور مثال هزینه اپلیکیشن فی برای مقطع کارشناسی ارشد از مقطع کارشناسی بیشتر است.

در مجموع میانگین هزینه اپلیکیشن فی معمولا بین ۵۰ الی ۱۶۰ دلار آمریکا است و همانطور که گفته شد در اکثر دانشگاه‌ها برگشت داده نمی‌شود. برای آگاهی از مبلغ دقیق اپلیکیشن فی، باید به وبسایت دانشگاهی که می‌خواهید برای آن اپلای کنید مراجعه کرده و در بخش Admission Requirements اطلاعات مربوط به این هزینه را پیدا کنید.

جالب است بدانید در این میان دانشگاه‌هایی هستند که بدون نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی درخواست شما را بررسی می‌کنند. با یک جستجوی ساده در گوگل به فهرست این دانشگاه‌ها می‌توانید دسترسی داشته باشید. اگر زمان برای انجام این کار را ندارید، همین حالا با ما تماس بگیرید تا بعد از ارزیابی شرایط شما، مناسب‌ترین دانشگاه را برایتان انتخاب کنیم.

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های اروپا

دانشگاه‌های اروپا در مقایسه با دانشگاه‌ها و کالج‌های ایالات متحده و کانادا اپلیکیشن فی کمتری دریافت می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر اتحادیه اروپا حدود ۶۰ یورو بابت اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند. این هزینه‌ می‌تواند برای کسانی که به طور همزمان برای چندین دانشگاه درخواست می‌دهند گران باشد.

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا

هزینه درخواست برای دانشگاه‌های کانادا بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار کانادا است. این مبالغ غیرقابل استرداد هستند، به این معنی که اگر انتخاب نشدید، یا نمی‌خواهید پیشنهاد خود را در یک کالج خاص تأیید کنید، پس از پرداخت هزینه درخواست را پس نخواهید گرفت.

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های آمریکا

اپلیکیشن فی برای دانشگاه‌های آمریکا بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار متغیر است. به طور کلی، وقتی دانشجویان برای چندین کالج درخواست دهند این هزینه می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار برای آن‌ها هزینه‌بر باشد.

اپلیکیشن فی دانشگاه‌های استرالیا

اکثر دانشگاه‌های استرالیا برای اپلیکیشن فی مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار استرالیا دریافت می‌کنند و این هزینه غیر قابل استرداد است.

 

پرداخت اپلیکیشن فی چگونه است؟

برای پرداخت اپلیکیشن فی ابتدا باید مدارک و فرم آنلاین درخواست پذیرش را پر کنید سپس بعد از گذراندن این مرحله، قسمت اپلیکیشن فی برای شما نمایش داده می‌شود که باتکمیل اطلاعات لازم می‌توانید هزینه را پرداخت کنید.

برای پرداخت این هزینه در اکثر مواقع نیاز به حساب‌های بین‌المللی دارید که در ایران در دسترس نیستند. لذا متقاضیان عزیز یا باید از آشنایان خود در کشورهای دیگر کمک بگیرند یا از موسساتی که خدمات پرداخت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند به‌عنوان واسط استفاده کنند. لازم به یادآوری است که مشتریان گرامی آکادمی اپلای دغدغه‌ای برای پرداخت‌های بین‌المللی خود نخواهند داشت و تیم مالی ما هرگونه واریزی را به سرعت برای آن‌ها انجام خواهد داد.

ددلاین پرداخت اپلیکیشن فی

دقت کنید برای پرداخت اپلیکیشن فی در ددلاین مشخص‌شده اقدام لازم را انجام دهید. در صورتی که بعد از ددلاین تعیین‌شده پرداخت خود را تکمیل کنید، مدارک و درخواست شما بررسی نخواهد شد. این ددلاین برای هر دانشگاه و هر برنامه تحصیلی متفاوت است. با مراجعه به وب سایت دانشگاه مد نظرتان می‌توانید از این ددلاین آگاه شوید.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله گفته شد اهمیت اپلیکیشن فی به حدی است که اگر از آن غافل شوید ممکن است درخواست شما بررسی نشود و از روند پذیرش برای ترم مدنظرتان عقب بمانید. چنانچه بعد از مطالعه کامل این مقاله همچنان نیاز به راهنمایی در پرداخت اپلیکیشن فی را دارید می‌توانید با وکلای ما در آژانس تحصیلی آکادمی اپلای در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند