Search
Close this search box.

شرایط و مراحل اخذ ویزای همراه استرالیا 2023

هر سال، بسیاری از افراد با هدف کسب فرصت‌‌های شغلی بهتر، تحصیل و زندگی در یک کشور باثبات، به استرالیا مهاجرت می‌کنند. در این میان، افراد زیادی ترجیح می‌دهند با همراهی خانواده خود، به کشور دیگری مهاجرت کنند و به دلیل دوری از خانواده، فرصت شغلی یا تحصیلی خود را از دست می‌دهند.

این در حالی است که کشور استرالیا این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا بتوانند با توجه به نوع ویزای خود و هدفی که دنبال می‌کنند، برای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کنند. استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت افراد به شمار می‌رود و وقتی صحبت از مهاجرت با خانواده می‌شود، این کشور یکی از ایده آل ترین انتخاب‌‌ها است. در این مطلب به بررسی شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه استرالیا و انواع مختلف آن می‌پردازیم.

انواع ویزای همراه استرالیا

ویزای همراه کشور استرالیا، برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند خانواده درجه یک را در مسیر مهاجرت، همراه خود داشته باشند. کشور استرالیا انواع مختلفی از ویزاهای همراه را برای افراد در نظر گرفته است تا بتوانند با توجه به موقعیت و اهداف خود، ویزای مورد نیازشان را دریافت کنند. در ادامه، هر یک از انواع ویزای همراه این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

ویزای همراه کاری:

مهاجرت کاری به استرالیا، یکی از پرطرفدارترین روش‌‌ها برای سفر به این کشور محسوب می‌شود. ویزای همراه کاری به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا با داشتن شرایط خاصی که با توجه به آن در سیستم امتیازبندی استرالیا پذیرفته می‌شوند، با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. در این حالت، فرزندان زیر 23 سال و همسر فرد اجازه همراهی او را خواهند داشت.

ویزای همراه برای سرمایه‌گذاری در استرالیا:

یکی دیگر از راه‌‌های مهاجرت به کشور استرالیا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. افرادی که در کشور خود صاحب یک کسب و کار موفق بوده یا توانایی مالی کافی برای کارآفرینی در این کشور را داشته باشند، می‌توانند از این طریق برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند ویزای همراه برای سرمایه‌گذاران، این امکان را به آن‌ها می‌دهد که همسر و فرزندان با سن زیر 23 سال بتوانند متقاضی را برای زندگی در استرالیا همراهی کنند. همراهان اصلی متقاضی، این اجازه را دارند که با داشتن ویزای همراه، به تحصیل و کار در استرالیا مشغول شوند.

ویزای همراه تحصیلی:

ویزای همراه دانشجو استرالیا، یکی از اصلی‌ترین ویزاهای همراه این کشور است. راه‌‌های مختلفی برای دریافت ویزای همراه تحصیلی استرالیا وجود دارد. هنگامی که افراد قصد تحصیل در کشور استرالیا را داشته باشند، می‌توانند خانواده‌شان را نیز در این سفر با خود همراه کنند. این کار از طریق دریافت ویزای همراه توریستی و ویزای گاردین امکان‌پذیر است.

تقریبا در تمامی کشورهای دنیا، افراد می‌توانند با دریافت ویزای توریستی به خانواده خود که مشغول تحصیل در کشور مورد نظر هستند، سر بزنند. با این وجود، کشور استرالیا ویزای دیگری را نیز برای این افراد در نظر گرفته است.سطح علمی بالا در مدارس و دانشگاه‌‌های استرالیا موجب شده است که هر سال تعداد زیادی از افراد فرزندان خود را برای تحصیل به این کشور راهی کنند؛ در صورتی که افراد زیر سن قانونی باشند، باید یک سرپرست یا قیم را همراه خود داشته باشند. از طرفی والدین نیز ترجیح می‌دهند تا بتوانند همراه فرزندانشان باشند. ویزای گاردین استرالیا این امکان را به افراد محصل می‌دهد تا بتوانند پدر، مادر و افراد دیگری که جزء خانواده درجه یک آن‌ها محسوب می‌شوند را همراه خود به این سفر ببرند.

همان‌طور که می‌دانید، برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، افراد در ابتدا باید بتوانند از یکی از دانشگاه‌‌های این کشور پذیرش بگیرند. در صورتی که فردی بتواند پذیرش دانشگاه‌‌های استرالیا را دریافت کند، می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز با به این کشور ببرد. این نوع ویزای همراهی از طریق همسر است که در آن، همسر فردی که در این کشور تحصیل می‌کند، می‌تواند با دریافت مجوز در این کشور مشغول به کار شود. در صورتی که فرد در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل باشد، همسر او می‌تواند به صورت تمام‌وقت در این کشور کار کند.

شرایط متقاضی ویزای همراه استرالیا

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد، ویزای همراه کشور استرالیا انواع مختلفی دارد که هر کدام ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشند. به طور کلی برخی از شرایط برای اخذ هرکدام از انواع این ویزا مشترک است.

برای مثال از آن‌جا که فقط فرزندان زیر سن قانونی و همسر متقاضی اصلی واجد شرایط دریافت ویزای همراه هستند، متقاضی باید بتواند ازدواج خود را اثبات کند. البته این موضوع رابه خاطر داشته باشید که چنانچه فرزندی ناتوانی ذهنی یا جسمی داشته و سن او بیش از 22 سال باشد، همچنان می‌تواند به عنوان همراه ویزای این کشور را دریافت کند. علاه بر این، برخی دیگر از شرایط مهم برای دریافت ویزای همراه شامل موارد زیر می‌شود:

  • نداشتن سوء سابقه؛
  • برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی؛
  • اثبات اقامت موقت در کشور استرالیا؛
  • نداشتن بدهی به دولت استرالیا؛
  • توانایی اثبات تمکن مالی.

توجه داشته باشید که یکی از شرایط ویزای همراه، این است که چنانچه فرد به عنوان سرپرست دانش‌آموز به کشور استرالیا سفر کند، نمی‌تواند بدون دانش‌آموز یا دریافت تاییدیه اداره مهاجرت از این کشور خارج شود.

مراحل اخذ ویزای همراه تحصیلی استرالیا

برای دریافت ویزای همراه، افراد می‌توانند از دو روش استفاده کنند:

  1. در صورتی که فرد از ابتدا قصد دارد همسر یا خانواده خود را با خود به کشور استرالیا ببرد، می‌تواند هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای خود این مورد را نیز ذکر کند.
  2. در صورتی که فرد ویزای خود را دریافت کرده باشد نیز می‌تواند به صورت جداگانه جهت دریافت ویزای همراه تحصیلی برای همسر، فرزند یا والدین خود اقدام کند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای استرالیا

جمع‌آوری مدارک لازم برای ویزای همراه استرالیا، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل اقدام جهت اخذ این ویزا است. در صورتی که افراد مدارک خود را به صورت کامل بررسی نکرده باشند و هرگونه نقص یا اشتباهی در آن‌ها وجود داشته باشد، با درخواست ویزا موافقت نخواهد شد.

بنابراین بهتر است پیش از هر چیز، مدارک لازم برای اقدام را فراهم کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای همراه، احتیاجی به مدرک زبان نخواهید داشت اما داشتن مهارت‌های زبان، یک نیاز مهم برای زندگی در این کشور است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت معتبر به همراه کپی از صفحات آن؛
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی؛
  • سند ازدواج معتبر؛
  • گواهی تولد برای فرزندان؛
  • ارائه مدارک اشتغال به تحصیل (برای فرزندان زیر 18 سال)؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • دو عدد عکس با پس‌زمینه سفید و ابعاد مشخص شده؛
  • مدارکی جهت اثبات تمکن مالی؛
  • مدرک سلامت؛
  • تکمیل فرم 919؛
  • ارائه تاریخچه سفر؛
  • بیمه مسافرتی.

هزینه اخذ ویزای همراه استرالیا

برای این‌که بتوانید ویزای همراه استرالیا را دریافت کنید، بدون شک باید هزینه‌‌های مختلفی را بپردازید. هر سال هزینه‌‌ها برای دریافت ویزا با کمی تغییر مواجه می‎شود، اما به طور کلی متقاضیان برای دریافت ویزای همراه کاری، باید حدوداً 2000 دلار استرالیا بپردازند و به ازای هر فرزند، 1000 دلار دیگر به این مبلغ اضافه می‌شود. افرادی که قصد دریافت ویزای همراه سرمایه‌گذاری را دارند، باید بیش از این نیز هزینه کرده و برای همراه 2685 دلار استرالیا و به ازای هر فرزند، 1345 دلار پرداخت کنند. در کنار تمام این مبالغ، هزینه دریافت ویزای همراه تحصیلی از همه کمتر بوده و 460 دلار است. البته در صورتی که قصد داشته باشید همراه دیگری را با سن زیر 18 سال با خود راهی کنید، باید 150 دلار دیگر نیز هزینه کنید.

تمکن مالی ویزای همراه استرالیا

هر فردی جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا (و حتی مهاجرت کاری)، موظف به اثبات تمکن مالی خود خواهد بود. به طور مشابه، افرادی که قصد همراهی متقاضی را دارند نیز باید اثبات کنند که توانایی برآوردن نیازهای مالی خود را در طول اقامت در این کشور دارند.

هزینه‌‌های زندگی برای اثبات تمکن مالی، باید به اندازه 12 ماه اول یا به نسبت مقدار تعریف‌شده باشد؛

  • هزینه بلیت سفر نیز باید در نظر گرفته شود؛
  • تمکن مالی باید هزینه تمامی اعضای خانواده را پوشش دهد.

بنابراین باید برای اثبات تمکن مالی مدارک زیر را داشته باشید:

  • مدارک لازم مبنی بر اینکه همسر یا والدین متقاضی درآمد سالانه مشخصی دارند؛
  • مدارک لازم برای اثبات این‌ که متقاضی بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های سفر و ۱۲ ماه اول زندگی، هزینه‌های تحصیل برای خود و خانواده را دارد.

مدت اعتبار ویزای همراه استرالیا

با توجه به نوع ویزایی که افراد از طریق آن برای دریافت ویزای همراه اقدام کرده‌اند، مدت اعتبار ویزای همراه مشخص می‌شود. بنابراین در صورتی که افراد از طریق تحصیل همسر یا فرزند خود برای ویزای همراه اقدام کرده‌ باشند، تا زمان پایان مدرک دانش‌آموز یا دانشجو می‌توانند در کشور استرالیا بمانند.
البته توجه داشته باشید که افرادی که ویزای همراه تحصیلی دریافت می‌کنند نمی‌توانند پیش از ورود دانشجو یا دانش آموز به کشور استرالیا سفر کنند.

مزایای ویزای همراه استرالیا

دریافت ویزای همراه استرالیا، مزایای مختلفی برای افراد دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای آن این است که افراد می‌توانند به همراه خانواده خود به کشور استرالیا سفر کنند؛ بنابراین مشکلاتی از قبیل دوری و دلتنگی خانواده برای آنان به وجود نخواهد آمد.

البته وضعیت سکونت خانواده در این کشور، به صورت اقامت موقت است. برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای همراه، عبارتند از:

تحصیل در استرالیا:

افرادی که از طریق ویزای همراه به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند در استرالیا تحصیل کنند.

اجازه کار در استرالیا:

همان‌طور که پیش‌تر مطرح شد، همراهان متقاضی می‌توانند در کشور استرالیا کار کنند. در صورتی که متقاضی متاهل باشد و در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل باشد، همسر او می‌تواند 20 ساعت در هفته کار کند؛ اما در صورتی که فرد در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل باشد، همسر او می‌تواند به صورت تمام وقت در کشور استرالیا مشغول به کار شود.

برخی دیگر از مزایای دریافت ویزای همراه استرالیا عبارتند از:

  • امکان سفر به خارج از کشور استرالیا و ورود مجدد؛
  • امکان شرکت در کلاس‌‌های زبان انگلیسی؛
  • امکان استفاده از خدمات مراقبت بهداشتی عمومی در کشور استرالیا؛
  • امکان تبدیل ویزای همراه به ویزای کاری یا دریافت اقامت دائم.

دلایل ریجکت شدن ویزای همراه استرالیا

گاهی اوقات برخی از اشتباهات می‌توانند منجر به ریجکت ویزای همراه شوند. علاوه بر این، ممکن است افراد برخی از شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه استرالیا را رعایت نکرده باشند؛ بنابراین بهتر است پیش از هر چیز، دلایلی که می‌تواند منجر به ریجکت یا رد شدن ویزای همراه شود را بررسی کنیم. این دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • وجود نقص در مدارک یا اشتباه بودن اطلاعات؛
  • نداشتن بودجه کافی و قانع نشدن افسر پرونده از تمکن مالی؛
  • قانع نشدن افسر از بازگشت همراهان به کشور مبدا پس از پایان اعتبار ویزا؛
  • عدم صلاحیت شخصیت با آزمون شخصیت استرالیا؛
  • نگرانی‌‌های افسر از سلامت و بهداشت همراهان؛
  • عدم اثبات واقعی بودن رابطه با همراهان مانند ارائه ندادن مدرک ازدواج یا گواهی تولد؛

البته دلایل ریجکت ویزای همراه استرالیا به این موارد ختم نمی‌شود ولی در بسیاری از مواقع، می‌توان با رعایت این نکات از این معضل جلوگیری کرد.

مشاوره دریافت ویزای همراه استرالیا

دریافت ویزای استرالیا، می‌تواند استرس و نگرانی‌‌های خاص خود را داشته باشد. با این وجود، کمک گرفتن از یک مشاور یا وکیل مهاجرتی قابل اطمینان می‌تواند تا حد زیادی از این حجم استرس بکاهد.
علاوه بر این با توجه به این که پروسه دریافت ویزای همراه استرالیا هزینه‌بر و حساس است، هرگونه اشتباه در روند آن می‌تواند موجب خسارت مالی و هزینه اضافی شود. بنابراین شما می‌توانید از وکلای ما در آکادمی اپلای کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی شرایط دریافت ویزای همراه استرالیا پرداختیم. کشور استرالیا انواع مختلفی از ویزا را در اختیار افراد قرار داده است تا بتوانند در صورت لزوم، از هریک جهت مهاجرت به این کشور استفاده کنند.

ویزای همراه، یکی دیگر از ویزاهای رایج برای افرادی است که با دریافت پذیرش از دانشگاه‌‌های این کشور، سرمایه‌گذاری یا کار قصد دارند خانواده خود را نیز به کشور استرالیا ببرند. از آن‌جا که شرایط دریافت ویزای این کشور هر سال با تغییراتی مواجه می‌شود، بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای آن با مشاوران قابل اعتماد مشورت کنید.
کارشناسان و متخصصان ما در آکادمی اپلای همواره تلاش می‌کنند تا مسیر مهاجرت را برای شما آسان‌تر کنند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

سوالات متدوال:

1.آیا امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان محصلان بین المللی استرالیا وجود دارد؟

بله ، هنگامی که افراد قصد تحصیل در کشور استرالیا را داشته باشند، می‌توانند خانواده‌شان را از طریق ویزای همراه توریستی و ویزای گاردین با خود همراه کنند.

2. آیا فرد همراه در استرالیا اجازه کار دارد؟

بله ،شرایط اجازه کار همراهان در استرالیا بستگی به نوع اقامت نفر اصلی و نوع ویزای همراه دارد که ما در این مطلب آکادمی اپلای به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.جهت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

3. مدت زمان اعتبار ویزای همراه استرالیا چقدر است؟

باتوجه به نوع ویزای فرد اصلی که از طریق آن اقدام شده ،مدت اعتبار ویزای همراه متغییر است.

4. کدام یک از خویشاوندان را می توان از طریق ویزای همراه به استرالیا دعوت کرد؟

این ویزا را می توان برای همسر، فرزندان، پدر و مادر، خواهر و برادر درخواست داد.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 5 میانگین: 4.4]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند