Search
Close this search box.

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه کانادا 2023

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، تنهایی و دوری از خانواده را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خود می‌دانند. این موضوع برای بسیاری از افراد متاهل یا دانش‌آموزان زیر 18 سال پررنگ تر می‌شود. علاوه بر این، شرایط دیگری مانند پذیرش کاری و… نیز وجود دارد که افراد تمایل دارند با خانواده خود برای مهاجرت آماده شوند.
خوشبختانه دولت کانادا این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند در صورت فراهم بودن هر یک از این روش‌ها، همسر، فرزندان یا والدین شان را همراه خود به این کشور ببرند. نام این مجوز، ویزای همراه کانادا است که در این مطلب به بررسی شرایط اخذ آن و مراحلی که باید طی کنید، می‌پردازیم.

انواع ویزای همراه کانادا

هنگامی که موقعیت کاری مناسبی برای افراد در کشور کانادا به وجود می‌آید یا می‌توانند Job offer دریافت کنند یا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شوند، همراه بردن خانواده یکی از دغدغه‌های آن‌ها خواهد بود. البته این تمام ماجرا نیست و هر فرد ممکن است دلایل متفاوتی برای سفر به کشور کانادا داشته باشد؛ بنابراین افراد می‌توانند با اخذ ویزای همراه، تجربه این سفر را با خانواده خود شریک شوند. در ادامه انواع مختلف ویزای همراه این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

ویزای همراه کاری:

برای دریافت ویزای همراه کاری کانادا، افراد می‌توانند چه در داخل و چه در خارج از این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند. بنابراین لزومی ندارد افرادی که به عنوان همراه قصد دریافت ویزا دارند، جاب آفر داشته باشند؛ بنابراین شرایط برای آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود. افراد می‌توانند پس از دریافت ویزای همراه کاری به صورت تمام‌وقت مشغول به کار شوند.

البته برخی از گروه‌های بهداشت و درمان یا آموزش مدارس، محدودیت‌هایی برای خود دارند که معمولا در مجوز کار یا Work permit افراد مطرح می‌شود. هنگام درخواست برای ویزای همراه کاری، خانواده باید بتواند تمکن مالی خود را اثبات کند. همراهان می‌توانند از بین دو نوع مجوز کار که شامل مجوز همکاری با کارفرمای مشخص و یا مجوز کار آزاد می‌شود، یکی را انتخاب کنند.

ویزای همراه تحصیلی:

بسیاری از دانشجویان دغدغه تنهایی و دوری از خانواده را هنگام تحصیل در خارج از کشور دارند. ویزای همراه تحصیلی کانادا به دانشجویان و دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که علاوه بر تحصیل در کشور مورد علاقه خود، خانواده را نیز همراه ببرند.

البته این ویزا مختص خانواده درجه یک افراد است و تنها تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان اعتبار دارد. انواع مختلفی از ویزای همراه تحصیلی وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای والدین-همراه دانش‌آموز (ویزای گاردین):

دانش‌آموزانی که 5 تا 18 سال سن داشته باشند، در صورت داشتن شرایط می‌توانند برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. از آن‌جا که فرزندان زیر 18 سال به یک همراه نیاز دارند که بتواند روی وضعیت تحصیلی و زندگی آن‌ها نظارت داشته باشد، دولت کانادا ویزای همراه دانش‌آموزی را ایجاد کرده است.

  • ویزای همراه همسر دانشجو:

در صورتی که دانشجویان متاهل باشند، این امکان را دارند که از طریق ویزای همراه همسر و فرزندان دانشجو، خانواده را با خود همراه کنند.
البته دانشجویان در صورتی که قصد داشته باشند همسر خود را برای همراهی با خود ببرند، باید این موضوع را در درخواست خود بیان کنند. در صورتی که با درخواست آن‌ها موافقت شود، می‌توانند برای دریافت ویزای همراه همسر اقدام کنند.

  • ویزای همراه فرزندان دانشجو:

این ویزا نیز همان‌طور که از نام آن پیداست، مخصوص فرزندان دانشجو است. ویزای همراه فرزندان اجازه اقامت آن‌ها را فقط تا پایان زمان تحصیل والدین به آن‌ها می‌دهد. در نظر داشته باشید در صورتی که یکی از والدین اجازه کار در کانادا را داشته باشد، فرزندان می‌توانند در مقاطع مختلف به تحصیل رایگان بپردازند؛ در غیر این صورت باید برای مدارس شهریه پرداخت کنند.

ویزای همراه توریستی:

یکی دیگر از انواع ویزای همراه، ویزای توریستی کانادا است. این ویزا با نام ویزای اقامت موقت یا TRV نیز شناخته می‌شود که کاربرد زیادی دارد. این ویزا به عنوان یک مدرک در اختیار افراد قرار می‌گیرد و آن‌ها را واجد شرایط اقامت موقت در کانادا به عنوان توریست، دانش‌آموز یا نیروی کار می‌کند.
نکته مهم این است که این ویزا موقتی است و افراد باید پس از پایان اعتبار آن، کشور کانادا را ترک کنند.

تفاوت ویزای همراه با ویزای گاردین

از آن‌جا که تمامی افرادی که برای تحصیل به عنوان دانش‌آموز به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند زیر سن قانونی هستند، باید فردی را به عنوان سرپرست خود معرفی کنند. بنابراین والدین دانش‌آموز می‌توانند با دریافت ویزایی با نام ویزای گاردین کانادا، مسئولیت سرپرستی دانش‌آموز را بر عهده بگیرند.
بنابراین تفاوت ویزای همراه با ویزای دانش‌آموز در جزئیات آن است؛ چراکه شما می‌توانید به عنوان فرزند یا همسر دانشجو نیز برای دریافت آن اقدام کنید، در صورتی که ویزای گاردین تنها مربوط به سرپرست یا قیم دانش‌آموزان است و در صورتی که دانش‌آموز نتواند سرپرست خود را همراه خود به کانادا ببرد، باید یک فرد که در این کشور زندگی می‌کند، مسئولیت او را بر عهده بگیرد.

ویزای همراه کانادا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

هر یک از ویزاهای همراه، شرایط خاص خود را دارد و ممکن است افراد ملزم به ارسال مدارک مختلفی باشند. به طور کلی برای دریافت ویزای همراه کانادا، افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • افرادی که قصد دریافت ویزای همراه را دارند، باید خانواده درجه یک (همسر، فرزند، والدین) فرد باشند؛
  • افراد باید تمکن مالی خود را برای زندگی در کانادا اثبات کنند؛دارای سوء سابقه نباشند؛
  • تهدیدی برای امنیت کانادا به شمار نیایند؛
  • از دانشجو یک دعوت‌نامه دریافت کرده باشند و آن را ارائه دهند؛
  • متقاضی باید به طور دقیق بیان کند که با چه روشی قصد مهاجرت به کانادا را دارد و هدف او از دریافت ویزا چیست؛
  • متقاضی باید تمامی معاینات پزشکی لازم را انجام دهد و سلامت خود را از نظر جسمی و روحی اثبات کند؛
  • مهم‌ترین شرط این است که فرد بتواند با ارائه مدرکی از جمله پیوندهای خانوادگی، اثبات کند که پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز خواهد گشت.

البته ممکن است که شرایط بیشتری برای ویزای همراه کاری یا توریستی اعمال شده باشد. به عنوان مثال برای دریافت ویزای توریستی، علاوه بر شرایط ذکرشده، فرد باید ثابت کند که هیچ تمایلی برای تحصیل یا کار در کانادا ندارد.

مراحل اخذ ویزای همراه کانادا

برای دریافت ویزای همراه کانادا، افراد می‌توانند در دو حالت اقدام کنند:

  1. پیش از مهاجرت
  2. پس از مهاجرت

بهتر است که متقاضیان برای دریافت ویزای همراه، همزمان با دریافت ویزای تحصیلی یا کاری افراد اقدام کنند. در غیر این صورت ممکن است فرد پس از ورود به کانادا، برای والدین یا خانواده خود ویزای همراه تهیه کند؛ بنابراین باید اثبات کند که می‌تواند هزینه زندگی خود را در کشور کانادا پرداخت کند.در صورتی که قصد داشته باشید به صورت جداگانه برای افراد همراه ویزا بگیرید، باید به اندازه کافی مدارکی جهت اثبات بازگشت افراد پس از پایان اعتبار ویزا ارائه دهید تا افسر قانع شود. مراحل دریافت ویزای همراه کشور مشابه ویزاهای دیگر در باقی مراحل است.

نکته: در صورتی که قصد دریافت ویزای همراه دارید بهتر است همسر، فرزندان یا والدین خود را در هنگام درخواست ویزای خود بگنجانید تا مراحل ساده‌تر انجام شود و با هم اپلای کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای همراه کانادا می‌توانند با توجه به نوع آن، متفاوت باشند. با این وجود، برخی از موارد مشترک بین تمامی آن‌ها عبارتند از:

  • مدارک هویتی؛
  • پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات آن؛
  • نامه تمکن مالی یا گردش حساب چهار ماه اخیر؛
  • تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزا؛
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی؛
  • دو قطعه عکس با زمینه سفید در ابعاد مشخص‌شده؛
  • ترجمه اسناد ملکی؛
  • ترجمه مدارک شغلی؛
  • مدارک دعوتنامه کانادا؛
  • ارائه تاریخچه سفر؛
  • ترجمه سند ازدواج (درصورت اقدام برای همسر).

هزینه اخذ ویزای همراه کانادا

یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد، هزینه ویزای همراه کانادا است. هر یک از انواع ویزای همراه که پیش از این مطرح کردیم، ممکن است هزینه متفاوتی داشته buy oxymetholone pills باشند. برای مثال هزینه دریافت ویزای توریستی کانادا که یک ویزای 5 ساله است، حدوداً 100 دلار است.

در صورتی که افراد احراز هویت بیومتریک خود را نیز انجام نداده باشند، باید به ازای هر نفر 170 دلار هزینه کنند. به علاوه، هزینه تمدید این ویزا، 100 دلار است. در صورتی که قصد دریافت مجوز کار از طریق ویزای همراه را داشته باشید، می‌توانید برای Open Work Permit اقدام کنید. هزینه این درخواست 155 دلار است و اگر افراد احراز هویت نشده باشند، مجدداً باید 170 دلار پرداخت کنند.

تمکن مالی ویزای همراه کانادا

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که افراد قصد مهاجرت یا سفر به کانادا را داشته باشند، در هر صورت باید بتوانند تمکن مالی خود را اثبات کنند. این تمکن مالی همان پشتوانه یا توانایی مالی است که نشان می‌دهد افراد می‌توانند پس از ورود به کانادا، نیازهای مالی خود یا خانواده‌شان را برطرف کنند.میزان تمکن مالی برای ویزای همراه، به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. برای مثال هر فرد باید حداقل 4000 دلار برای همسر و 3000 دلار برای هر فرزند خود داشته باشد. علاوه بر این، ارائه مدارک بانکی گردش حساب 4 ماهه نیز برای اثبات تمکن مالی افراد لازم است.

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا

معمولا مدت اعتبار ویزای همراه کشور کانادا، به نوع آن بستگی دارد؛ بنابراین در صورتی که شما برای ویزای همراه تحصیلی اقدام کرده باشید، می‌توانید در تمام مدت تحصیل فرد، همراه او در این کشور حضور داشته باشید. با اتمام مدت تحصیل او، ویزای شما نیز منقضی می‌شود. به طور مشابه، مدت اعتبار ویزای همراه کاری کانادا نیز به همین شکل تعیین می‌شود. البته مدت اعتبار ویزای توریستی 5 سال است که در این مدت، هر بار فرد می‌تواند به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

مزایای ویزای همراه کانادا

داشتن ویزای همراه کانادا می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها، عبارتند از:

تحصیل در کانادا

همه افراد ترجیح می‌دهند که فرزندان آن‌ها در محیطی مناسب با سطح علمی بالا تحصیل کنند. از آن‌جا که کشور کانادا همیشه اولویت اصلی خود را سیستم آموزشی کشور مشخص کرده است، این کشور یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در هر سن و مقطعی به شمار می‌رود. تنها مشکل برای برخی از افراد این است که نگران تنهایی یا نداشتن نظارت بر تحصیل و شرایط دانش‌آموز خود هستند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای همراه کانادا این است که شما می‌توانید همراه فرزند خود به این کشور سفر کنید و روند تحصیلی او را زیر نظر داشته باشید.

دریافت اجازه کار تمام وقت در کانادا

در صورتی که افراد از طریق ویزای همراه کاری اقدام کنند، با دریافت Open Work Permit می‌توانند به صورت تمام‌وقت اجازه کار در کشور کانادا را داشته باشند و در عین حال در کنار خانواده خود زندگی کنند.

  • برخی دیگر از مزایای دریافت ویزای همراه عبارتند از:
  • امکان زندگی در کشور کانادا؛
  • سطح آموزشی بالا برای محصلان؛
  • رفاه اجتماعی بالا؛
  • امکان تبدیل ویزای همراه به کاری در کانادا.

دلایل ریجکت شدن ویزای همراه کانادا

اگر قصد دریافت هر نوع ویزایی داشته باشید باشید، به خوبی می‌دانید که دلایل مختلفی ممکن است باعث پذیرفته نشدن ویزای شما شود. بنابراین بهتر است که پیش از اقدام، علت این مشکل را بدانید تا بتوانید از ریجکت ویزای همراه خود جلوگیری کنید. در صورتی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشید، ممکن است ویزای همراه شما ریجکت شود:

  • در صورتی که نتوانید دلیل و هدف سفر خود را به صورت واضح بیان کنید و انگیزه‌نامه مناسبی بنویسید؛
  • اگر افسر پرونده از بازگشت شما به کشور مبدا پس از پایان اعتبار ویزای خود اطمینان پیدا نکند؛
  • در صورتی که سابقه سفر خارجی نداشته باشید؛
  • عدم برخورداری از تمکن مالی کافی می‌تواند یکی از علت‌های اصلی ریجکت ویزای همراه باشد؛
  • در صورتی که وضعیت مجوز تحصیلی فردی که قصد همراهی او را دارید، مشخص نباشد.

البته در صورتی که به هریک از دلایل ذکرشده ویزای شما ریجکت شد، می‌توانید برای اعتراض به نتیجه نهایی اقدام کنید.

مشاوره دریافت ویزای همراه کانادا

همان‌طور که پیش از این مطرح شد، دریافت ویزای همراه کانادا می‌تواند دشواری‌های خاص خود را داشته باشد؛ مخصوصا اگر فردی هر کدام از شرایطی که ممکن است منجر به ریجکت ویزا شود را داشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی، با وکلا و مشاوران آکادمی اپلای مشورت کنید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند. علاوه بر این در صورتی که ویزای شما ریجکت شده باشد، وکلای مهاجرتی می‌توانند در اعتراض به نتیجه یا رفع عیب و ایرادهای مدارک، کمک زیادی کنند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی شرایط لازم برای دریافت ویزای همراه کانادا پرداختیم. شرایط مناسب کشور کانادا برای تحصیل و کار، همواره موجب شده است که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت به این کشور را داشته باشند. با این وجود وابستگی‌های عاطفی و شرایط دوری از خانواده ممکن است بسیاری افراد را از این تصمیم پشیمان کند.
ویزای همراه کشور کانادا، این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند با همراهی خانواده به هدف خود برسند. از آن‌جا که دریافت ویزای همراه می‌تواند مسیر دشواری برای برخی از افراد باشد، مشورت با مشاوران و وکلای آکادمی اپلای می‌تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین شما می‌توانید در هر زمان که خواستید، با مشاوران این آکادمی در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 3 میانگین: 3.7]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند