Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟ مزایا و معایب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

استرالیا و کانادا، دو کشور بسیار پرمخاطب برای مهاجرت، به ویژه برای ایرانیان هستند. سیستم آموزشی بسیار قوی و معتبر، موقعیت‌های شغلی فراوان، سطح بالای رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی و انگلیسی‌زبان بودن هر دو کشور، از جمله مهم‌ترین دلایل مهاجرت به استرالیا یا کانادا است.

متقاضیان مهاجرت به این کشورها، ممکن است در مواقعی نیز، شرایط مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری به هر دو کشور را داشته باشند و در نهایت، با این سوال روبرو شوند که مهاجرت به استرالیا بهتر است یا کانادا؟ جدا از دلایل شخصی برای انتخاب هر یک از این دو کشور برای مهاجرت، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر روی تصمیم شما برای مهاجرت به یکی از این دو مقصد، تاثیرگذار باشند. در این مطلب، به بررسی این عوامل، در کنار مطرح‌کردن مزایا و معایب مهاجرت به کانادا یا استرالیا خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا، یکی از خوش آب‌وهواترین کشورهای نیمکره جنوبی است که از ۴ طرف با آب محصور شده و ششمین کشور پهناور جهان نیزمحسوب می‌شود. جمعیت این کشور، حدود ۲۶ میلیون نفر است و از نظر مهاجرپذیری، یکی از بهترین گزینه‌های برای نیروی متخصص خواهد بود. بین مهاجرت به استرالیا یا کانادا، استرالیا یکی از مقاصد پرمخاطب به ویژه برای ایرانیان است؛ اما، بهتر است پیش از انتخاب این کشور، با مزایا و معایب مهاجرت به آن آشنا شوید.

مزایای زندگی در استرالیا

  • کیفیت بالای زندگی
    بر اساس آمارهای به‌دست آمده از بررسی سطح کیفیت زندگی شهروندان استرالیا، این کشور در جایگاه نهم در میان ۱۹۸ کشور جهان از نظر میزان کیفیت زندگی قرار دارد.
  • خدمات بهداشتی باکیفیت
    یکی از معیارهای مهم که می‌توان به عنوان تفاوت کانادا و استرالیا در نظر گرفت، کیفیت بالای خدمات بهداشتی درمانی در استرالیا است که بر اساس قوانین دولتی، به شهروندان این کشور تا حد مشخصی به شکل رایگان ارائه می‌شود.
  • مهاجرپذیری بالا
    یکی از دلایلی که می‌تواند شما را مجاب کند که بین مهاجرت به استرالیا یا کانادا، کشور استرالیا را انتخاب کنید؛ تنوع بالای مهاجران در این کشور است. شما در استرالیا، احساس تنهایی نخواهید کرد و می‌توانید با شهروندانی از کشورهای مختلف که برای کار یا تحصیل به این کشور آمده‌اند؛ به آسانی آشنا شوید.

معایب زندگی در استرالیا

  • هزینه بالای مسکن
    قیمت مسکن در استرالیا در مقایسه با سایر کشورهای جهان اول، کمی بالا است و همین موضوع، می‌تواند یکی از دلایل نگرانی تازه مهاجران یا متقاضیان مهاجرت با سرمایه کمتر (مهاجرت کاری یا تحصیلی) باشد.
  • گران‌بودن هزینه‌های زندگی
    هزینه‌های آب، برق و البته غذا در استرالیا، قابل توجه است و به همین دلیل، بهتر است با بودجه بیشتری به این کشور مهاجرت کرده یا اینکه، پیشنهاد کاری با درآمد قابل توجهی را دریافت کنید؛ در غیر این صورت، احتمالا دچار مشکل خواهید شد.
  • هزینه قابل توجه مسافرت به سایر نقاط جهان
    استرالیا یک جزیره است که مرز مشترک زمینی با هیچ کشوری ندارد؛ در نتیجه، شما برای مسافرت به هر کشوری، نیازمند استفاده از وسایل نقلیه گران مانند هواپیما خواهید داشت که بر اساس فاصله با استرالیا، می‌تواند هزینه قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

بر اساس آمار موسسه numbeo در نیمه سال ۲۰۲۲، کشور کانادا در جایگاه ۲۲ در بین کشورهای مختلف جهان از نظر کیفیت سطح زندگی قرار دارد. این کشور، به دلیل هم‌مرزبودن با آمریکا و تاثیری که از شرکت‌های مطرح تکنولوژی دریافت می‌کند؛ یکی از مقاصد مهم مهاجرت به ویژه برای دانشجویان است. در مقایسه بین مهاجرت به استرالیا یا کانادا، لازم است تا با مزایا و معایب مهاجرت به کانادا نیز، آشنایی کافی را داشته باشید تا در تصمیم گیری نهایی، گزینه‌ای را که با تمامی شرایط شما هماهنگی بیشتری دارد، انتخاب کنید.

مزایای زندگی در کانادا

  • سیستم بهداشتی و درمانی عالی
    کانادا همانند آمریکا، یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در دنیا را دارد که تمامی شهروندان این کشور و دارندگان اقامت دائم در آن، می‌توانند با توجه به نوع بیمه درمانی خود از بخش‌های مختلف این سیستم شامل خدمات دندانپزشکی، جراحی، بستری و… استفاده کنند.
  • چند ملیتی‌بودن و مهاجرپذیری بالا
    نزدیک به ۲۱.۹ درصد از جمعیت کانادا (بیش از ۷.۵ میلیون نفر) از مهاجران خارجی تشکیل است که سالانه، بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر نیز، به این مقدار افزوده می‌شود. این افراد، از کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های گوناگون به کانادا مهاجرت می‌کنند که همین امر، می‌تواند سرعت پذیرفته‌شدن متقاضیان مهاجرت به این کشور در میان جامعه جدید را افزایش دهد.
  • کیفیت بالای سیستم آموزشی
    کانادا یکی از کشورهایی است که بالاترین استانداردها در نظام آموزشی خود را در نظر می‌گیرد؛ به طوری که برخی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا (مک گیل، تورنتو، بریتیش کلمبیا) در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دارند.
صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

معایب زندگی در کانادا

  • هزینه‌های زندگی
    کانادا نیز مانند استرالیا، یکی از کشورهای گران برای زندگی است و از این دیدگاه، تفاوت چندانی بین مهاجرت به استرالیا یا کانادا وجود ندارد. هزینه‌های زندگی شامل اجاره خانه، غذا و حمل و نقل (به ویژه تاکسی) در شهرهای بزرگ کانادا مانند اتاوا، مونترال، تورنتو، ونکوور و کلگری بالا است و این شهرها برای تازه مهاجران، چندان گزینه به صرفه‌ای نخواهند بود.
  • مشکلات زبان
    زبان‌های رسمی کشور کانادا، انگلیسی و فرانسه است و بخش‌های مختلف این سرزمین، به این دو زبان صحبت می‌کنند. یادگیری هر یک از این زبان‌ها به ویژه برای افرادی که تا به حال با آنها آشنایی نداشته‌اند؛ می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد.
  • آب و هوای سردسیر
    کشور کانادا، در نیمکره شمالی و نزدیک به یکی از سردترین بخش‌های کره زمین (قطب شمال) است؛ همین امر، می‌تواند برای افرادی که به سرمای زیاد عادت ندارند، به عنوان یک نکته منفی تلقی شود.

مقایسه استرالیا و کانادا براساس روش‌های مهاجرتی

اگر شما متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا هستید و شرایط مهاجرت به هر دو کشور را دارید؛ معیارهای گوناگونی وجود دارند که با توجه به هدف مهاجرت خود (تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری) می‌توانید از آنها برای انتخاب مقصد نهایی استفاده کنید. در ادامه این بخش، مقایسه کوتاهی بین دو کشور استرالیا و کانادا در سه مسیر مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مقایسه کانادا و استرالیا در مهاجرت تحصیلی

برای متقاضیان تحصیل در کانادا یا استرالیا، انتخاب بین این دو کشور شاید سخت باشد. کانادا، ۲۲۳ دانشگاه و کالج دولتی و خصوصی دارد و یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ رعایت استانداردهای نظام آموزشی است. دانشگاه‌های استرالیا نیز، از این لحاظ در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و این کشور با ۴۳ دانشگاه بزرگ، در جایگاه بسیار خوبی از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی قرار دارد.

برای اشنایی با شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا کلیک کنید:

مقایسه کانادا و استرالیا در مهاجرت کاری

امنیت شغلی در استرالیا در مقایسه با کانادا بسیار بهتر است و تقریبا ۸۹ درصد از جمعیت شاغل در این کشور، به طور قطع اطمینان دارند که در ۱ سال آتی، شغل خود را حفظ می‌کنند؛ از طرفی، پرداخت مزایا و حقوق در زمان بیماری، در کشور کانادا از نرخ بیشتری برخوردار است به طوری که بر اساس آمارها، نزدیک به ۹۴ درصد از پرسنل بخش کارگری، مزایای خود را به طور کامل در ایام بیماری دریافت می‌کنند. علاوه بر این موارد، شرایط بازار کار کشور استرالیا در مقایسه با کانادا، دارای موقعیت‌های شغلی بیشتری به ویژه برای نیروی متخصص خارجی است و برای کار در استرالیا یا کانادا، کشور استرالیا موقعیت‌های کاری بهتری دارد.

مقایسه کانادا و استرالیا در مهاجرت سرمایه گذاری

کانادا و استرالیا، هر دو دارای سیستم قدرتمند اقتصادی هستند و در بین ۱۵ کشور برتر دنیا از لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی قرار دارند. همین عامل باعث می‌شود تا این دو کشور، ریسک پایینی در سرمایه‌گذاری داشته باشند و سرمایه‌گذاری در استرالیا یا کانادا به ویژه در بخش‌های تولیدی، به هدف بسیار خوبی برای تاجران و علاقمندان به سرمایه گذاری‌های کلان تبدیل شود.

مقایسه کانادا و استرالیا

مهاجرت به استرالیا بهتر است یا مهاجرت به کانادا؟

پاسخ به این سوال، به موارد زیادی از جمله نظر شخصی شما بستگی دارد؛ در واقع، نمی‌توان به طور قطعی به این سوال پاسخ داد. هر دو کشور استرالیا و کانادا، از بالاترین استانداردهای زندگی از نظر کیفیت سیستم آموزشی، بازار کار، وضعیت اقتصادی و جایگاه این کشورها در بازارهای مالی جهانی، سیستم بهداشتی و درمانی و مواردی از این قبیل برخوردارند و نمی‌توان یکی را به دیگری برتری دارد. در جدول زیر، تمام موارد موثر در تصمیم‌گیری شما برای مهاجرت به استرالیا یا کانادا، بر اساس آمارهای برگرفته از موسسات معتبر دولتی و خصوصی از این دو کشور، گردآوری شده است و می‌توانید از آنها برای تصمیم گیری نهایی خود، کمک بگیرید.

معیارهای مقایسه زندگی در اروپا یا کانادا استرالیا کانادا
هزینه زندگی (ماهانه) ۱۴۵۸ دلار برای هر نفر ۱۶۵۰ تا ۲۵۰۰ دلار برای هر نفر
مهاجر پذیر بودن بالا بالا
جمعیت ۲۵.۸۹۰.۷۷۳ نفر در سال ۲۰۲۱ ۳۶.۹۹۱.۹۸۱ نفر در سال ۲۰۲۱
مساحت ۷.۶۹۲.۰۲۴ کیلومتر ۹.۹۸۴.۶۷۰ کیلومتر
وضعیت اقتصادی (رتبه اقتصادی در میان کشورهای جهان) رتبه ۱۳ با تولید ناخالص داخلی ۱.۳۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رتبه ۹ با تولید ناخالص داخلی ۱.۶۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲
نرخ بیکاری ۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۲
وضعیت درمانی و بیمه بسیار خوب بسیار خوب
تعداد ایرانیان ساکن در کشور ۷۰.۸۹۹ نفر تا پایان سال ۲۰۲۱ ۲۱۳.۱۶۰ نفر تا پایان سال ۲۰۲۱
تعداد دانشگاه‌ها ۴۳ دانشگاه ۲۲۳ دانشگاه
امنیت برای زندگی (نرخ جرم و جنایت) ۰.۸۷ درصد تا پایان سال ۲۰۲۰ ۱.۹۷ درصد تا پایان سال ۲۰۲۰
سرانه کشور سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP): ۶۵.۰۰۵.۷۹۵ دلار در ژوئن 2022 سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP): ۵۴.۰۳۲.۷۶۴ دلار در ژوئن 2022
میزان درآمد میانگین درآمد سالانه یک شهروند استرالیایی: ۶۹۸۸۸ دلار (بروزرسانی برای سال 2022) میانگین درآمد سالانه یک شهروند کانادایی: ۵۹۳۰۰ دلار (بروزرسانی برای سال 2022)
وضعیت جغرافیایی و نزدیکی به ایران فاصله زمانی پرواز تهران تا ملبورن: ۱۶ ساعت فاصله زمانی پرواز تهران تا ونکوور: ۱۸ ساعت
وضعیت آب و هوا  ۴ فصل سردسیر

جمع بندی

در این مطلب، درباره مهاجرت به استرالیا یا کانادا، مزایا و معایب مهاجرت به هر یک از این کشورها، وضعیت اقتصادی، بازار کار، مهاجرت تحصیلی، وضعیت آب‌وهوا و سایر مواردی که باید برای انتخاب هر یک از این مقاصد در نظر داشته باشید؛ صحبت کردیم. اگر متقاضی مهاجرت به یکی از این کشورها باشید، احتمالا سوالات زیادی برای شما ایجاد شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم که در بخش نظرات این مقاله، سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط وکلای موسسه آکادمی اپلای پاسخ داده شوند؛ همچنین، در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا کانادا، می‌توانید با کارشناسان ما در آکادمی اپلای تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند