Search
Close this search box.

بررسی شرایط اخذ ویزای گاردین کانادا در سال 2024

یکی از رویاهایی که بسیاری از افراد در سر خود‌ می‌پرورانند، تحصیل در کشور کانادا است.  به‌دلیل اعتبار علمی بسیار زیاد و کیفیت بالای آموزش، همواره یکی از اصلی‌ترین اهداف دانش‌آموزان و دانشجویان، مهاجرت تحصیلی به کانادا بوده است. یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد برای تحصیل فرزندان خود در کانادا دارند، تنها‌بودن و دوری از فرزندان خود در این کشور است.کشور کانادا برای اینکه دانش‌آموزان سراسر دنیا را تشویق به تحصیل در این کشور کند، راه‌هایی را در اختیار والدین قرار داده است تا بتوانند در این سفر تحصیلی همراه فرزندان خود باشند. در این مطلب، ضمن پاسخ به پرسش ویزای گاردین کانادا چیست، به بررسی شرایط ویزای گاردین کانادا نیز می‌پردازیم.

معرفی کلی ویزای گاردین کانادا

درصورتی‌که قصد داشته باشید تا فرزندان خود را، برای تحصیل، راهی کشور کانادا کنید،‌ می‌توانید از سن ۵ تا ۱۷ سالگی این‌کار را انجام دهید. دانش آموزان‌ می‌توانند با دریافت ویزای دانش آموزی کانادا از مقطع دبستان تا دبیرستان در این کشور تحصیل کنند. یکی از شرایط اصلی برای این‌کار، داشتن یک سرپرست یا قیم در کشور کانادا است؛ از طرفی درصورتی‌که دانش‌آموز زیر ۱۰ سال سن داشته باشد، باید حتما یکی از والدین بیولوژیکی او نیز در هنگام تحصیل در کانادا حضور داشته باشد. این موضوع، به‌دلیل آن است که در صورت بروز هرگونه مشکل برای دانش‌آموز، بتوانند موضوع را از طریق والدین یا سرپرست او پیگیری کنند.

چنانچه دانش آموزان، فردی را در کشور کانادا نداشته باشند،‌ می‌توانند یک نفر را به‌عنوان همراه و سرپرست خود از کشور مبدا به کانادا ببرند؛ در این شرایط، اهمیت ویزای گاردین کشور کانادا مشخص‌ می‌شود. اگر دانش آموز بخواهد یک نفر را به‌عنوان همراه یا سرپرست، در سفر کانادا، همراه خود داشته باشد، فرد همراه باید برای دریافت ویزای گاردین کشور کانادا اقدام کند.

تفاوت ویزای همراه و ویزای گاردین کانادا

افراد به دلایل مختلفی ممکن است قصد مهاجرت و یا سفر به کشور کانادا را داشته باشند. افرادی که با هدف کارکردن در این کشور یا تحصیل، به کانادا مهاجرت‌ می‌کنند رقم قابل‌توجهی را شامل می‌شوند؛ بنابراین در شرایطی که افراد متاهل باشند یا به سن قانونی نرسیده باشند، ممکن است درخواست همراهی خانواده خود را بکنند؛ در این شرایط، افراد‌ می‌توانند از ویزای همراه برای خانواده خود استفاده کنند.

ویزای همراه کانادا، انواع متفاوتی دارد که ویزای گاردین کشور کانادا یکی از آن‌ها به‌حساب‌ می‌آید؛ تنها تفاوت این دو ویزا، در این است که در ویزای گاردین، افراد معمولا در جهت سرپرستی از دانش آموز خود برای دریافت آن اقدام‌ می‌کنند. در شرایط دیگر مانند کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و… متقاضیان‌ می‌توانند با دریافت ویزای همراه به‌عنوان یک همراه برای فردی که ویزای کاری یا تحصیلی خود را دریافت کرده است، به کشور کانادا سفر کنند.

مشخصات کاستودین

کاستودین (Custodian) یا سرپرست دانش‌آموز در کانادا، فردی است که توانایی برعهده‌گرفتن سرپرستی دانش‌آموز زیر ۱۸ سال را داشته باشد. از آنجا که دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال باید تحت حمایت یک فرد بزرگسال قرار بگیرند، به این فرد سرپرست یا کاستودین گفته‌ می‌شود. سرپرست دانش‌آموز باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • حداقل 19 سال سن داشته باشد.
  • از کارت اقامت دائم یا شهروندی کانادا برخوردار باشد.

  توجه داشته باشید، درصورتی‌که والدین دانش‌آموز به‌عنوان قیم و سرپرست معرفی‌ ‌شوند، نیازی به داشتن شرایط ذکرشده نیست. در این شرایط، افراد باید مدارک دیگری را برای دریافت ویزای گاردین کشور کانادا ارائه کنند.

وظایف کاستودین

فردی که به‌عنوان سرپرست یا قیم دانش آموز معرفی‌ می‌شود، باید وظایف مختلفی را برعهده بگیرد. مراقبت و مسئولیتی که فرد می‌تواند به عنوان گاردین ارائه دهد، موارد بسیاری را شامل می‌شوند. پس از تأیید فرم سرپرستی، این سند به گاردین اجازه‌ می‌دهد تا در موارد زیر کمک و دخالت کند:

  • فوریت‌های پزشکی:

سرپرست دانش‌آموز اجازه دارد تا فرم‌های پزشکی را به‌جای والدین وی امضا کند. علاوه بر این، اگر والدین در کانادا حضور نداشته باشند، قیم‌ می‌تواند تصمیمات یا مجوزهای لازم را برای مراقبت‌های بهداشتی، به دانش آموز بدهد.

  • مهاجرت:

سرپرست موظف است که برای رفع مشکلات احتمالی و ترخیص دانش‌آموز در فرودگاه به مامور گمرک کمک کند. در این شرایط، فرد باید مدارک قانونی خود را به‌همراه داشته باشد.

  • فرم‌های مجوز:

گاردین باید برای امضای هرگونه فرم مربوط به سفرهای مدرسه، یا مجوزهای دیگر، آمادگی و حضور داشته باشد.

  • برنامه تعطیلات طولانی:

یک گاردین باید همیشه از برنامه‌های دانش‌آموزان مطلع باشد. سرپرستان در طول تعطیلات آخر هفته و تعطیلات طولانی، مسئولیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند و باید ترتیبی اتخاذ شود تا دانش‌آموز در صورت سفرنکردن به کشور خود، جایی برای اقامت داشته باشد.

  • موارد اضطراری:

سرپرست باید به صورت ۲۴ساعته در دسترس باشد تا در صورت ایجاد هرگونه مورد اضطراری برای کمک به دانش‌آموز حضور یابد.

  • تعلیق یا اخراج:

در صورت تعلیق یا اخراج دانش‌آموزی از مدرسه، سرپرست باید بتواند سریعاً با مدرسه همکاری کند. علاوه بر این، فرد باید وسیله حمل‌و‌نقل مناسب را نیز برای بازگشت به خانه یا مدرسه فراهم آورد.

  • مسائل حقوقی:

در صورتی بروز هرگونه مشکل قانونی برای دانش‌آموزان، مانند: بازداشت، متهم یا دستگیرشدن، فرد سرپرست مسئول خواهد بود.

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش از دبیرستان های کانادا:

مشخصات ویزای گاردین کانادا

اگر متقاضی ویزای گاردین، یکی از والدین، خواهر یا بردار دانش‌آموز باشد، باید مدارک مختلفی مانند میزان سرمایه و… را ارائه کند. ویزای گاردین، برای افرادی که قصد دارند به‌عنوان قیم و سرپرست دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال به کانادا سفر کنند، گزینه‌ی مناسب است. این ویزا، به افراد اجازه‌ می‌دهد تا در مدت تحصیل دانش‌آموز در کشور کانادا، در این کشور زندگی کنند.

مراحل اخذ ویزای گاردین کانادا

برای دریافت ویزای گاردین، باید مراحل مختلفی را طی کنید. در ابتدا، باید یک فرم ارزیابی را تکمیل کنید و پس از تاییدشدن این فرم، برای مصاحبه حضوری یا اینترنتی آماده شوید. از آنجا که مسائل مالی برای این فرایند اهمیت بسیاری دارد، باید هنگام اخذ ویزای گاردین علاوه بر مشخصات دانش‌آموز و نامه پذیرش، مدارکی برای تایید تمکن مالی خود نیز ارائه دهید؛ علاوه بر این، شما باید ثابت کنید که با داشتن پیوند‌های قوی خانوادگی یا… در کشور مبدا، پس از پایان تحصیل دانش‌آموز به کشور خود باز خواهید گشت. توجه داشته باشید که والدین یا سرپرست دانش‌آموز نمی‌توانند پیش از ورود دانش‌آموز به کانادا، به این کشور سفر کنند.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای گاردین کانادا

یکی از اصلی‌ترین مراحل دریافت ویزای کاستودین کانادا، تهیه‌کردن مدارک لازم برای آن به‌شمار می‌رود. اولین قدم برای دریافت این ویزا، دعوت‌نامه دانش‌آموز جهت همراهی اعضای خانواده وی است. پس از آن، مدارک لازم برای دریافت ویزای گاردین کشور کانادا شامل موارد زیر‌ می‌شوند:

  • ارائه مشخصات هویتی کامل از دانش‌آموز و سرپرست او
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از مدارس معتبر کانادا
  • ارائه نامه بورسیه دانش‌آموز (در صورت وجود)
  • تکمیل فرم ارزیابی و ویزای گاردین برای والدین یا همراه دانش‌آموز
  • مشخص‌کردن مدت‌زمان اقامت شخص در کشور کانادا
  • یک کپی از مجوز تحصیلی فرد محصل
  • یک کپی از مجوز کار یا تحصیل شخص سرپرست در کانادا (در صورت وجود)
  • اثبات تمکن مالی با استفاده از اسناد مالی و گردش‌حساب

مدت‌زمان اخذ ویزای گاردین کانادا

به‌صورت‌ کلی مدت‌زمان اخذ ویزای گاردین، به شرایط فرد و کشور متقاضی بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را برای دریافت آن در نظر گرفت. طبق تجربه بسیاری از افراد، مدت‌زمان دریافت ویزای گاردین حداقل ۱۰ ماه است؛ البته درصورتی‌که مدارک به‌صورت درست و واضح برای سفارت ارسال شود، این مدت‌ می‌تواند تا ۸ ماه کاهش یابد. با توجه به اینکه شرایط افراد در ایران کمی دشوار است، امکان تاخیر در دریافت ویزا وجود دارد.

هزینه‌های اخذ ویزای گاردین کانادا

هزینه تحصیل در کانادا برای دانش‌آموزانی که شهروند این کشور باشند، در مدارس دولتی رایگان است؛ بااین‌وجود دانش‌آموزانی که از کشورهای دیگر برای تحصیل در مدارس دولتی یا غیردولتی به این کشور مهاجرت‌ می‌کنند، باید شهریه پرداخت کنند. علاوه بر این، هزینه اقامت و برنامه‌های تفریحی نیز برای دانش‌آموزان وجود دارد. در کنار این هزینه‌ها، فردی که به‌عنوان سرپرست دانش‌آموز به کانادا مهاجرت‌ می‌کند باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را در این کشور داشته باشد.

هزینه تحصیل در مدارس روزانه کانادا معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در سال است و درصورتی‌که دانش‌آموز از Home stay استفاده کند، باید ۹ تا ۱۱ هزار دلار پرداخت کند. هزینه‌های دیگر مانند حمل‌ونقل، خوراک و پوشاک نیز بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار دلار در ماه خواهند بود؛ بنابراین افرادی که قصد دریافت ویزای گاردین را دارند باید این هزینه‌ها را برای خود در نظر بگیرند.
به‌صورت کلی هزینه درخواست ویزای گاردین کشور کانادا حدود هزار و ۷۰۰ دلار است که افراد باید ۱۳ درصد مالیات نیز برای آن پرداخت کنند.

مدت اعتبار ویزای گاردین کانادا

مدت‌زمان اعتبار ویزای گاردین، به مدت تحصیل دانش‌آموز در این کشور بستگی دارد. زمانی که دانش‌آموز هزینه‌های مربوط به تحصیل را به مدرسه پرداخت‌ می‌کند،‌ می‌تواند نامه پذیرش خود را نیز دریافت کند. در این نامه مدت زمان تحصیل، شرایط و تعداد دروس مشخص‌ می‌شود؛ بنابراین هنگامی که متقاضیان برای دریافت ویزای گاردین اقدام‌ می‌کنند، باید مشخص کنند که تا چه زمانی قصد ماندن در کشور کانادا را دارند.
در نظر داشته باشید که افراد‌ می‌توانند ویزای گاردین را به ویزاهای دیگر مانند ویزای کار تبدیل کنند و مدت بیشتری در این کشور بمانند.

سوالات متداول

1. آیا امکان کار و تحصیل در کانادا با ویزای گاردین کانادا وجود دارد؟

بله؛ از آنجا که افراد با داشتن ویزای گاردین، امکان تحصیل یا کار را در این کشور ندارند،‌ می‌توانند پس از حضور دانش‌آموز در کشور کانادا با درخواست تبدیل ویزای خود، در این کشور کار کنند.

2. ایا امکان اخذ ویزای گاردین برای هر دو والد (پدر و مادر) وجود دارد؟

خیر ،فقط یکی از والدین دانش آموز (پدر یا مادر ) میتواند ویزای گاردین بگیرد و هنگام تحصیل در کانادا حضور داشته باشد .

3. ایا خواهر یا برادر دانش اموز می‌تواند از طریق ویزای گاردین به کانادا مهاجرت کنند؟

بله، دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال باید تحت حمایت یک فرد بزرگسال قرار بگیرند. سرپرست دانش‌آموز باید شرایط خاصی را داشته باشد که ما در این مطلب به طور کامل به آن پرداخته ایم.برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب آکادمی اپلای را بخوانید.

4. آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق ویزای گاردین کانادا وجود دارد؟

بله؛ شما‌ می‌توانید پس از حضور در کشور کانادا و دریافت ویزای گاردین، به جستجوی کار در این کشور بپردازید و ویزای گاردین خود را به ویزای کاری تغییر دهید؛ علاوه بر این‌ می‌توانید با پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، ویزای خود را به ویزای دانشجویی تبدیل و پس از گذشت مراحل مختلف، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

5. تفاوت ویزای همراه تحصیلی و ویزای گاردین کانادا چیست؟

ویزای همراه کانادا برای افرادی که قصد کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری را در این کشور دارند نیز صادر می‌شود؛ درصورتی‌که ویزای گاردین، مختص سرپرست دانش‌آموزان است.

6. آیا داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزای گاردین الزامی است؟

با توجه به اینکه داشتن مدرک زبان انگلیسی در لیست مدارک مورد نیاز ویزای گاردین ذکر نشده است، وجود آن اجباری نیست؛ بااین‌وجود، برای پیگیری وضعیت دانش‌آموز و مدرسه، فرد باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشد.

به این مقاله امتیاز دهید.
[جمع نتایج: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

  • هنوز دیدگاهی برای این صفحه ثبت نشده است. دیدگاه اول را ثبت کنید.
  • افزودن دیدگاه
    آدرس

    به زودی همکاران و مشاوران ما با شما تماس میگیرند