Search
Close this search box.

بورسیه فول فاند کانادا، راهی برای تحصیل رایگان

بورسیه فول فاند کانادا، راهی برای تحصیل رایگان در این کشور پیشرفته است. هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی، کشور کانادا را برای ادامه تحصیلات عالی انتخاب می کنند. طبق گزارش رسمی دولت کانادا، در سال 2022، تعداد 642.480 دانشجوی بین‌المللی در کانادا حضور دارند. این تعداد نسبت به سال قبل، 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کانادا، همواره در لیست رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان قرار دارد و در حال حاضر دارای رتبه اول بهترین کشور، از لحاظ کیفیت زندگی، است. شما با تحصیل در کانادا، این امکان را خواهید داشت تا در این کشور، کار و زندگی کنید؛ همچنین می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات خود نیز در کانادا مشغول‌به‌کار شوید و از مزایای زندگی در کشوری امن و با اقتصادی روبه‌رشد لذت ببرید.

Female Bodybuilding – Right Diet is the Key! : buy hgh online bodybuilding websites for men

اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مند هستید، ممکن است شرایط مالی را مانعی برای رسیدن به این هدف مهم ببینید. بورسیه فول فاند کانادا، به این منظور ارائه می‌شود تا دانشجویان پرتلاش، از تحصیل بازنمانند و بتوانند همانند سایر دانشجویان، از فرصت تحصیل در مقاطع عالی استفاده کنند. در ادامه این مقاله، با آکادمی اپلای همراه باشید تا با انواع و شرایط دریافت فول فاند کانادا آشنا شوید.

فاند تحصیلی چیست؟

آن‌دسته از دانشجویان بین‌المللی که تمکن مالی کافی ندارند، می‌توانند هزینه تحصیل و زندگی خود را در کانادا، از طریق فاند تحصیلی که جوایز مالی غیرقابل بازپرداخت هستند، تامین کنند. این کمک‌هزینه ها، بسیار رقابتی و محدود است و عمدتاً به دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد. اگر شما نیز قصد تحصیل رایگان در کانادا را دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که بورسیه‌های تحصیلی، از سوی سازمان‌ و دانشگاه مورد‌نظر شما ارائه می‌شوند یا خیر.

فول فاند کانادا چیست؟

فاند تحصیلی معمولی، تنها هزینه‌های مرتبط با تحصیل و شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کند. در شرایطی که دانشجوی متقاضی، واجد شرایط دریافت بورسیه فول فاند کانادا شود، علاوه بر شهریه دانشگاه، سایر هزینه‌ها مانند رفت‌وآمد به دانشگاه، تغذیه، پوشاک و غیره را نیز دریافت خواهد کرد.

  • فاند تحصیلی معمولی، به تعداد بالاتری در دسترس قرار دارد و کسب آن راحت‌تر است.
  • بورسیه فول فاند کانادا، معمولا به دانشجویان مقاطع بالا اعطا می‌شود و برای کسب آن رقابت شدیدی وجود دارد.

چند نوع فاند تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

به‌طور کلی سه نوع فاند تحصیلی به دانشجویان کانادا اعطا می‌شود که عبارت هستند از:

  • بورسیه‌های دولتی
  • بورسیه‌های غیر دولتی
  • بورسیه‌های اختصاصی دانشگاه.

بورسیه‌های دولتی کانادا

برنامه بورسیه‌های بین‌المللی Global Affairs Canada (GAC) کمک هزینه هایی را برای دانشجویان بین المللی و بومی، محققان و متخصصان، جهت تحصیل، انجام تحقیقات و تدریس در کانادا و خارج از کانادا (معمولا برای تحقیقات) ارائه می کند.

این برنامه دولتی جهت پیشبرد 3 هدف زیر اجرا می شود:

  • کمک به پیشبرد پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کانادا؛
  • ایجاد انگیزه و افزایش رقابت بین دانشجویان؛
  • نشان‌دادن کانادا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی برتر در جهان.

Vanier Canada Graduate Scholarshipبرخی از محبوب‌ترین بورسیه‌های دولتی کانادا عبارت هستند از:

  • Vanier Canada Graduate Scholarship

وانییر، یک بورسیه بین‌المللی با بودجه‌ای جزئی است که توسط دولت کانادا، به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. این بورسیه تحصیلیاین بورسیه تحصیلی – که برای مقطع پسا دکتری ارائه می‌شود – را می‌توان برای تحصیل و پژوهش در زمینه‌های تحقیقات پزشکی و بهداشتی، علوم تجربی، علوم اجتماعی و علوم انسانی درخواست کرد. ارزش این بورسیه ۵۰,۰۰۰ دلار در سال است.

  • Postdoctoral Research Program

این بورسیه تحصیلی مخصوص مقطع پسا دکتری را می‌توان برای تحصیل در زمینه علوم تجربی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و… درخواست کرد.

  • Ontario Trillium Scholarships (OTS)

این بورسیه تحصیلی دکترا را می توان برای تحصیل در دوره‌هایی که هرسال توسط دانشگاه اعلام و ارائه می‌شود، دریافت کرد. ارزش این کمک‌هزینه، سالانه ۴۰۰۰۰ دلار بوده مختص دانشگاه‌های استان انتاریو کانادا است.

سایر بورسیه‌های بین‌المللی و کمک‌های مالی ارائه‌شده توسط دولت کانادا را از اینجا می‌توانید بررسی کنید.

بورسیه‌های غیردولتی کانادا

بسیاری از شرکت‌ها و موسسات خیریه در کانادا، برنامه‌های بورسیه تحصیلی را با هدف ارتقاء مسئولیت اجتماعی خود ارائه می‌دهند. این سازمان ها تاکنون به هزاران دانش‌آموز و دانشجو کمک کرده‌اند تا با دریافت کمک هزینه های تحصیلی مختلف، به رویاهای خود دست پیدا کنند. برخی از محبوب‌ترین بورسیه‌های غیردولتی کانادا به‌شرح زیر هستند:

  • Loran Scholars Foundation

بورسیه بنیاد دانش‌پژوهان لوران یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای دریافت آن تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید. این موسسه که یک بنیاد خیریه در کانادا است که هر سال ۳۶ دانشجو را انتخاب می‌کند و به هر یک از آن‌ها بورسیه تحصیلی به ارزش ۱۰۰.۰۰۰ دلار کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. این بورسیه در ۲۵ دانشگاه دولتی کانادا ارائه می‌شود.

  • TD Scholarship

بورسیه تحصیلی TD به دانش‌آموزان منتخب، تا ۷۰.۰۰۰ دلار برای تحصیل در کالج یا دانشگاه اعطا می‌کند. این مبلغ، در دو بخش به افراد تعلق می‌گیرد که شامل حداکثر ۱۰.۰۰۰ دلار برای شهریه و ۷.۵۰۰ دلار اضافی برای هزینه‌های زندگی در یک دوره تحصیلی ۴ ساله است.

برای دریافت این کمک هزینه [فرد باید مشغول تحصیل در سال آخر تحصیلات دبیرستان خود (پایه دوازدهم) یا در مقطع CEGEP (اگر اهل کبک هستید) باشد.] جذاب و پررقابت، دانش‌آموزان باید در برنامه‌های پژوهشی و فوق برنامه مدرسه پیش‌قدم باشند و به‌عنوان یک لیدر در آن ایفای نقش کنند.

  •  Alexander Rutherford Scholarships

بورسیه تحصیلی الکساندر رادرفورد که به افتخار اولین وزیر آموزش آلبرتا نامگذاری شده، در فهرست ۱۰ بورسیه برتر کانادا است و در رتبه پنجم قرار دارد. رادرفورد، همواره از آموزش عمومی حمایت می‌کرد و طرفدار گسترش دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی در سراسر کانادا بود. به افتخار او، دولت استان آلبرتا هر سال این بورسیه را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌کند.

این بورسیه تا ۲۵۰۰ دلار ارزش دارد و شما می‌توانید پس از دریافت کارنامه و دسترسی به ریزنمرات نهایی دبیرستان، برای دریافت آن درخواست دهید. برای اینکه امتیاز دریافت این بورسیه را به‌دست آورید، باید علاوه بر داشتن اقامت دائم کانادا، وارد سال اول تحصیل در دانشگاه نیز شده باشید یا اینکه در حال گذراندن آن باشید.

بورسیه‌های اختصاصی دانشگاه‌های کانادا

بورسیه فول فاند کانادا، توسط بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، به دانشجویان برگزیده اعطا می‌شود. در ادامه، چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم:

بورسیه تحصیلی SFU کانادا

این بورسیه فول فاند، به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌شود و مبلغ آن 120,000 دلار است. برنامه بورسیه تحصیلی ورودی SFU (دانشگاه سیمون فریزر)، برای جذب دانشجویان ممتازی طراحی شده است که پتانسیل بالایی از خود نشان می‌دهند.

بورسیه UdeM Exemption

هدف این برنامه جدید، کمک به بهترین استعدادها از سراسر جهان، برای حضور در یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی فرانسوی‌زبان در جهان، یعنی دانشگاه مونترال، است. این دانشجویان بین‌المللی، به نوبه خود، با غنی‌سازی تنوع فرهنگی جامعه دانشگاه مونترال، به انجام ماموریت آموزشی این دانشگاه کمک خواهند کرد. مبلغ این بورسیه فول فاند، 63,000 دلار است.

بورسیه Schulich Leader

برنامه بورسیه تحصیلی Schulich Leader، دانشجویانی را انتخاب می‌کند که در آموزش، رهبری و خلاقیت، از خود برتری نشان می‌دهند و قصد دارند در طول دوره کارشناسی خود در یک حوزه STEM (علم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) در هر یک از پردیس‌های UBC تحصیل کنند. این بورسیه، توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود و مبلغ آن 100,000 دلار است.

بورسیه International Major Entrance

بورسیه های بین‌المللی ورودی اصلی (IMES) به دانشجویان بین‌المللی استثنایی که وارد برنامه‌های کارشناسی در UBC می‌شوند، تعلق می‌گیرد. دانشجویان، بورسیه خود را هنگام ورود به سال اول در UBC دریافت می‌کنند و این بورسیه‌ها، تا سه سال تحصیلی دیگر نیز قابل‌تمدید هستند. تعداد و سطح این بورسیه‌های تحصیلی که هرساله اعطا می‌شوند، بسته به بودجه، موجود متفاوت خواهد بود. این بورسیه فول فاند کانادا، توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود و مبلغ آن 40,000 دلار است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف چیست؟

شرایط بورسیه تحصیلی خاصی برای دانشجویان بین‌المللی، در هر مقطع و هر دانشگاه کانادا، وجود دارد. بورسیه‌ها، به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری اعطا می‌شوند؛ بااین‌حال، در مقطع کارشناسی احتمال دریافت بورسیه فول فاند کانادا بسیار پایین است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره شرایط بورسیه فول فاند کانادا، پس از انتخاب دانشگاه هدف خود، باید شرایط بورسیه را در وب‌سایت دانشگاه مطالعه کنید.

مراحل گام‌به‌گام اخذ فول فاند کانادا چیست؟

برای دریافت بورسیه فول فاند کانادا، راهنمای گام‌به‌گام زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که الزامات را درک کرده‌اید.
    قبل از درخواست برای انواع فاند تحصیلی کانادا یا هر برنامه دیگری، مهم است که شرایط لازم برای واجدشرایط‌بودن را بررسی کنید. زیرا برای هر دانشگاه، شرایط منحصربه‌‌فردی وجود دارد.
  2. در مورد بورسیه‌های موجود تحقیق و دانشکده خود را انتخاب کنید.
    بورسیه‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارند که از نظر مبلغ و هزینه‌های مالی، با هم متفاوت هستند. تحقیقات خود را انجام دهید و تا جایی که ممکن است، به موسسات مختلف درخواست دهید.
  3. Early application ضروری است.
    یکی از مواردی که گرفتن بورسیه در خارج از کشور را دشوار می‌کند، درخواست دیرهنگام است. فراموش نکنید که به اولین درخواست‌ها زودتر توجه می‌شود؛ پس برنامه‌ریزی خود را به‌موقع شروع کنید.
  4. معرفی‌نامه
    داشتن معرفی‌نامه مهم است و باید جدی گرفته شود. معرفی‌نامه باید توسط کسی نوشته شود که واقعاً شما را می‌شناسد و نباید از بستگان یا اعضای خانواده باشد؛ همچنین لازم است که دارای سربرگ و امضای معتبر نیز باشد.
  5. به خلاقیت فکر کنید، نه تنها موارد آکادمیک.
    بورس تحصیلی، تنها بر اساس شایستگی علمی اعطا نمی‌شود. برخی از بورسیه‌ها، بر اساس استعداد ورزشی یا هر استعدادی که دارید، اعم از موسیقی، رقص و غیره نیز ارائه می‌شوند.

برای دریافت فول فاند چه مدارکی نیاز است؟

  • تکمیل فرم درخواست بورسیه فول فاند کانادا
  • کپی پاسپورت یا کارت ملی
  • کپی‌های تاییدشده از مدارک و ریزنمرات دیپلم
  • اثبات مهارت زبان با ارائه نمره آزمون تافل یا آیلتس
  • بیانیه هدف (400 کلمه)
  • توصیه‌نامه
  • رزومه
  • نمره آزمون استانداردسازی (GPA، GRE، SAT، ACT)
  • استادی پلن، پروپوزال ریسرچ
  • گواهی مالی و مالیاتی والدین (در صورت لزوم)
  • مدارک پزشکی (در صورت لزوم)

مهلت درخواست بورسیه فول فاند کانادا چه زمانی است؟

مهلت درخواست بورسیه فول فاند کانادا، به دانشگاه یا موسسه موردنظر شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره، بهتر است با دانشگاه موردنظر خود تماس بگیرید.

شرایط دریافت فول فاند در رشته پزشکی چیست؟

شرایط عمومی برای دریافت بورسیه فول فاند کانادا در رشته پزشکی، در ادامه آورده شده است. برای اطلاع از جزئیات شرایط، به سایت دانشگاه هدف خود مراجعه کنید و با دپارتمان مربوطه تماس بگیرید.

دریافت فول فاند از دانشگاه‌های کانادا چه شرایطی دارد؟

در ادامه، شرایط فول فاند برخی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که احتمال کسب بورسیه فول فاند کانادا برای مقطع کارشناسی، از کارشناسی‌ارشد و دکتری کمتر است.

بورسیه تحصیلی SFU کانادا برای ورود به مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد

  • ددلاین بورسیه فول فاند: 15 دسامبر
  • مبلغ برای متقاضیان بین‌المللی: بسته به سوابق دبیرستان شما: 120000 دلار یا 120000 دلار + 7000 دلار در هر ترم.
  • متقاضیان باید شرایط برنامه انتخابی خود را برآورده کنند. اگر شما یک متقاضی بین‌المللی در مقطع کارشناسی هستید، شرایط پذیرش کشور SFU را بررسی کنید.
  • شرایط پذیرش بورسیه فول فاند ارشد کانادا SFU

بورسیه UdeM Exemption

برتری سوابق تحصیلی شما، تنها معیار ارزیابی برای تعیین مبلغ دریافتی این بورسیه است. این ارزیابی، بر اساس ریزنمرات ارائه‌شده در طول درخواست پذیرش انجام می‌شود. برای اطلاع از مبلغ بورسیه برای هر سطح در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، اینجا را کلیک کنید.

بورسیه‌های Schulich Leader

بورس تحصیلی Schulich Leader، در رشته‌های مهندسی 100,000 دلار است. در صورت رعایت تمامی معیارهای تمدید، دریافت‌کنندگان سالانه 25000 دلار در یک دوره چهارساله دریافت خواهند کرد.

برای واجدشرایط‌بودن باید:

  • یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشید که از دبیرستان یا CEGEP کانادا فارغ‌التحصیل شده است.
  • توسط دبیرستان، دبیرستان یا CEGEP خود نامزد شوید.
    معیارهای زیر را نیز باید رعایت کنید:
  • برتری علمی؛
  • رهبری، کاریزما و خلاقیت.
  • دارای تفکر کارآفرینی باشید و قصد داشته باشید در یک یا چند حوزه متمرکز از فناوری، مهندسی، کارآفرینی، کسب‌وکار و تحقیقات علمی کاربردی، شغلی را دنبال کنید.
  • به‌عنوان یک پزشک یا محقق پزشکی (به‌عنوان مثال، پزشک، دندان‌پزشک، پرستار، روان‌شناس، داروساز، اپتومتریست و غیره) شاغل نباشید و قصد استاد‌شدن و انجام تحقیقات نظری را هم نداشته باشید.
  • دانشجویانی که نیاز مالی دارند، در اولویت دریافت این کمک‌هزینه هستند.

مزایای اخذ بورسیه فول فاند کانادا چیست؟

  • دیگر دغدغه تامین هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را نخواهید داشت.
  • این امکان را می‌دهد که فقط بر تحصیلات خود تمرکز کنید.
  • دستاوردهایتان را متمایز می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنید.
  • رزومه شما را متمایز می‌کند.
  • از دریافت وام بی‌نیاز خواهید شد؛ در نتیجه در آینده به دانشگاه یا سایر موسسات مالی بدهکار نخواهید بود.
  • فرصت تعامل با برترین نخبگان علمی جهان را پیدا می‌کنید.

آکادمی آپلای در زمینه دریافت فاند تحصیلی کانادا چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

آکادمی آپلای، در تمامی مراحل اپلای و درخواست برای دریافت فول فاند تحصیلی کانادا وهمچنین دریافت ویزای دانشجویی کانادا، همراهتان خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا مدارک موردنیاز را آماده سازید و مراحل اپلای را به‌درستی طی کنید تا به هدف خود برسید. هدف آکادمی اپلای این است که هیچ دانشجوی پرتلاشی به‌دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه‌ها، از تحصیل بازنماند و بتواند با آگاهی کامل از شرایط و روند این پروسه پیچیده، موفقیت خود را تضمین کنید.

سوالات متداول

آیا با دریافت فاند تحصیلی کانادا امکان پرداخت هزینه‌های زندگی و پس‌انداز وجود دارد؟

شما با دریافت بورسیه فول فاند کانادا، امکان پوشش هزینه‌های اصلی زندگی خود را خواهید داشت و ممکن است در صورت صرفه‌جویی، بتوانید مقدار اندکی را نیز پس‌انداز کنید.

- آیا پس از اخذ فاند تحصیلی کانادا، امکان کار حین تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله، تمامی دانشجویان می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته، در داخل یا خارج از دانشگاه و به تعداد ساعات نامحدود در ایام تعطیلات، کار کنند.

- تفاوت وام دانشجویی (Loans) با فاند تحصیلی چیست؟

وام دانشجویی ممکن است توسط دانشگاه یا بانک ارائه شود و باید در موعدمقرر پس داده شود؛ اما فاند تحصیلی نیازی به پس‌دادن ندارد.

- شانس اخذ فول فاند در کدام مقطع تحصیلی بیشتر است؟

احتمال اخذ بورسیه فول فاند ارشد کانادا نسبت به مقطع کارشناسی بیشتر است.

تفاوت فول فاند و پارشال فاند چیست؟

بورسیه پارشال فاند، تنها بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد؛ اما در بورسیه تحصیلی فول فاند، تمامی هزینه‌های شهریه و زندگی دانشجو پرداخت می‌شود، بنابراین مدارک کمتری برای توجیه سفارت نیاز است.

 

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند